TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

IAA 2016: Premiera Neoplan Tourliner [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 23.09.2016 14:35:08 3 komentarze
IAA 2016: Premiera Neoplan Tourliner [FILM]

W Hanowerze, na stoisku MAN, swoją światową premierę miał nowy autobus turystyczny Neoplan Tourliner. Ten najnowszy członek rodziny Neoplan, jako prawdziwy uniwersalny autobus, należy już do segmentu Premium.

Z 44 miejscami siedzącymi, nadaje się on zarówno do ruchu dalekobieżnego i na krótkie wycieczki, jak też i do eleganckich celów turystycznych. Oprócz zaprezentowanego pojazdu o długości 12 113 mm dostępne są trzy inne długości. Premiera pojazdu miała miejsce podczas środowej konferencji prasowej MAN ? zobaczcie jak to się odbyło:

Odpowiedni napęd zapewnia silnik D 2676 LOH o mocy 420 KM (309 kW) z automatyczną 12-biegową skrzynią biegów TipMatic. Tak, jak dla wszystkich autobusów Neoplan, również dla tego autobusu dostępny jest szereg systemów asystujących, w tym elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESP), asystent pasa ruchu LGS, asystent hamowania awaryjnego EBA, czujnik deszczu i zmierzchu, nadzór ciśnienia w oponach dla wszystkich osi, tempomat adaptacyjny MAN Adaptive Cruise Control (ACC) oraz nowa generacja tempomatu przewidującego MAN EfficientCruise z funkcją swobodnego biegu EfficientRoll. Oto film z premiery:

Turystyczna gama

Równie dobrze wyposażone prezentują się na IAA 2016 pojazdy MAN Lion's Coach i Neoplan Skyliner, oba w konfiguracji dalekobieżnej. Oprócz windy w MAN Lion's Coach lub rampy składanej przy drzwiach 2 w Neoplan Skyliner, posiadają także możliwość szybkiego i łatwego udostępnienia do dwóch miejsc na wózki inwalidzkie, poprzez przesunięcie rzędów siedzeń. Siedzenia pozostają przy tym w autobusie, a do przesunięcia potrzeba tylko kilku ruchów, tak, że można to również zrobić w drodze, bez dużego nakładu pracy dla kierowcy. Nowe siedzenia dla pasażerów w MAN Lion's Coach z regulowanymi zagłówkami zapewniają jeszcze wyższy komfort, także na długich trasach. Ponadto autobusy mają bardzo duże zbiorniki wody i ścieków, aby sprostać dłuższemu zastosowaniu na linii dalekobieżnej.

W obu pojazdach zastosowany jest nowy system Infotainment Multi Media Coach Advanced. Umożliwia on między innymi podłączenie do dwóch telefonów komórkowych jednocześnie przez Bluetooth. Wkrótce w MMC Advanced sterowanie głosowe będzie mogło odbywać się w ośmiu językach. Poza tym nawigacja, wyposażona w siedmiocalowy wyświetlacz, jest szczególnie dobrze widoczna. Ostatnio system ten proponuje trasy alternatywne na bazie aktualnej sytuacji w ruchu drogowym. W pojazdach Neoplan Cityliner i Neoplan Skyliner nowy system MMC Advanced wejdzie na rynek na początku 2017 roku. W MAN Lion's Intercity pojawi się wczesnym latem 2017 roku, a później także w MAN Lion's Coach.

Innowację można dostrzec także w modelu MAN Lion's Intercity C. W tym wariancie ze zoptymalizowaną liczbą siedzeń, o nowej długości 13 250 mm ddostępne są 63 miejsca siedzące dla pasażerów. Tym samym ten dwuosiowiec nadaje się doskonale do przewozu uczniów i obsługi ruchu dalekobieżnego. Pokazywany na stoisku targowym pojazd wyposażony jest w silnik D0836 o mocy 290 KM (213 kW). Zgodnie z przeznaczeniem do komunikacji międzymiastowej, zaprezentowany pojazd posiada przycisk przystanku na żądanie, bileterkę autobusową i wyświetlacz z przystankiem docelowym. MAN Lion's Intercity wyróżnia się nadzwyczaj wysokim stopniem komfortu i bezpieczeństwa, spełniając na przykład już dziś normę ECE R66.02. Ponadto dostępnych jest wiele systemów asystujących -- w zaprezentowanym autobusie są to: asystent hamowania awaryjnego EBA, tempomat adaptacyjny ACC i asystent pasa ruchu LGS.

