Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

IAA 2018: Debiut autokaru Scania na LNG [FILM]

infobus
20.09.2018 17:30
0 Komentarzy

W Hanowerze zadebiutował autobus międzymiastowy ScaniaInterlink MD – pierwszy autokar zasilany LNG.

Zacznijmy od zmian strukturalnych – po raz pierwszy wHanowerze Scania miał stoisko razem z całą Grupą VW – w ramach nowej Grupy onazwie Traton. To kolejny etap konsolidacji tych trzech marek.

Odwiedzający targi IAA 2018 mogli zobaczyć na stoisku Scaniasiedem pojazdów ciężarowych plus trzy Scania, a wśród nich jeden z napędem LNG.Wszystkie prezentowane pojazdy są wyposażone w układy napędowe przystosowane dozasilania paliwami ze źródeł odnawialnych oraz inne rozwiązania sprzyjająceochronie środowiska.

-„Poza kompletną gamą pojazdów nowej generacji, na IAAzaprezentujemy więcej nowości. Nasze napędy hybrydowe łączą dwa najlepsze,alternatywne rozwiązania: silnik elektryczny oraz spalinowy zasilany HVO.Tworzą one praktyczną ofertę pojazdów do licznych zastosowań miejskich. WScania koncentrujemy swoją uwagę na układach napędowych przyszłości, zelektryfikacją, jako głównym priorytetem. Osiągnęliśmy punkt zwrotny, w którymznaczenie pojazdów elektrycznych i autonomicznych będzie rosło – mówi AlexanderVlaskamp, szef Scania.

Szwedzki producent jako pierwszy na świecie wprowadza narynek autokar zasilany ciekłym gazem ziemnym – Scania Interlink Medium DeckerLNG . Tym samym Scania rozszerzyła swoją autobusową ofertę o kolejną opcję wzakresie alternatywnych paliw. I to w segmencie autokarowym.

-„Zauważyliśmy, że w zakresie do zrównoważonychmiędzymiastowych przewozów autokarowych panuje pustka. Nie ma tutaj praktycznieżadnej zielonej alternatywy. Dlatego postanowiliśmy się tym zająć”powiedział Karin Rådström, szef autobusów i autokarów marki Scania. – Naszymzdaniem LNG staje się coraz bardziej dostępne w całej Europie, a także w wieluinnych częściach świata i dlatego staje się realną alternatywą w transporcieautokarowym”.

Dzięki LNG – zdaniem Scanii – autokar może zmniejszyć swojąemisję CO2 do 20 procent plus osiągnąć znaczne niższą emisję tlenków azotu ipyłu. Dodatkowy plus to znacznie niższy poziom hałasu. Kolejnym kluczowymelementem jest zasięg gazowego autokaru Scania Interlink LNG, który zdanie{https://www.youtube.com/watch?v=nUKKwR3Xa8M}mfirmy wynosi nawet do 1000 kilometrów. Jak to działa? Zoabczcie na filmie:

{https://www.youtube.com/watch?v=KT-immrD8hw}

Targowe gwiazdy

Zrównoważony rozwój będzie tematem wiodącym Scania nawystawie IAA 2018. Na część autobusowej szwedzkiego producenta zobaczyliśmy trzyautobusy – każdy z innego segmentu:

  • Scania Interlink MD LNG

  • Scania Citywide 12LE Hybrid

  • Scania -Higer Touring HD

Filmowa relacja z hanowerskiego stoiska Scanii poniżej:

{https://www.youtube.com/watch?v=nUKKwR3Xa8M}

Komentarze