IAA: Wszystkie autobusowe nowości Daimlera [FILM]

infobus
13.07.2018 09:00
0 Komentarzy

Na wrześniowych targach iAA w Hanowerze nie tylkozadebiutują nowe autobusy z logo Mercedes-Benz. To także miejsce premiery nowejstrategii koncernu w zakresie bezpieczeństwa i elektromobilności.

O najważniejszej premierze Mercedes-Benz, czyli w pełnielektrycznym eCitaro pisaliśmy w InfoBusie już TUTAJ. Poniżej przedstawiamyfilm o tym wyjątkowym pojeździe. Podsumowując na IA 2018 na stoisku Daimler najprawdopodobniejzobaczymy następujące autobusy z logo Mercedes-Benz i Setra:

  • Mercedes-Benz eCitaro (premiera)

  • Mercedes-Benz Sprinter City 75 (premiera)

  • Mercedes-Benz Citaro Hybrid z premierowymi systemami PreventiveBrake Assist i Sideguard

  • Mercedes-Benz Tourismo w wersji Safety Coach z premierowymiukładami Active Brake Assist 4, PreventiveBrake Assist i Sideguard Assist, które teraz będą montowanewe wszystkich autokarach Daimler Buses.

  • Mercedes-Benz Intouro

  • Setra S 531 DT z rodziny TopClas

  • Setra S 516 HDH z rodziny TopClas

  • Setra S 516/3 HD z rodziny ComfortClass

  • Setra S 415 LE z rodziny MultiClass

{https://www.youtube.com/watch?v=9Qf3TqCPZ28}

Czas na eMobility

Co warto podkreślić, eCitaro to nie tylko sam pojazd, alejak to w koncernach bywa – element szerszego programu, który Daimler nazwał eMobility.

-„Nowy Mercedes-Benz eCitaro to część innowacyjnegoprojektu, która ma na celu elektryfikację sieci transportu publicznego.Oferujemy naszym klientom nie tylko koncepcję bateryjnych autobusów, ale przedewszystkim kompletny system eMobility. Obejmuje on serwis oraz dział doradczy ,który pomoże naszym klientom w ich podróży do elektrycznej mobilności” – powiedziałTill Oberwörder, szef Daimler Buses i prezes zarządu EvoBus GmbH.

Tym samym elektryczny Citaro wszedł w skład szerszego i zintegrowanegosystemu eMobility Daimler Buses. Ma on skupiać się na usługach doradczycheConsulting jeszcze przed dokonaniem zakupu. Eksperci z EvoBus analizują każdątrasę, którą obsługuje klient, a program symulacyjny oblicza zapotrzebowanie naenergię dla przyszłych autobusów elektrycznych w systemie. Konsultacje tedostarczają precyzyjnych zaleceń i obliczeń dotyczących zużycia energii,wymaganej infrastruktury i zalecanej mocy przyłączeniowej zasilaczy domagazynów, a także zaleceń dotyczących zarządzania opłatami.

W ramach eMobility działa także marka Omniplus, która będziew przyszłości zajmowała się serwisem i naprawami elektrycznych pojazdów.

Strategia CASE

eCitaro to też początek podróży Mercedesa w światelektromobilności. Zdaje się, że od tego kierunku nie ma odwrotu bo DaimlerBuses do 2020 r. zainwestuje aż 200 milionów euro w realizację e-strategii CASE.Ta nazwa oznacza przyszłe tematy, którymi Daimler chce się zajmować: łączność (Connected), autonomiczne prowadzeniepojazdu (Autonomia), elastyczne wykorzystanie (Shared & Services) ielektryczne układy napędowe (Electric).

Znacząca część tych inwestycji pójdzie w kierunku budowaniakompetencji, a także rozwoju i produkcji autobusów elektrycznych. Oczywiścietutaj zakładem numer jeden jest fabryka w Mannheim. Z kolei zespół programistówz Neu-Ulm będzie w przyszłości koncentrował się na półautomatycznej izautomatyzowanej jeździe.

Światowa premiera MINI

O nowym Sprinterze City 75 pisaliśmy w InfoBusie już TUTAJ. Warto dodać, że na IAA pojawi się kompletnie nowa generacjatego furgonu – m.in. w wersji pasażerskiej. Tak jak poprzednio, w składautobusowej serii będą wchodziły rodziny:

  • Sprinter City,

  • Sprinter Transfer,

  • Sprinter Mobility

  • Sprinter Travel

Nazwy te oznaczają zakres działania minibusów – od ruchuliniowego w miastach poprzez uniwersalny autobus lokalny i szkolny po przewózpasażerów o ograniczonej możliwości poruszania się oraz transport turystyczny. Będąone sukcesywnie uruchamiane. Zaczyna City i Transfer, a debiutantem na stoisku Mercedes-Benzna IA 2018 będzie model Sprinter City 75 , który dzięki wydłużonemu rozstawowiosi oferuje dużą platformę niskopodłogową, a dzięki wyjątkowo odpornej naobciążenia tylnej osi charakteryzuje się dużą pojemnością pasażerów.

Setra S 531 DT

Po raz pierwszy na IAA zobaczymy też nowy autobus piętrowy Setra S531 DT. Pojazd – oprócz imponującego wyglądu – jest przykładem możliwości wzakresie maksymalnej wydajności, komfortu i najwyższego poziomu bezpieczeństwa.Ze względu na uniwersalną aranżację dolnego pokładu, ten autokar może pełnić rozmaitefunkcje w zakresie transportu – zarówno turystycznego, jak i liniowego.Znakomita aerodynamika idzie w parze z poziomem bezpieczeństwa,, który obejmujenowy system Active Brake Assist 4 oraz wyjątkowy system gaśniczy.

Liczy się serwis

Oczywiście na stoisku Daimlera na IAA będzie obecna równieżserwisowa marka koncernu – OMNIplus, która zaprezentuje swoją nowość – system Omniplus On, który otwiera zupełnie nowe możliwości dlaoperatorów autobusów i kierowców bazując na internetowej wymianie danych. OmniplusOn opiera się na trzech filarach:

usłudze Omniplus Uptime służącej do ciągłego monitorowania wybranychsystemów pojazdu w czasie rzeczywistym. Dane są stale analizowane iinterpretowane. W razie zbliżających się poważnych awarii, operator autobusujest niezwłocznie informowany o tym przez serwis Omniplus 24h, a także dostaje konkretnezalecane działania zapobiegające awariom.

usłudze Omniplus On, która łączy usługi telematyczne dlaefektywnego zarządzania flotą

usłudze Omniplus On Drive, która zapewnia komunikację międzykierowcą a firmą i m.in. pomaga kierowcy w codziennej kontroli pojazdu.

Komentarze