Prezentowany Neoplan Cityliner demonstruje gamę osiągnięć Centrum Modyfikacji Autobusów MAN. Od maja 2015 roku specjaliści z różnych branż w Plauen realizują indywidualne zamówienia na zabudowy, zgodnie z życzeniem klienta. Możliwości są przy tym praktycznie nieograniczone. Pokazany na targach autobus dwuosiowy o mocy 420 KM to "sala koncertowa na kołach" z głośnikami o mocy 1000 W i komfortową przestrzenią z tyłu dla ośmiu osób. Barwne oświetlenie wewnętrzne w technologii LED zapewnia przy tym odpowiedni nastrój. Do tego dochodzi dobrze wyposażona indywidualna kuchnia, dwa elektrycznie opuszczane stoliki dos-á-dos wyposażone w gniazdka wtykowe 230 V oraz system Infotainment z wideo na żądanie i lokalnym programem rozrywkowym oraz szklany dach.

Czas na miejskie

Jedną z największych innowacji na stoisku targowym firmy MAN Truck & Bus w dziedzinie autobusów miejskich stanowił autobus przegubowy MAN Lion's City czyli modułowy pojazd hybrydowy wraz z technologią ładowania. Na bazie tych przykładów w zakresie innowacji, MAN pokazuje integrację różnych systemów ładowania w jednym pojeździe, a konkretnie szybkie ładowanie przez automatyczne złącze (pantograf) oraz ładowanie nocne przez złącze CCS i przedstawia przegląd różnych możliwości magazynowania energii. MAN stawia przy tym na koncepcję modułową, w której można według potrzeb wybierać i łączyć zarówno technologie ładowania, jak też i liczbę modułów magazynowania energii, w zależności od wymaganego zasięgu i pojemności transportowej. Oprócz aktualnie zamontowanych w autobusie modułów akumulatorów, jako możliwe rozwiązanie należy zatem traktować także ogniwo paliwowe.

Taką możliwość precyzyjnego dostosowania pojazdów elektrycznych o konstrukcji zespołowej do wymagań użytkownika, MAN określa jako eModularity.

Zgodnie ze swoją mapą drogową eMobility, MAN rozpocznie w 2018 roku próby terenowe z pojazdami przedseryjnymi. Produkcja seryjna autobusu z elektrycznymi bateriami rozpocznie się pod koniec roku 2019.

Aktualne miejskie portfolio

A przecież już dzisiaj MAN oferuje efektywne rozwiązania dla transportu miejskiego. Aktualna generacja autobusów miejskich MAN Lion's City jest zoptymalizowana pod kątem zmniejszenia zużycia paliwa. Przyczynia się do tego między innymi nowa klapa chłodnicy. Na stoisku MAN-a obejrzeć można przykładowe autobusy MAN Lion's City L LE i MAN Lion's City CNG. Oba pojazdy mają troje drzwi z nowego portfolio.. Te opracowane we własnym zakresie obrotowe drzwi wewnętrzne i zewnętrzne oraz drzwi odskokowo-przesuwne wyróżniają się szczególną solidnością, szybką obsługą i niezwykle cichą pracą.

W autobusie MAN Lion's City L LE pracuje nowy silnik D2066 LUH ze zoptymalizowanym układem przeniesienia napędu i o mocy 320 KM (235 kW). Na długości 14 705 mm ten trójosiowy pojazd oferuje miejsce dla 128 pasażerów, w tym 49 miejsc siedzących. Dzięki tej opcji, w której dostępne są niemal wszystkie typy napędów MAN Lion's City na biodiesel, a od stycznia lub kwietnia 2017 roku także HVO (hydrotreated vegetable oil), MAN oferuje oprócz sprawdzonej hybrydy MAN Lion's City, kompletną gamę produktów z alternatywnymi napędami.

Możliwość eksploatacji neutralnej pod względem CO2 MAN Lion's City CNG oferuje z silnikiem E2876 LUH, który może być zasilany także biogazem. Z pojemności skokowej 12 816 cm? wytwarza on moc 310 KM (228 kW). Zbiornik na gaz ziemny lub biogaz ma pojemność 1260 l CNG. Cechą szczególną pojazdu pokazanego na targach jest wykonane w technologii LED podświetlenie progów we wszystkich drzwiach. O dodatkowe bezpieczeństwo dbają między innymi także ESP i elektronicznie sterowany układ hamulcowy EBS z ASR i ABS.

Na zewnątrz hali na targach IAA można także obejrzeć MAN Lion's City Low-Entry CNG oraz zestaw z przyczepą o długości 23 m do sprytnego rozwiązania problemu wzrostu obciążenia w godzinach szczytu.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
IAA
MAN
Neoplan
targi
  • WACKI – 23.09.2016

    NEOPLAN TO JEST NEOPLAN

  • dżordż – 24.09.2016

    Bzdura... 44 miejsca... Ni w 5, ni w 9... Za duzy na 30-tke, za mały na 50-tke...

  • - – 25.09.2016

    Kiedyś Neoplan to był autobus który płynął na drodze. Bardzo duża ingerencja Mana zepsuła markę. Najlepiej widać to po modelu n4516 który jest klonem nl223.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....