TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

IAA 2018: Ziehl-Abegg z niezależnym zawieszeniem do elektrobusów [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 16.10.2018 11:30:08
IAA 2018: Ziehl-Abegg z niezależnym zawieszeniem do elektrobusów [FILM]

W Hanowerze firma Ziehl-Abegg pokazała silniki elektryczne (ZAwheel) z niezależnym zawieszeniem. To może być prawdziwa rewolucja: bardzo niska wysokość wejścia Ultra-Low-Floor, szersze przejścia wewnątrz i koniec kiwania się autobusów.

NA IAA firma Ziehl-Abegg pokazała silniki elektryczne (ZAwheel) z modułową konstrukcją niezależnego zawieszenia – pneumatycznego w wersji klasycznej oraz hydropneumatycznego. Stwarza to zupełnie nowe perspektywy w zakresie projektowania wnętrz, wykorzystywania technologii niskopodłogowej (low-floor) oraz masy. Do tego dochodzi jeszcze zupełnie nowy komfort jazdy oraz - za sprawą precyzyjnej technologii kinematyki zawieszenia - konsekwentną redukcję zużycia opon.

Zawieszenie niezależne opracowano zostało nie tylko z myślą o autobusach miejskich, ale także o całym sektorze pojazdów użytkowych. Aktualny moduł napędu osiowego Ziehl-Abegg wyposażony jest w dwa silniki napędzające bezpośrednio piastę koła i zapewnia istotne zwiększenie dostępnej przestrzeni powyżej osi napędowej w porównaniu do standardowych systemów osiowych.

-"Zastosowanie naszego silnika napędzającego bezpośrednio piastę koła ZAwheel pozwala maksymalnie ograniczyć wymaganą przestrzeń montażową w przypadku wyboru zawieszenia niezależnego", wyjaśnia Ralf Arnold, prezes Ziehl-Abegg Automotive. W ten sposób dostępna przestrzeń użytkowa zwiększa się w sposób istotny jeszcze bardziej. Oznacza to zasadnicze zalety podczas konstruowania pojazdów użytkowych.

Niezależna przyszłość

Podczas gdy moduł napędu osiowego jest już dostępny na rynku, zawieszenie niezależne traktowane jest przez firmę Ziehl-Abegg jako projekt przyszłościowy.

-"Prowadzimy rozmowy z wieloma producentami pojazdów użytkowych, którzy są bardzo mocno zainteresowani naszym zawieszeniem niezależnym", komentuje Arnold. Producenci pojazdów użytkowych stawiają tradycyjnie na systemy pneumatyczne w zakresie układu hamulcowego i zawieszenia. W uzupełnieniu do tego rozwiązania firma ZIEHL-ABEGG oferuje jeszcze bardziej zaawansowany pomysł dla zupełnie nowych koncepcji przestrzeni montażowej: hydrauliczny system hamulcowy w połączeniu z zawieszeniem hydropneumatycznym. W tym celu opracowano system modułowy, dzięki któremu możliwe jest łączenie wszystkich dostępnych technologii z zakresu rozwiązań pneumatycznych, hydraulicznych oraz elektrycznych w sposób możliwie najbardziej zbliżony do oczekiwań klienta.

Szybkie rozwiązanie polegające na zintegrowaniu czysto hydraulicznego systemu nie będzie możliwe, ponieważ pociąga za sobą konieczność wywrócenia do góry nogami całej architektury pojazdu. I tak na przykład konieczne jest, by w zawieszenie hydropneumatyczne wyposażona była także przednia oś. Zastosowanie takiej koncepcji pozwala uzyskać miejsce na zestawy akumulatorów w dolnej części konstrukcji pojazdu, co powoduje przesunięcie punktu ciężkości do dołu.

-"W ten sposób możliwe jest projektowanie lekkich konstrukcji również dla pojazdów napędzanych elektrycznie i uzyskiwanie naprawdę dużych oszczędności energii", zachwala specjalista ds. silników Arnold. "Ciekaw jestem, który z producentów pojazdów użytkowych zdecyduje się jako pierwszy na wybór tej przyszłościowej koncepcji."

Bez kiwania i na szeroko

Podczas jazdy z hydropneumatycznym zawieszeniem niezależnym następuje całkowite wyeliminowanie kiwania bocznego pojazdu na zakrętach, i to bez konieczności zastosowania mechanicznego stabilizatora. Ponadto możliwe jest unoszenie i opuszczanie całego podwozia. Pozwala to na zastosowanie w pojazdach konstrukcji "Ultra-Low-Floor".

-"Zawieszenie niezależne to konsekwencja doskonalenia naszego napędu ZAwheel", podkreśla Arnold. "Naprawdę efektywne ograniczenie wymaganej przestrzeni montażowej jest bowiem możliwe wyłącznie dzięki zastosowaniu prawdziwych silników napędzających bezpośrednio piastę koła."

Kolejny plus to zdecydowanie lepsza aranżacji przestrzeni pasażerskiej

-"Pasażerowie z wózkami dziecięcymi lub osoby poruszające się na wózkach mogą teraz korzystać z autobusu na całej jego długości dzięki szerokiemu przejściu", zauważa Arnold.

Dotychczas osoby takie były skazane na zajmowanie wydzielonych miejsc jedynie pośrodku pojazdu w pobliżu wejścia. To sporo zmienia.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
targi
IAA
komponenty
Ziehl-Abegg
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....