Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

IAA 2018: Karsan stawia na elektryczny ATAK [FILM]

infobus
08.10.2018 07:00
0 Komentarzy

Na targach IAA turecki producent pokazał premierowy autobus AtakElectric. To może oznacza, że niebawem taki elektrobus pojawi się w oferciepolskiego dilera – firmy MMI.

Na samym początku przypomnijmy, że oferta Karsan w Europiejest coraz szersza i obejmuje z jednej strony własne produkty, czyli tylnosilnikowepojazdy Jest, Atak i Star, ale także całą niskopodłogową rodzinę Citymood z marki Menarinibus oraz elektrobusówspod znaku Bozankaya. Razem daje to bardzo szeroką gamę i co ważne – teraz w znacznymstopniu już zelektryfikowaną.

Dyrektor generalny Karsan, Okan Baş, powiedział w Hanowerze,że firma stara się znaleźć niezbędne rozwiązania dla każdego miasta.

-„Rozwijamy nasze produkty, podążając za innowacjami wtechnologii pojazdów elektrycznych. Zdumą obsługujemy 20 różnych krajów na świecie dzięki naszym innowacyjnymrozwiązaniom produktowym. Zgodniez naszą misją w zakresie produkcji zrównoważonych rozwiązań będziemykontynuować prace nad pojazdami zasilanymi z baterii i rozwijać elektryczną ofertęnaszych produktów.”

I ten kierunek pokazywało stoiska Karsan na IAA – na czteryróżne modele, dwa z nich były całkowicie elektryczne, czyli Jest Electric i AtakElectric. Warto dodać, że oba elektrobusy to efekt współpracy Karsan z BMW.

Cztery gwiazdy

Karsan na 67. Targach Pojazdów Użytkowych IAA pokazał czteryautobusy:

  • Premierowy Atak Electric – elektrobus klasy MIDI został zaprojektowany wewspółpracy Karsan R&D i BMW. Wykorzystuje on baterie stosowane w samochodach BMW, a zastosowanysilnik daje 230 kW mocy przy zerowej emisji dwutlenku węgla, System akumulatorówAtak o mocy 5 x 44 kW daje zasięg 300 km przy pojemności 57 pasażerów. Opracowanyprzez BMW system można w pełni naładować w zaledwie 2,5 godziny.

  • Jest Electric – minibus zadebiutował na Busworld 2017, a teraz wystąpił z silnikiem elektrycznym (także odBMW) o mocy 170 KM i 290 Nm. Zastosowane w nim baterie mają pojemność 33 lub 66 kWh,co przekłada się na zasięg ok. 165 km. Można je ładować w ciągu 8 godzintradycyjnymi ładowarkami prądu zmiennego lub w 1,2 godziny na stacji szybkiegoładowania prądem stałym. KarsanJest zabiera na swój pokład do 26 osób.

  • Star School – i trochę tradycji, czyli klasyczny autobus szkolnyklasy MIDI, ale z licznymi innowacjami. To m.in. elektrycznie sterowanezawieszenie pneumatyczne (ECAS) z funkcją przyklęku, blokada alkoholowakierowcy, inteligentne czujniki w siedzeniach, które przypominają o zapięciupasów bezpieczeństwa i, lepsza ochrona dzięki zaawansowanemu systemowihamowania awaryjnego i drzwiom ewakuacyjnym. Gwiezdnego gimbusa napędza silnikdiesla Euro 6 o mocy 185 KM, który współpracuje z 6-biegową manualną lubautomatyczną skrzynią biegów. Jego pojemność pasażerska to 33 osób.

  • Jestronic – czyli JEST z silnikiem diesla Euro 6, ale mocnojuż podrasowany. Autobus ma teraz mocniejszy silnik – o pojemności 3,0 litra o mocy170 KM i z momentem obrotowym 400 Nm, a przede wszystkim sześciostopniową automatyczną skrzyniębiegów.To na pewno zmienia komfort jazdy.

{https://www.youtube.com/watch?v=FllIUMmdUuM}

Komentarze