TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

IAA 2016: Ziehl-Abegg łączy producentów
InfoBus.pl - Opublikowano: 22.09.2016 16:11:02 5 komentarzy
IAA 2016: Ziehl-Abegg łączy producentów

Największymi wadami elektrobusów jest ograniczony zasięg oraz długi czas ładowania baterii. Ziehl-Abegg ma jednak pomysł jak zaradzić tym niedogodnościom.

Te dwa utrudnienia znikają całkowicie źródłem energii jest ogniwo wodorowe. Ziehl-Abegg jako producent zaawansowanych urządzeń elektrycznych, w tym m.in. osi z silnikami synchronicznymi w piastach kół ZAwheel zaprezentował na hanowerskich targach IAA dwa pojazdy z napędem wodorowym oraz jeden elektrobus marki Ekova.

Te na wodór to autobusy, które skonstruowano na bazie nadwozi dwóch polskich producentów. Mowa o Lider Tradingu, firmie produkującej autobusy marki Solbus oraz lubelskim Ursusie. Ogniwo paliwowe dostarczyła holenderska firma HyMove. Z kolei za część elektryczną napędu odpowiadają Ziehl-Abbeg oraz E-Traction.

"Nowy koncept pojazdu na wodór opiera się na sprawdzonych podzespołach. Prócz ogniw paliwowych, zbiorników na wodór znajdą się tam m.in. prądnica synchroniczna o mocy 200 kW oraz oś napędowa ZAwheel z silnikami synchronicznymi w piastach kół produkcji firmy E-Traction."- wymieniał prezes HyMove, Jochem Huygen.

Dodał także, że choć na razie ogniwa wodorowe są drogą technologią to jednak w najbliższych latach nastąpi duża zmiana w tej materii.

"Nasz pierwszy autobus wodorowy kosztował ok. 1,3 mln euro. Same nakłady na projekt wyniosły 850 tys. euro.Przy obecnych realiach okres amortyzacji pojazdu na wodór jest dwa razy dłuższy niż w przypadku autobusu na olej napędowy.Jednak należy zauważyć, że instalacje paliwowe przy wodorze nie wymagają tak dużych nakładów na konserwację.Spodziewamy się, że przy postępującej obniżce ceny technologii wodorowej koszt zakupu jak i użytkowania takiego autobusu już w 2018, a może nawet 2017 roku będzie porównywalny z pojazdami z silnikami diesla." - tłumaczył Huygen.


Niemiecki producent dywersyfikując dostawców nadwozi chce w ten sposób tworzyć maksymalnie elastyczną ofertę, która spełni oczekiwania klientów. Stąd współpraca m.in. z VDL, Ekovą, Lider Tradingiem, Ursusem i Sileo.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Lider Trading
Solbus
Ursus
Ziehl-Abegg
HyMove
E-Traction
wodór
elektrobus
  • czytelnik – 22.09.2016

    Ten solbus to porażka.Przód z epoki kamienia łupanego.takie pudło nic więcej.mogliby popracować nad nową generacją ale prezesiki nie mają kasy bo oszukali wszystkich

  • Marcinek – 22.09.2016

    Dokładnie, dizajn strasznie toporny, odstajacy o lata swietlne od obecnych trendów. Ale w Polsce obowiązuje CCC, cena czyni cuda...

  • Knops – 23.09.2016

    Bardzo ciekawie układa się rynek autobusów elektrycznych. Ofertę budują producenci układów napędowych, dobierając sobie producentów pojazdów - na rynku autobusów klasycznych sytuacja wygląda zupełnie odwrotnie, to producenci autobusów dobierają sobie jednostki napędowe. Wygląda na to, że rynek autobusów elektrycznych to zupełnie inny, nowy rynek, i tutaj wszystko się może zdarzyć.

  • infobusiarzowy czytacz – 25.09.2016

    czy coś więcej o tym pseudoproducencie z solca słychać na targach IAA 2016 poza tym jednym wątkiem?Pewnie nic ciekawego.Podzielcie się linkami, zdjęciami i informacjami o tym czyms zwanym solbusem

  • ja – 01.10.2016

    kiedy solbus a raczej lider trading upadnie bo tego dziadostwa nie da sie oglądać

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....