TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

IAA 2018: Nowe autobusy MAN. Od razu z CNG [FILMY]
InfoBus.pl - Opublikowano: 25.09.2018 13:30:18
IAA 2018: Nowy miejski lew z CNG [FILM]

Najważniejszą nowością MAN na IAA by oczywiście debiut elektrycznego autobusu miejskiego Lion's City E - o którym pisaliśmy TUTAJ, ale nie tylko. W zasadzie była to pierwsza publiczna premiera nowej serii Lion`s City.

W tym roku na wystawie w Hanowerze mogliśmy zobaczyć kompletnie nowy pojazd MAN Lion's City z silnikiem D15, a konkretniej MAN D1556 LOH o mocy 206 kW (280 KM), współpracującego z automatem ZF EcoLife. Ta nowa jednostka napędowa o pojemności 9 litrów dostępna jest w wersjach o mocy 280, 330 i 360 KM, dzięki czemu pokrywa zakresy zapotrzebowania typowe dla autobusów miejskich.

Wymiary najnowszej solówki z logo MAN to: długość - 12,18 m, szerokość - 2,55 m, wysokość - 3,11 m przy pojemności pasażerskiej 32 miejsc siedzących, 64 stojących + kierowca.

Miejski lew pokazany został w Hanowerze "na bogato" - m.in. z modułem hybrydowym MAN EfficientHybrid, który z jednej strony dzięki odzyskowi energii hamowania oszczędza paliwo. Z drugiej strony, funkcja stop-start pozwala uzyskać ciche i wolne od emisji fazy podtrzymania. Generalnie system hybrydowy MAN EfficientHybrid może być zastosowany we wszystkich autobusach miejskich MAN nowej generacji. Od MIDI po MEGA. Od CNG po konwencjonalny silnik diesla. O szczegółach nowej generacji pisaliśmy w InfoBusie już TUTAJ

Gazowy przegub z E18

Na IAA 2018 po raz pierwszy pokazany został gazowy przegub - MAN Lion's City G. To, że od razu pokazana została CNG świadczy o wadze jaką niemiecki koncern przywiązuje do tego rodzaju napędu. Autobus pojawił się z kompletnie nowym silnikiem CNG - MAN E18. Targowy model wyposażony został w silnik MAN E1856 LOH o mocy 320 KM (235 kW) współpracujący ze 4-biegową automatyczną skrzynią biegów Voith.

Niewielka waga silnika w porównaniu do poprzedniego modelu E28 przekłada się bezpośrednio na liczbę miejsc dla pasażerów. Liczne nowinki techniczne zastosowane w tym modelu zostały przejęte z również zaprojektowanego całkowicie na nowo silnika wysokoprężnego D15 o pojemności 9 litrów, jak na przykład regulowana pompa chłodziwa oraz dwustopniowa sprężarka powietrza.

Paliwo znajduje się na dachu pojazdu w czterech lub pięciu zbiornikach ciśnieniowych pod ciśnieniem 200 barów. Zastosowanie mniejszej liczby większych zbiorników pozwoliło zredukować wagę i nakłady na konserwację. Do wyboru dostępne są różne pojemności zbiorników pomiędzy 1260 l a 1875 l. System zbiorników CNG jest zakryty przez spójną z wzornictwem pokrywę z dużymi klapami konserwacyjnymi z przodu i z tyłu. Tankować można wszystkie znane jakości gazu z sieci gazu ziemnego, a także uzdatniony biogaz.

W zoptymalizowanym pod kątem pojemności, czterodrzwiowym modelu dostępnych 29 miejsc siedzących i 70 miejsc stojących.


Podsumowując

Nowe seria MAN Lion's City to:

  • Nowy design, który oprócz charakterystycznych reflektorów z wbudowanymi listwami LED, pełniącymi funkcję świateł dziennych, i typowej, czarnej osłony przedniej z chromowanym profilem, przykuwa pociągniętą nieco w dół linią okien z boku pojazdu.

  • Lekkość - zastosowane nowe materiały oraz procesy produkcji City powodują, że jest on lżejszy - w wersji 12-metrowej i z okrojonym wyposażeniem o około 1130 kg lżejszy od swojego poprzednika z silnikiem D20.

  • Niezależne zawieszenie - po raz pierwszy nowy Lion's City w nowej generacji jest wyposażony w niezależne zawieszenie przedniej osi.

  • Nowe drzwi wejściowe, które są o 10 cm szersze i wyróżniają się szybkim i bezpośrednim działaniem.

  • Oświetlenia w wersji LED, w tym przednie i tylne reflektory.

  • Nowa koncepcja foteli z zoptymalizowanymi odstępami oraz mocowaniem foteli na szynach bocznych

  • Zoptymalizowane miejsce pracy kierowcy z nowym rozmieszczeniem przycisków, pogrupowanych wg trzech stref częstotliwości użytkowania, a opcjonalna dodatkowa tablica rozdzielcza z prawej strony umożliwia zastosowanie dodatkowych elementów DIN lub monitorów.

Autobusy z nowej generacji będą seryjnie produkowane od 2019 roku w zakładach MAN w Starachowicach. Równolegle - i to prze okres 4 lat do wygaśnięcia kontraktu z DB Regio - będzie produkowana aktualna seria miejskich lwów. I na koniec jeszcze film od MAN-a o nowych miejskich produktach:


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
targi
IAA
MAN
CNG
  • Marcin Marcinek – 25.09.2018

    Skoro dotychczasowa generacja przez 4 lata pozostaje w programie, to chyba jej szybko w Polsce nie zobaczymy :(. Warszawa chyba dostanie gazowce w starej budzie...

  • Rafał Kaleciński – 25.09.2018

    Oczywiście że tak.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....