TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

IAA 2018: Premiera MAN Lion's City E [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 20.09.2018 12:00:47
IAA 2018: Premiera MAN Lions City E

Podczas hanowerskich targów MAN pokazał swój w pełni elektryczny autobus MAN Lion's City z centralnym silnikiem i ładowaniem plug-in. Zasięg to 200 km. Jego seryjna produkcja ruszy w Starachowicach w II połowie 2020 roku.

MAN dołączył do elektromobilnej rewolucji jako jeden z ostatnich wielkich producentów autobusów. Teraz niemiecka firma jest już pewna: przyszłość lokalnego transportu publicznego w przeważającej mierze będzie elektryczna. Zdaniem producenta - do 2030 r. około 66% autobusów kupowanych w Europie będzie elektrycznych. W tym duchu MAN pokazał na IAA 2018 w pełni elektryczną wersję swojego miejskiego bestselera - MAN Lion's City. Oczywiście już w ramach najnowszej generacji, która z kolei wejdzie do produkcji w październiku 2018 r. Nowość goni nowość.

Z zewnętrz Lion's City Electric charakteryzuje się designem z nowej serii lwa z podwyższonym - ze względu na baterie - dachem. Umiejscowienie na dachu akumulatorów pozwala lepiej dociążyć przednią oś, a także zabezpiecza baterie podczas ewentualnych wypadków.

W środku zmodyfikowany projekt podkreśla wyjątkowy charakter napędu elektrycznego - czyli brak tylnej komory silnika, dzięki czemu mamy dodatkowe cztery miejsca do siedzenia z tyłu. Do tego możemy bardziej elastycznie planować przestrzeń pasażerską.Zobacie jak to MAN-owi wyszło na filmie:


Zewnętrzne baterie

Pojemność modułowych akumulatorów wynosi 480 kWh (solo) lub 640 kWh (przegub). MAN wybrał gotową ofertę na rynku w zakresie baterii. Zastosowane tutaj zaawansowane zarządzanie temperaturą gwarantuje szczególnie wysoką wydajność, niezależnie od pory roku. W ten sposób Lion's City E oferuje zasięg 200 km (lub maksymalnie 270 km w sprzyjających warunkach klimatycznych) przez cały cykl życia pojazdu.

Baterie w Lion's City E są ładowane plug-in poprzez wtyczkę CCS podczas postoju pojazdu w zajezdni. Zdaniem MAN czas ładownia standardowego pojazdu wynosi mniej niż 3 godziny, a w przypadku autobusu przegubowego - Lion's City GE - mniej niż 4 godziny (ze średnią mocą ładowania 100 kW). Czas ładowania odpowiednio się zmniejsza, gdy dostarczana jest maksymalna moc ładowania na poziomie 150 kW.

Liczy się klient

MAN wchodząc w elektromobilność i m.in. podejmując decyzję o wejściu w silnik centralny, przebadał blisko 200 klientów w całej Europie. Stwierdzono, że najważniejsza dla miast jest stała operacja pojazdów na liniach niż nieograniczony ich zakres - np. poprzez szybkie ich doładowywanie. Dlatego MAN wybrał technologię plug-in, dodając jednocześnie, że ​​technologia baterii rozwija się w tak szybkim tempie, że wraz z kolejną generacją akumulatorów Lion's City E spełni oczekiwania najbardziej wymagający h operatorów. Za plug-un przemawia tez fakt, że ładowanie autobusów ładowanie poza godzinami szczytu daje operatorom możliwość skorzystania z inteligentnego zarządzania opłatami i skorzystania z niższych stawek za energię elektryczną.

Napęd e-lwa

W zakresie napędu elektrycznego MAN wybrał jeden centralny silnik. Zdaniem Niemców jest on łatwiejszy w utrzymaniu, tańszy i prostszy niż silniki znajdujące się w piastach, czy w osi, co zapewnia korzyści dla całkowitego kosztu posiadania pojazdu (TCO). W autobusie solo silnik umiejscowiony jest z tyłu pojazdu (na tylnej osi) i oferuje moc od 160 do 270 kW.

Co ciekawe, w przypadku przegubu przewidziane są dwie jednostki - (na drugiej i trzeciej osi). Zdaniem MAN, dwie napędzane osie zwiększają stabilność jazdy, a co za tym idzie bezpieczeństwo, a także zapewniają maksymalne odzyskiwanie energii podczas hamowania.

Elektryczne plany

Teraz kilka preseryjnych modeli MAN Lion's City E czekają testy drogowe w celu przetestowania pojazdów w codziennym użytkowaniu. Sprawdzian ten potrwa do połowy 2020 r. W tym celu MAN zawarł kilka partnerstw z operatorami z Hamburga (Hamburger Hochbahn i Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein), Monachium (Stadtwerke München i Münchner Verkehrs Gesellschaft) oraz Wolfsburga (Stadtwerke Wolfsburg i Wolfsburger Verkehrs-GmbH).

Poza granicami Niemiec elektryczny MAN pojedzie do Luksemburga - do Voyages Emile Weber i Losch Luxembourg, importera Grupy Volkswagen. Potem pojazdy MAN Lion's City E trafią do seryjnej produkcji w 2020 roku. W zakładzie MAN Bus w Starachowicach.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
targi
IAA
MAN
  • Kamil Nowakowski – 20.09.2018

    Wiem że nie na temat, ale napisalibyście o KDD która nagle przestało jezdzic gdyz zerwana została umowa na LNG w Olsztynie? :D

  • TransInfo.pl – 20.09.2018

    o dzięki - pociągniemy temat dalej.

  • Paweł Ratajczak – 20.09.2018

    Pięknie wygląda ten autobus na targach liczę najbardziej na niego :).,

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....