TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

IAA 2016: Volvo prezentuje swoją e-ofertę
InfoBus.pl - Opublikowano: 21.09.2016 17:10:45
fot. InfoBus.pl

Hybryda, hybryda bateryjna a może zwykły elektrobus? Na tegorocznym IAA Volvo prezentuje całą gamę autobusów z napędami elektrycznymi i rozwiązań biznesowych mających na celu ułatwienie klientom podjęcie decyzji o kierunku w jakim należy odchodzić od zasilania pojazdów paliwami kopalnymi.

Dzięki szerokiej gamie zelektryfikowanych autobusów Volvo jest liderem wśród producentów napędów czystych, cichych i bardziej energooszczędnych dla transportu publicznego. Szwedzki producent sprzedał do tej pory ponad 2700 hybryd oraz elektrobusów na całym świecie.

"Dążenia do osiągnięcia w pełni zrównoważonego transportu publicznego są coraz bardziej wyraźnie na całym świecie. My mamy świadomość tych wyzwań i robimy wszystko aby sprostać tym wymaganiom klientów. Nasze rozwiązania umożliwiają elektryfikację i optymalizację kosztów zarówno w transporcie miejskim jak i podmiejskim w maskyamlnie opłacalny dla operatora sposób. To nie tylko przyczynia się do poprawy stanu środowiska naturalnego, ale również stwarza zupełnie nowe warunki dla rozwoju miast" - tłumaczył mówi H?kan Agnevall, prezes Volvo Buses.

Nowe możliwości dla rozwoju miast

Bezemisyjne, ciche pojazdy pozwalają pracować w obszarach, które wcześniej były zamknięte dla ruchu autobusowego z powodu ograniczeń wynikającyh z emisji spalin lub hałasu. Przystanki autobusowe można budować w takich miejscach lub obiektach, gdzie pasażerowie mogą być chronieni przed trudnymi warunkami pogodowymi. Takie rozwiązanie testowane jest na przykład w Goeteborgu, gdzie autobusy elektryczne Volvo zostały pomyślnie przetestowane przez ostatni rok.

Kilka podmiotów reprezentujących branżę urbanistyki, architektów i ośrodki akademickie pracują razem, aby zobaczyć, jakie możliwości są tworzone, gdy transport autobusowy jest zelektryfikowany. Hybryd bateryjne Volvo można również spotkać na ulicach Sztokholmu, Hamburga i Kurytyby, a w przyszłym roku pojawią się w Paryżu.

"Widzimy przyszłość, która będzie opierać się na hybrydach, hybrydach elektrycznych i elektrobusach. Z tych trzech poziomów elektryfikacji możemy stworzyć dla klienta pakiet zoptymalizowanych rozwiązań dla wymagań, które stawia konkretna sieć komunikacyjna" - deklarował H?kan Agnevall.

Turn-key - rozwiązanie proste dla klienta

W tym roku w belgijskie Namur i Luksemburg postanowili również zdecydować się na rozwiązania Volvo z zakresu elektryfikacji transportu autobusowego. Namur pozyskało jedenaście hybryd bateryjnych. Luksemburg, gdzie 14 hybrydowych Volvo 7900 jest już w eksploatacji złożył zamówienie na kolejne pięć pojazdów tego typu.

"Klienci płacą stały miesięczny koszt za użytkowanie pojazdów, ich serwis i utrzymanie akumulatorów w maksymalnej sprawności. Nawet stacje ładujące są włączone. Jest to bezpieczne i proste podejście, które zapewnia wysoką niezawodność oraz łatwe do przewidzenia koszty eksploatacji" - przekonywał H?kan Agnevall.

W obu powyższych przypadkach ABB jest producentem i dostawcą infrastruktury niezbędnej do ładowania pojazdów. Jednak Volvo współpracuje również z Siemensem w tej materii.

Otwarty interfejs do ładowania

W celu ułatwienia wprowadzenia zelektryfikowanych pojazdów w miastach europejskich, Volvo i kilku innych producentów autobusów i infrastruktury towarzyszącej podjęło decyzję na wiosnę o przyjęciu otwartego i neutralnego interfejsu pomiędzy autobusem i ładowarką. Ładowania jest oparte na magistrali przewodzącej ładunki statyczne za pomocą pantografu i interfejsu komunikacyjnego WiFi. Ponieważ elementy wyposażenia standaryzowane tworzą otwartą infrastrukturę ładowania, każde miasto jest w stanie dokonać indywidualnego wyboru sposobu ładowania i jego dostawcę. Oznacza to również, że te same stanowiska ładowania mogą być używane przez autobusy różnych producentów.

"Volvo jest gotowe do współpracy z miastami, które już teraz chcą wkroczyć w przyszłość. Wszystkie niezbędne elementy infrastruktury są na miejscu, co jest być może najbardziej znaczącą zmianą w transporcie publicznym w ciągu ostatnich 70, 80 lat " - mówił H?kan Agnevall.

Przegląd elektrycznej oferty Volvo

Volvo 7900 Hybrid

  • dwuosiowy autobus hybrydowy z silnikiem elektrycznym, bateriami i małym silnikiem wysokoprężnym, który wprowadzono do sprzedaży w 2010 roku
  • cichy, bezemisyjny na rozruchu, hamowaniu i na postoju
  • do 39% niższe zużycie energii w porównaniu z autobusem z silnikiem diesla
  • może przewozić do 102 pasażerów

Volvo 7900A Hybrid

  • przegubowy, trzyosiowy autobus hybrydowy z silnikiem elektrycznym, bateriami i małym silnikiem wysokoprężnym, który wprowadzony do sprzedaży w 2013 roku
  • cichy, bezemisyjny na rozruchu, hamowaniu i na postoju
  • do 30% niższe zużycie energii niż w analogicznym autobusem napędowego.
  • może przewozić do 154 pasażerów

Volvo 7900 Hybrid Electric

  • dwuosiowa hybryda bateryjna z silnikiem elektrycznym, bateriami i małym silnikiem wysokoprężnym, którą wprowadzono na rynek w 2014 roku
  • możliwość przejechania dystansu ok. 7 km na silniku elektrycznym; ładowanie na przystanku końcowym trwa zaledwie kilka minut
  • do 60% niższe zużycie energii niż w autobusie z silnikiem diesla
  • może przewozić do 95 pasażerów

Volvo 7900 Electric

  • dwuosiowy elektrobus, który wprowadzono na rynek w 2015 roku
  • może pokonać dystans ok. 10 km na silniku elektrycznym; ładowanie trwa zaledwie kilka minut poprzez ładowarki zainstalowane na przystankach końcowych
  • do 80% niższe zużycie energii w porównaniu z autobusem z silnikiem diesla
  • może przewozić do 105 pasażerów

System ładowania OppCharge

  • otwarty interfejs między urządzeniem do ładowania a pojazdem
  • ładowanie o mocy 150 kW lub 300 kW
  • ładowanie od 3 do 6 minut jest wystarczająca do jazdy przez ok. 30 minut
  • moduł WiFi komunikujący autobus z ładowarką
  • możliwość wyboru systemu ABB lub Siemensa


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Volvo
IAA
hybryda
elektrobus
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....