TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

IAA 2016: SOR zmienia design swoich autobusów
InfoBus.pl - Opublikowano: 22.09.2016 12:29:56 12 komentarzy
fot. Libor Hinčica, SOR

Mieliśmy okazję zapoznać się z nową odsłoną niskopodłogowego elektrobusa czeskiej firmy SOR. Wczoraj producent na targach IAA po raz pierwszy pokazał w prototyp pojazdu z całkowicie odmienną stylistyką nadwozia. To rewolucja i zerwanie z dotychczasowym designem.

SOR chwali udoskonaloną koncepcją wizualną autobusu. M.in. dzięki temu chce poszerzyć grono potencjalnych klientów. Omawiany pojazd jest konstrukcją całkowicie niskopodłogową. Nadwozie ma długość 12 m, szerokość 2,55 m i 3,15 m wysokości. Dodatkowo, jest to pierwszy autobus firmy SOE, który zaprojektowano z równomiernie rozmieszczonymi wejściami w układzie 2-2-2. Drzwi o jednakowej szerokości mają prześwit 1200 mm. Ich wariant może być zmienny w zależności od wymagań klienta.

To ile osób autobus przewiezie zależy od konfiguracji napędu elektrycznego oraz baterii. Prototyp, który SOR zaprezentował w Hanowerze umożliwia przewóz 35 pasażerów na fotelach typu Ster 8MA Ultra Light. 16 siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Na stojąco może podróżować ok. 60 osób.

Układ jezdny oparto na rozwiązaniach firmy ZF. Z przodu zastosowano zawieszenie niezależne oparte na osi typu ZF RL82EC. Most napędowy to przekładnia portalowa typu AV133 z przełożeniem 6,19. W lewym, tylnym rogu nadwozia zabudowano silnik asynchroniczny o mocy 160 kW. Napęd elektryczny w przeciwieństwie do wcześniej produkowanych przez SOR elektrobusów nie pochodzi od firmy Cegelec. Producent zdecydował się teraz postawić na rozwiązania spółki RAIL ELECTRONICS CZ sro.

Na dachu autobusu zamontowano baterie litowo-jonowe. Dzięki temu maksymalnie zwiększono przestrzeń pasażerską. Baterie mogą magazynować 225 kWh energii elektrycznej. Przy założeniu, że zostanie utrzymane 20% rezerwy prądu w zasobnikach SOR deklaruje na jednym ładowaniu zasięg pojazdu na dystansie ok. 150 km.

Choć premiera nowego elektrobusu czeskiego producenta odbyła się w Hanowerze więcej informacji na jego temat uzyskamy nieco później. SOR oficjalną premierę pojazdu zaplanował na odbywające się w listopadzie tragi CZECHBUS w Pradze.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
SOR
IAA
elektrobus
  • wrocławianin – 22.09.2016

    W końcu SORy będą jakoś wyglądały :)

  • krakowiaczek – 22.09.2016

    Wygląda bardzo atrakcyjnie !

  • hehuh – 22.09.2016

    Wygląda jak Iveco Crealis, przód rozwiązany w ten sposób jest raczej mało praktyczny w eksploatacji.

  • Yolo – 22.09.2016

    A mówili że zmienią SOR BN/CN a na zdjęciu widać że nie tkniete.

  • kku – 22.09.2016

    Bardzo fajny poprzedni pasował raczej do lat 80

  • Stalowowolanin – 22.09.2016

    Jezus... Co to jest!?

  • kubex – 22.09.2016

    Jeśli chodzi o elektryki to wygląd zmieniony na lepsze, ale biorąc pod uwagę serię niskopodłogowców na diesla to wygląda gorzej.

  • www – 22.09.2016

    Prototyp wygląda jak atrapa. To na pewno jeżdżący prototyp? Ciekawe jak będzie wyglądało wnętrze autobusu zasilanego klasycznie, bo obecnie jest mało miejsca jest na zwykły silnik. Pomysł zamontowania akumulatorów na dachu chyba nie jest najszczęśliwszy ze względów bezpieczeństwa.

  • bun – 23.09.2016

    To nadal paskudny SOR, ale i tak ładniejszy od budżetowego Mercedesa C.

  • MIG – 23.09.2016

    Wygląda pięknie, aby również cenowo był konkurencyjny. Czekam na modernizacje serii BN/CN.

  • Torens – 12.10.2016

    No to Polacy już się ustawiają w kolejce do kupowania!

  • RR – 09.02.2017

    Jakby jeszcze tył bardziej ucywilizować to całkiem konkurencyjny autobus który już nie straszy swoim wyglądem a nie oszukujmy sie wygląd autobusu też ma znaczenie bo stanowi przecież wizytówkę masta. Tworzywa w środku może nie najwyższej jakości ale ładnie wyglądają. I co sie rzuca w oczy to to że SOR potrafi montować boczne szyby naklejone na ramy okien przesuwnych a Solaris nadal oferuje w przetargach szpetne duże przesuwne okna z rama na wierzchu. Solarisie bój się bo autobus na zdjęciu zaoferuje niższą cenę to to będzie to znakomita relacja jakości do ceny.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....