TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

IAA 2016: Solaris z nagrodą i dwoma premierami!
InfoBus.pl - Opublikowano: 21.09.2016 15:25:56 6 komentarzy
Nowy Urbino 12 CNG (fot. Solaris)

Na konferencji prasowej, która odbyła się podczas targów IAA w Hanowerze Solaris przedstawiła dwa kolejne modele Urbino nowej generacji. Pierwszy z nich to autobus hybrydowy, natomiast druga nowość to Urbino z napędem CNG. Podczas konferencji uroczyście wręczono także statuetkę Bus of the Year 2017.

Najlepszym autobusem miejskim został wybrany elektryczny Solaris Urbino 12 electric nowej generacji. Światowa premiera bateryjnego Solarisa miała miejsce rok temu na targach Busworld Kortrijk 2015. Te innowacyjne elektrobusy jeżdżą już po ulicach Hanoweru, Hamburga i Tampere. Uczestnicy targów IAA mogą przetestować zalety nowego Urbino 12 electric, który kursuje już w regularnym ruchu miejskim w Hanowerze.

Nowy Solaris Urbino 12 Hybrid 

Prezentowana podczas targów IAA 2016 w Hanowerze hybrydowa nowość Solarisa wyposażona jest w szeregowy system HybriDrive amerykańskiego producenta BAE Systems. W rozwiązaniu tym główną rolę odgrywa silnik elektryczny, który zasilany jest energią elektryczną z magazynu energii. Ten z kolei ładowany jest z generatora prądu napędzanego silnikiem wysokoprężnym o niewielkiej pojemności (Cummins ISB4.5E6 o mocy 210 KM). Ekologiczny, w części elektryczny napęd wpływa na obniżenie zużycia paliwa i poziomu emisji szkodliwych substancji do atmosfery.

W nowym hybrydowym Urbino 12 Solaris oferuje opcjonalnie możliwość zamontowania systemu Stopand-Go, który całkowicie wyłącza pracę silnika spalinowego podczas postoju na przystanku oraz umożliwia opuszczenie go w trybie bezemisyjnym. Oprócz tego klienci będą mogli zdecydować się na system Arrive-and-Go, który dodatkowo wyłącza pracę silnika spalinowego już podczas podjeżdżania autobusu do przystanku. Dzięki tym rozwiązaniom nowy pojazd hybrydowy Solarisa funkcjonalnością upodabnia się do autobusu elektrycznego i według przeprowadzonych testów jest w stanie zaoszczędzić do 20% paliwa potrzebnego w analogicznym pojeździe z konwencjonalnym napędem. Cicha praca pojazdu pozwala również w znaczny sposób zmniejszyć poziom hałasu, szczególnie w zatłoczonych centrach miast.

Nowy Urbino 12 Hybrid odznacza się znakomitymi parametrami jezdnymi, w szczególności cechuje go energiczne, a przy tym płynne przyspieszenie. Jedną z głównych cech napędu jest to, że podczas hamowania odzyskiwana jest energia kinetyczna, po czym zamieniana i gromadzona jest w postaci w magazynie energii, umieszczonym na dachu autobusu. Pojazd prezentowany na targach IAA wyposażony jest w baterie o łącznej pojemności 11,6 kWh. W najbliższym czasie będą dostępne dwie dodatkowe wersje magazynowania energii: superkondensatory o pojemności 0,82 kWh oraz baterie litowo-jonowe o pojemności 31,8 kWh.

Sposób rozlokowania elementów systemu hybrydowego ? w wieży silnika oraz na dachu pojazdu ? nie wpływa na liczbę miejsc pasażerskich w pojeździe. Oferowane układy siedzeń w nowej hybrydzie Solarisa są takie same jak w Urbino 12 z konwencjonalnym napędem z silnikiem firmy Cummins.

Nowy Solaris Urbino 12 CNG

Premierowe, 12-metrowe Urbino CNG wykorzystuje zalety Solarisa nowej generacji, takie jak lekka konstrukcja, nowoczesny układ jezdny, lekki szkielet czy przestronna i komfortowa przestrzeń pasażerska.

Jednostkę napędową w nowym gazowym modelu stanowi sprawdzony silnik marki Cummins ISLG o mocy 320 KM, spełniający normę Euro6, a w prezentowanym egzemplarzu sprzężony ze skrzynią biegów VOITH Diwa6. Nowość stanowi technologia montażu butli z gazem ziemnym. Pięć kompozytowych zbiorników jest umieszczonych na dachu autobusu wzdłużnie, nie zaś poprzecznie, jak było to w poprzedniej wersji Urbino. Ponadto nowa technologia budowy pojemników pozwala na oszczędność nawet 80 kilogramów w zależności od konfiguracji. Dzięki położeniu wzdłuż autobusu, zredukowano także liczbę zaworów butli. Prezentowany na targach model posiada zbiorniki z gazem o pojemności 1575 l. Producent oferuje w tym zakresie także butle o powiększonej pojemności 1875 litrów lub mniejsze o pojemności 1260 litrów. Dzięki temu autobus można idealnie dopasować do potrzeb przewoźników.

