TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

IAA: Autobus elektryczny MAN Lion's City E w szczegółach
InfoBus.pl - Opublikowano: 03.07.2018 12:00:25
Autobus elektryczny MAN Lions City

Producent pojazdów użytkowych MAN Truck & Bus podczas konferencji prasowej w Berlinie - preIAA 2018 - zaprezentował przegląd nowości, jakie można będzie zobaczyć podczas targów pojazdów użytkowych IAA 2018 we wrześniu.

MAN Truck & Bus przyjmuje, że do 2030 roku około 66 procent autobusów liniowych będą stanowiły autobusy elektryczne. Dlatego podczas targów pojazdów użytkowych IAA 2018 firma MAN pragnie zaprezentować całkowicie elektryczną wersję nowego autobusu miejskiego MAN Lion's City. Tym samym MAN uzupełnia nową generację autobusów miejskich – po silniku wysokoprężnym i gazowym – o wersję bezemisyjną.

MAN Lion's City E

Lekko zmienione wzornictwo podkreśla wyjątkowość napędu elektrycznego. Najbardziej rzuca się w oczy brak wieży silnika, a tym samym zoptymalizowany obszar miejsc siedzących w tylnej części pojazdu dzięki umieszczeniu akumulatorów na dachu. Dzięki temu z jednej strony akumulatory znajdują się poza zagrożoną stłuczkami tylną częścią pojazdu, a z drugiej takie rozwiązanie umożliwia większą swobodę projektowania wnętrza, bardziej przyjazne warunki oświetlenia oraz nawet cztery dodatkowe miejsca siedzące.

Jeśli chodzi o napęd autobusu elektrycznego, MAN stawia na jeden, a w autobusie przegubowym na dwa silniki centralne na drugiej lub drugiej i trzeciej osi napędzanej. Są one łatwiej dostępne i mniej kompleksowe niż silniki zamontowane w pobliżu kół, co ułatwia konserwację oraz wpływa pozytywnie na całkowity koszt posiadania (TCO). Szczególnie dla autobusu przegubowego wiążą się z tym również korzyści związane z charakterystyką jazdy: dwie osie napędzane zwiększają stabilność jazdy, a tym samym bezpieczeństwo, a także zapewniają maksymalny odzysk energii podczas hamowania.

Silnik centralny

Całkowicie elektryczny układ przenoszenia napędu w autobusie jednoczłonowym zapewnia moc od 160 do maksymalnie 270 kW. Energia pochodzi z modułowych akumulatorów w wersji 480 (autobus jednoczłonowy) lub 640 kWh (autobus przegubowy). MAN sięga przy tym po zaawansowaną technologię akumulatorów z modułowego systemu koncernu, a inteligentne zarządzanie temperaturą zapewnia wyjątkowo dobry zasięg niezależnie od pory roku. Dzięki temu eBus Lion's City może niezawodnie pokonywać zasięg do 200 km w realistycznych warunkach, przez cały okres trwałości akumulatorów.

Tak potężne i ciężkie baterie mogły zostać zastosowane dzięki "odchudzeniu" całej generacji Lion`s City i podwyższeniu DMC do 19,5 t.

Plug-in

Akumulatory w Lion`s City E są ładowane w zajezdni przy pomocy styczki CCS. W przypadku średniej mocy ładowania 100 kW, autobus jednoczłonowy jest całkowicie naładowany już po niecałych trzech godzinach, a autobus przegubowy po prawie czterech. Przy maksymalnej mocy ładowania 150 kW czas odpowiednio się skraca.

Na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród prawie 200 klientów na terenie całej Europy oraz informacji zwrotnych płynących z różnych miast, firma MAN doszła do wniosku, że dla późniejszego codziennego działania ważniejsza jest płynna obsługa bez dodatkowych ładowań niż nieograniczony zasięg. Zwłaszcza, że technologia akumulatorów rozwija się z zawrotną prędkością. Lion's City pozostaje przy tym na bieżąco, ponieważ stosowane dzisiaj moduły akumulatorów umożliwiają wprowadzenie modernizacji w kolejnych generacjach. Ładowanie poza godzinami szczytu umożliwia użytkownikowi inteligentne zarządzanie ładowaniem z wykorzystaniem korzystnej taryfy energii elektrycznej, przyczyniając się do dalszego zwiększenia ekonomiczności autobusów elektrycznych.

Ponieważ autobus elektryczny jest integralnym członkiem nowej rodziny Lion's City, łatwo dopasuje się do dotychczasowej działalności przedsiębiorstwa, a zakład komunikacji miejskiej może korzystać z sieci serwisowej MAN.

Harmonogram lwa

W ramach harmonogramu eMobility, w połowie 2020 roku we współpracy z różnymi użytkownikami z Europy przeprowadzone zostaną w ramach licznych faz próbnych u klientów testy floty demonstracyjnej pod kątem przydatności w codziennej pracy. W tym celu firma MAN nawiązała w ubiegłych miesiącach liczne partnerstwa innowacyjne, między innymi ze spółką Hamburger Hochbahn oraz zakładami komunikacji miejskiej Hamburg-Holstein (VHH), Stadtwerke München oraz Münchner Verkehrsgesellschaft, a także Stadtwerke Wolfsburg i Wolfsburger Verkehrs-GmbH. Niedawno firma MAN nawiązała również współpracę z luksemburskim przedsiębiorstwem Voyages Emile Weber oraz Losch Luxemburg, importerem Grupy Volkswagen oraz największą grupą dealerów w Luksemburgu. Produkcja seryjna autobusu elektrycznego MAN Lion's City będzie odpowiednio zwiększana od 2020 roku.

Ponieważ zakłady komunikacji miejskiej i zarządcy flot, dążący od poziomu "low emission" do "no emission" stają przed pewnymi wyzwaniami, wykraczającymi poza kwestie związane z samym pojazdem, firma MAN Truck & Bus powołała specjalistyczny zespół doradców do spraw indywidualnych i maksymalnie ekonomicznych rozwiązań transportowych pod nazwą MAN Transport Solutions. Wykwalifikowani doradcy dysponują bogatym doświadczeniem, dzięki któremu mogą udzielić wsparcia nie tylko w kwestiach związanych z pojazdami, lecz także z infrastrukturą i zapotrzebowaniem na energię, a także koncepcjami konserwacji i planowania floty, zapewniając w ten sposób najlepsze wsparcie użytkownikom pojazdów.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
targi
IAA
elektrobus
MAN
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....