TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

IAA 2016: Volvo prezentuje swoją e-ofertę
InfoBus.pl - Opublikowano: 21.09.2016 17:10:45
fot. InfoBus.pl

Hybryda, hybryda bateryjna a może zwykły elektrobus? Na tegorocznym IAA Volvo prezentuje całą gamę autobusów z napędami elektrycznymi i rozwiązań biznesowych mających na celu ułatwienie klientom podjęcie decyzji o kierunku w jakim należy odchodzić od zasilania pojazdów paliwami kopalnymi.

Dzięki szerokiej gamie zelektryfikowanych autobusów Volvo jest liderem wśród producentów napędów czystych, cichych i bardziej energooszczędnych dla transportu publicznego. Szwedzki producent sprzedał do tej pory ponad 2700 hybryd oraz elektrobusów na całym świecie.

"Dążenia do osiągnięcia w pełni zrównoważonego transportu publicznego są coraz bardziej wyraźnie na całym świecie. My mamy świadomość tych wyzwań i robimy wszystko aby sprostać tym wymaganiom klientów. Nasze rozwiązania umożliwiają elektryfikację i optymalizację kosztów zarówno w transporcie miejskim jak i podmiejskim w maskyamlnie opłacalny dla operatora sposób. To nie tylko przyczynia się do poprawy stanu środowiska naturalnego, ale również stwarza zupełnie nowe warunki dla rozwoju miast" - tłumaczył mówi H?kan Agnevall, prezes Volvo Buses.

Nowe możliwości dla rozwoju miast

Bezemisyjne, ciche pojazdy pozwalają pracować w obszarach, które wcześniej były zamknięte dla ruchu autobusowego z powodu ograniczeń wynikającyh z emisji spalin lub hałasu. Przystanki autobusowe można budować w takich miejscach lub obiektach, gdzie pasażerowie mogą być chronieni przed trudnymi warunkami pogodowymi. Takie rozwiązanie testowane jest na przykład w Goeteborgu, gdzie autobusy elektryczne Volvo zostały pomyślnie przetestowane przez ostatni rok.

Kilka podmiotów reprezentujących branżę urbanistyki, architektów i ośrodki akademickie pracują razem, aby zobaczyć, jakie możliwości są tworzone, gdy transport autobusowy jest zelektryfikowany. Hybryd bateryjne Volvo można również spotkać na ulicach Sztokholmu, Hamburga i Kurytyby, a w przyszłym roku pojawią się w Paryżu.

"Widzimy przyszłość, która będzie opierać się na hybrydach, hybrydach elektrycznych i elektrobusach. Z tych trzech poziomów elektryfikacji możemy stworzyć dla klienta pakiet zoptymalizowanych rozwiązań dla wymagań, które stawia konkretna sieć komunikacyjna" - deklarował H?kan Agnevall.

Turn-key - rozwiązanie proste dla klienta

W tym roku w belgijskie Namur i Luksemburg postanowili również zdecydować się na rozwiązania Volvo z zakresu elektryfikacji transportu autobusowego. Namur pozyskało jedenaście hybryd bateryjnych. Luksemburg, gdzie 14 hybrydowych Volvo 7900 jest już w eksploatacji złożył zamówienie na kolejne pięć pojazdów tego typu.

"Klienci płacą stały miesięczny koszt za użytkowanie pojazdów, ich serwis i utrzymanie akumulatorów w maksymalnej sprawności. Nawet stacje ładujące są włączone. Jest to bezpieczne i proste podejście, które zapewnia wysoką niezawodność oraz łatwe do przewidzenia koszty eksploatacji" - przekonywał H?kan Agnevall.

W obu powyższych przypadkach ABB jest producentem i dostawcą infrastruktury niezbędnej do ładowania pojazdów. Jednak Volvo współpracuje również z Siemensem w tej materii.

Otwarty interfejs do ładowania

W celu ułatwienia wprowadzenia zelektryfikowanych pojazdów w miastach europejskich, Volvo i kilku innych producentów autobusów i infrastruktury towarzyszącej podjęło decyzję na wiosnę o przyjęciu otwartego i neutralnego interfejsu pomiędzy autobusem i ładowarką. Ładowania jest oparte na magistrali przewodzącej ładunki statyczne za pomocą pantografu i interfejsu komunikacyjnego WiFi. Ponieważ elementy wyposażenia standaryzowane tworzą otwartą infrastrukturę ładowania, każde miasto jest w stanie dokonać indywidualnego wyboru sposobu ładowania i jego dostawcę. Oznacza to również, że te same stanowiska ładowania mogą być używane przez autobusy różnych producentów.

"Volvo jest gotowe do współpracy z miastami, które już teraz chcą wkroczyć w przyszłość. Wszystkie niezbędne elementy infrastruktury są na miejscu, co jest być może najbardziej znaczącą zmianą w transporcie publicznym w ciągu ostatnich 70, 80 lat " - mówił H?kan Agnevall.

Przegląd elektrycznej oferty Volvo

Volvo 7900 Hybrid

  • dwuosiowy autobus hybrydowy z silnikiem elektrycznym, bateriami i małym silnikiem wysokoprężnym, który wprowadzono do sprzedaży w 2010 roku
  • cichy, bezemisyjny na rozruchu, hamowaniu i na postoju
  • do 39% niższe zużycie energii w porównaniu z autobusem z silnikiem diesla
  • może przewozić do 102 pasażerów

Volvo 7900A Hybrid

  • przegubowy, trzyosiowy autobus hybrydowy z silnikiem elektrycznym, bateriami i małym silnikiem wysokoprężnym, który wprowadzony do sprzedaży w 2013 roku
  • cichy, bezemisyjny na rozruchu, hamowaniu i na postoju
  • do 30% niższe zużycie energii niż w analogicznym autobusem napędowego.
  • może przewozić do 154 pasażerów

Volvo 7900 Hybrid Electric

  • dwuosiowa hybryda bateryjna z silnikiem elektrycznym, bateriami i małym silnikiem wysokoprężnym, którą wprowadzono na rynek w 2014 roku
  • możliwość przejechania dystansu ok. 7 km na silniku elektrycznym; ładowanie na przystanku końcowym trwa zaledwie kilka minut
  • do 60% niższe zużycie energii niż w autobusie z silnikiem diesla
  • może przewozić do 95 pasażerów

Volvo 7900 Electric

  • dwuosiowy elektrobus, który wprowadzono na rynek w 2015 roku
  • może pokonać dystans ok. 10 km na silniku elektrycznym; ładowanie trwa zaledwie kilka minut poprzez ładowarki zainstalowane na przystankach końcowych
  • do 80% niższe zużycie energii w porównaniu z autobusem z silnikiem diesla
  • może przewozić do 105 pasażerów

System ładowania OppCharge

  • otwarty interfejs między urządzeniem do ładowania a pojazdem
  • ładowanie o mocy 150 kW lub 300 kW
  • ładowanie od 3 do 6 minut jest wystarczająca do jazdy przez ok. 30 minut
  • moduł WiFi komunikujący autobus z ładowarką
  • możliwość wyboru systemu ABB lub Siemensa


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Volvo
IAA
hybryda
elektrobus

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....