W gazowym Solarisie nowej generacji zawór tankowania gazu znajduje się w tym samym miejscu co wlew paliwa w jego spalinowym odpowiedniku. W rezultacie ani układ siedzeń, ani wnętrze gazowca, ani też budowa kabiny kierowcy nie uległy zmianie w stosunku do autobusu diesla. Podobnie jak i inne modele nowej generacji Solarisa, pojazd charakteryzuje się przestrzennym i jasnym wnętrzem, w którym wykorzystano znane już w Solarisach, nowoczesne rozwiązania, takie jak oświetlenie LED, efektywna klimatyzacja czy ładowarki USB, dzięki którym podróż nowym gazowcem staje się niezwykle komfortowa. W autobusie znajdują się 33 miejsca siedzące, w tym 16 dostępnych jest z niskiej podłogi.

Bus of the Year 2017 ? nowy Solaris Urbino 12 electric

W Hanowerze zostanie zaprezentowany także Autobus miejski roku 2017, którym ogłoszono nowe Urbino 12 electric. Innowacyjny elektrobus miał swoją premierę na targach Busworld 2015 w Kortrijk w 2015 roku. Prezentowany podczas targów IAA autobus wyposażony jest w baterie o pojemności 240 kWh, podzielone na 6 pakietów, z których każdy wynosi 40 kWh. Baterie o pojemności 160 kWh umieszczono z tyłu pojazdu, a pozostałych 80 kWh zainstalowano na dachu, nad pierwszą osią. Energia w bateriach uzupełniana jest za pomocą umieszczonego na dachu pantografu oraz poprzez tradycyjne złącze plug-in. Pierwsze z rozwiązań o mocy do 450 kW gwarantuje szybkie doładowanie baterii na trasie, natomiast popularna "wtyczka" służy do uzupełnienia baterii w zajezdni w czasie nocnej przerwy.

Zeroemisyjne Urbino 12 electric w nowym designie stanowi najbardziej nowatorską pozycję w ofercie polskiego producenta. Pojazd jest wynikiem połączenia zalet najnowszych autobusów Solarisa, takich jak lekka i trwała konstrukcja, technika budowy skin-on-skin czy ergonomicznie rozplanowana przestrzeń pasażerska, z niezwykle cichym i ekologicznym napędem.

W 12-metrowym elektrycznym Solarisie została zamontowana innowacyjna oś elektryczna, w którą wbudowane są dwa niezależne silniki elektryczne o maksymalnej mocy 2 x 125 kW. Rozwiązanie to pozwala na lepsze wykorzystanie wnętrza pojazdu, a także obniża jego masę. Najwyższej klasy osprzęt elektryczny oraz oś elektryczna zapewniają cichą, płynną i pozbawioną drgań jazdę, przez co autobus doskonale sprawdza się w warunkach miejskich, również przy dużej liczbie stojących pasażerów.

Należy w tym miejscu podkreślić, że wszystkie modele rozrastającej się rodziny nowego Urbino wyróżniają się tą samą nowoczesną stylistyką. Autobusy oparte są na tej samej konstrukcji i wykorzystują ujednolicone komponenty, umieszczone w podobny sposób. W każdym z pojazdów zastosowane są identyczne panele boczne, w tym także dachowe, mimo rozmaitych elementów wyposażenia montowanych na dachach pojazdów. Unifikacja serii nowego Urbino gwarantuje przewoźnikom posiadającym w swojej flocie różne typy pojazdów polskiej marki ujednolicony, a także szybszy i tańszy serwis.

Kolejne premiery nowej generacji

W portfolio nowego Solarisa znajdują się do tej pory najbardziej popularne modele 12-metrowy i 18- metrowy napędzane silnikami diesla, a także autobus elektryczny o standardowej długości oraz niskowejściowe Urbino 12 LE. W najbliższym czasie planowane są premiery kolejnych przegubowych modeli nowej generacji: bateryjne nowe Urbino 18 electric oraz gazowe Urbino 18 CNG. W dalszej kolejności przedstawione zostaną trolejbusy nowej generacji. Solaris realizuje kolejne etapy zmiany generacyjnej autobusów miejskich konsekwentnie od 2014 roku, kiedy miała miejsce premiera nowego Urbino.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Solaris
Nowy Urbino
elektrobus
CNG
hybryda
Bus of the Year
IAA
  • LU – 21.09.2016

    A tymczasem dzisiaj URSUS bierze wygrywa przetarg na 10 elektrobusów dla Warszawy!

  • ttt – 21.09.2016

    Brawo Solaris. Tak trzymać

  • solman – 21.09.2016

    Czyli można się spodziewać że solaris dostarczy do MPK Kraków 3 szt Nowego Urbino 18 electric. Hurra!

  • ttt – 21.09.2016

    Złom of the year !!!

  • Gdynia – 21.09.2016

    " trolejbusy nowej generacji " juz mnie to interesuje jak i czym beda sie wyróżniać od aktualnych trollino 12m

  • lööl – 22.09.2016

    Niemcy sa takie glupie i daja sie niszczyc przez uchodcow, ktore powoli rzadca ich krajem.Ale polaki sa jeszcze glupsze, bo takimi kretynskimi komentarzami jak od "ttt" sami sobie psuja opinie o ich kraju. :DTakimi czubkami trzeba byc xD

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....