TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

IAA 2018: Karsan stawia na elektryczny ATAK [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 08.10.2018 09:00:04
IAA 2018: Karsan stawia na eklektyczne MIDI [FILM]

Na targach IAA turecki producent pokazał premierowy autobus Atak Electric. To może oznacza, że niebawem taki elektrobus pojawi się w ofercie polskiego dilera - firmy MMI.

Na samym początku przypomnijmy, że oferta Karsan w Europie jest coraz szersza i obejmuje z jednej strony własne produkty, czyli tylnosilnikowe pojazdy Jest, Atak i Star, ale także całą niskopodłogową rodzinę Citymood z marki Menarinibus oraz elektrobusów spod znaku Bozankaya. Razem daje to bardzo szeroką gamę i co ważne - teraz w znacznym stopniu już zelektryfikowaną.

Dyrektor generalny Karsan, Okan Baş, powiedział w Hanowerze, że firma stara się znaleźć niezbędne rozwiązania dla każdego miasta.

-"Rozwijamy nasze produkty, podążając za innowacjami w technologii pojazdów elektrycznych. Z dumą obsługujemy 20 różnych krajów na świecie dzięki naszym innowacyjnym rozwiązaniom produktowym. Zgodnie z naszą misją w zakresie produkcji zrównoważonych rozwiązań będziemy kontynuować prace nad pojazdami zasilanymi z baterii i rozwijać elektryczną ofertę naszych produktów."

I ten kierunek pokazywało stoiska Karsan na IAA - na cztery różne modele, dwa z nich były całkowicie elektryczne, czyli Jest Electric i Atak Electric. Warto dodać, że oba elektrobusy to efekt współpracy Karsan z BMW.

Cztery gwiazdy

Karsan na 67. Targach Pojazdów Użytkowych IAA pokazał cztery autobusy:

  • Premierowy Atak Electric - elektrobus klasy MIDI został zaprojektowany we współpracy Karsan R&D i BMW. Wykorzystuje on baterie stosowane w samochodach BMW, a zastosowany silnik daje 230 kW mocy przy zerowej emisji dwutlenku węgla, System akumulatorów Atak o mocy 5 x 44 kW daje zasięg 300 km przy pojemności 57 pasażerów. Opracowany przez BMW system można w pełni naładować w zaledwie 2,5 godziny.

  • Jest Electric - minibus zadebiutował na Busworld 2017, a teraz wystąpił z silnikiem elektrycznym (także od BMW) o mocy 170 KM i 290 Nm. Zastosowane w nim baterie mają pojemność 33 lub 66 kWh, co przekłada się na zasięg ok. 165 km. Można je ładować w ciągu 8 godzin tradycyjnymi ładowarkami prądu zmiennego lub w 1,2 godziny na stacji szybkiego ładowania prądem stałym. Karsan Jest zabiera na swój pokład do 26 osób.

  • Star School - i trochę tradycji, czyli klasyczny autobus szkolny klasy MIDI, ale z licznymi innowacjami. To m.in. elektrycznie sterowane zawieszenie pneumatyczne (ECAS) z funkcją przyklęku, blokada alkoholowa kierowcy, inteligentne czujniki w siedzeniach, które przypominają o zapięciu pasów bezpieczeństwa i, lepsza ochrona dzięki zaawansowanemu systemowi hamowania awaryjnego i drzwiom ewakuacyjnym. Gwiezdnego gimbusa napędza silnik diesla Euro 6 o mocy 185 KM, który współpracuje z 6-biegową manualną lub automatyczną skrzynią biegów. Jego pojemność pasażerska to 33 osób.

  • Jestronic - czyli JEST z silnikiem diesla Euro 6, ale mocno już podrasowany. Autobus ma teraz mocniejszy silnik - o pojemności 3,0 litra o mocy 170 KM i z momentem obrotowym 400 Nm, a przede wszystkim sześciostopniową automatyczną skrzynię biegów.To na pewno zmienia komfort jazdy.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
targi
elektrobus
IAA
Karsan
MMI
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...