IAA 2018: Minibusy z Polski, Słowacji i Litwy [FILM]

infobus
08.10.2018 10:00
0 Komentarzy

Na IAA 2018 nasz region Europy reprezentował silna MINI reprezentacja. Z Polski obecne były cztery firmy zabudowujące:  CMS Auto, Bus-Invest, Buscentrum i Busprestige. Z Litwy przyjechał Altas, a ze Słowacji – Rosero.

Po wycofaniu się Solarisa z hanowerskiej wystawy mamywrażenie, że wraz z nim odpłynęło liczne grono krajowych wystawców. Tak słabejreprezentacji nie mieliśmy na IAA już dawno. Ten fakt, można podsumować krótko- przy aktualnych cenach powierzchni wystawienniczej w Hanowerze ci co mielisię tutaj wypromować już to zrobili, a ci którzy szukają nowych rynku zbytu -zostali.

W skrócie nasza tegoroczna, autobusowa MINI reprezentacja wyglądała następująco:

  1. CMS Auto było obecne na IAA 2018 na stoisku niemieckiego dilera- firmy Probus – z dwoma autobusami na bazie Mercedes-Benz Sprinter, w tym jeden w wersjiturystycznej, zaś drugi – premierowy – jako niskopodłogowy autobus miejski. O tychpojazdach napisaliśmy szerzej TUTAJ

  • Bus-Invest  to był targowy debiutant kolejnego producenta minibusów z okolic Wejherowa. I to całkiem udany.  Firma pokazała dwa wyjątkowe – na tle krajowej konkurencji – autobusy  Mercedes-Benz Sprinter z nowej generacji i MAN TGE. Niezłe wejście na rynek.

  • Buscentrum pojawiło się z minibusem Mercedes-Benz Sprinter w wersji turystycznej;

  • Busprestige – kolejny pomorski producent ponownie postawił na ciekawe kolory i pojawił się w Hanowerze z dwoma autobusami w bardzo podobnych,turystycznych wersjach – oczywiście na bazie Mercedes-Benz Sprinter;

Nasz region Europy reprezentowały też MINI firmy:

  • litewski Altas to jeden z największych europejskichproducentów małych autobusów. Na IAA Litwini pokazali swój pierwszy minibus obardzo dużej pojemności – Altas Viator. Na jego pokład wchodzi aż 30 osób przydługości 8,44, masie całkowitej 7,2 tony i pojemności bagażnika 4,5 m3. Całośćkonstrukcji – bazującej na podwoziu Iveco 70C18 – została opracowana na Litwie,a rama autobusu wykonana została ze fińskiej stali nierdzewnej. Serce minibusuto 3-litrowy silnik wysokoprężny FPT z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. Profesjonalnegoobrazu firmy na targach w Hanowerze dopełniała ekspozycja Nowego Sprintera iMAN TGE.

  • słowacki Rosero – długoletni producent minibusów na podwoziu IvecoDaily przedstawił na IAA swoje modele z serii First – w wersji miejskiej(niskopodłogowej i elektrycznej) oraz turystycznej. Rosero rocznie produkuje około 150 autobusów , ajego przedstawicielem w Polsce jest firma CMS Auto.

Komentarze