TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

IAA 2016: Premiera MAN Lion's City GL z bateriami
InfoBus.pl - Opublikowano: 22.09.2016 12:12:24 1 komentarz
fot. MAN

Oferowanie optymalnej technologii napędu dla określonych obszarów zastosowań zawsze było główną ambicją firmy MAN. Dzisiejsza rodzina autobusów miejskich marki MAN Lion's City oprócz technologii silników wysokoprężnych oferuje także szereg alternatywnych napędów we wszystkich wariantach długości pojazdu.

Przy tym MAN chce oferować swoim klientom pojazdy opłacalne ekonomicznie i zaawansowane technologicznie. Zasada ta obowiązuje również, tak jak w przypadku autobusów z silnikiem wysokoprężnym i alternatywnych paliw, dla rozwiązań e-mobility w obszarze autobusów miejskich.

Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w pracy nad zelektryfikowanymi układami przenoszenia napędu i komponentami pojazdu MAN Lion's City Hybrid, firma MAN Truck & Bus jest najlepiej przygotowana na to, żeby zaoferować przedsiębiorstwom transportowym funkcjonalne i skuteczne rozwiązania także w obszarze autobusów elektrycznych. W tym celu firma MAN stawia na koncept modułowy, zgodnie z którym można wybierać i łączyć według potrzeb technologie ładowania tak samo, jak liczbę modułów gromadzących energię zależnie od wymaganego zakresu i zdolności transportowej. W pierwszym kroku firma MAN koncentruje się na już rozpowszechnionych technologiach nocnego (poprzez interfejs CCS) i szybkiego ładowania (poprzez zautomatyzowany, przewodowy interfejs).

Aby zaoferować przedsiębiorstwom transportowym znaną elastyczność przy wyborze profilu i planowaniu mocy produkcyjnych, portfolio początkowe obejmuje zarówno 12-metrowe autobusy klasy maxi, jak i 18-metrowe autobusy przegubowe. Zależnie od zastosowania, profilu i topografii połączenie różnych pojazdów i technik ładowania wydaje się być możliwe w rzeczywistej, codziennej eksploatacji. Dlatego MAN proponuje klientom na początek hybrydę bateryjną. W autobusie rolę agregatu prądotwórczego pełni stojący silnik z serii D0836. 

Pojazdy z ładowaniem nocnym, z pojemnością akumulatora wynoszącą przynajmniej 300 kWh, mogą kursować na odległości powyżej 200 km. Ładowanie następuje z mocą do 100 kW przez cztery do siedmiu godzin. Autobusy z pantografem przy kolumnie ładowania potrzebują zakresu mocy od 250 do 450 kW, aby w pięć do dziesięciu minut zgromadzić wystarczającą ilość energii na odegłości do 20 km. Akumulatory otrzymują wówczas od ok. 80 do 160 kWh. Kolejne możliwości wyboru roztaczają się przykładowo dla ogrzewania lub klimatyzacji. Tutaj rozwiązania natury czysto elektrycznej są tak samo możliwe, jak warianty hybrydowe.

Na targach IAA 2016 firma MAN pokazuje integrację różnych systemów ładowania w jednym, modułowym pojeździe koncepcyjnym. W ramach funkcji e-mobility Roadmap do roku 2018 MAN zaprezentuje wersję przedseryjną autobusu akumulatorowego (BEV). Produkcja seryjna autobusu miejskiego zasilanego w stu procentach elektrycznie rozpocznie się jeszcze przed rokiem 2020. Do roku 2030 firma MAN Truck & Bus planuje uzyskać ponad 50 procent swojej sprzedaży w segmencie autobusów miejskich dzięki pojazdom zasilanym bez emisji zanieczyszczeń.

Zasadniczo w autobusie znajdą zastosowanie takie same technologie ładowania i gromadzenia, jak w samochodach ciężarowych. Dodatkowo firma MAN zyska profity dzięki obecności w grupie Volkswagen, wykorzystując synergię wewnątrz koncernu i dynamikę w obszarze samochodów osobowych.

Wyzwanie ? standaryzacja technologii ładowania

Ważne i do tej pory nierozwiązane zadanie firma MAN upatruje w standaryzacji interfejsu technologii ładowania. Standaryzacja jest warunkiem elastyczności, interoperacyjności oraz pewności planowania właścicieli flot autobusów miejskich, a także warunkiem skutecznego wkroczenia technologii napędowych bez emisji zanieczyszczeń w miastach. Dlatego firma MAN uczestniczy na przykład w projekcie promocyjnym "eBusCS" (Electric Bus Charging System), który jest współfinansowany przez Ministerstwo Gospodarki i Energii. Głównymi zagadnieniami standaryzacji z punktu widzenia producenta są między innymi komunikacja ładowania zgodnie z normą ISO 15118, pozycjonowanie zautomatyzowanego urządzenia ładującego i pozycjonowanie wlotu ładowarki w pojeździe.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MAN
IAA
hybryda
  • Mackx – 23.09.2016

    Nie za bardzo zrozumiałem, czy Autor opisuje autobus hybrydowy (spalinowo-elektryczny), czy elektryczny (w 100% napędzany energią el. z akumulatorów). Moja wątpliwość wynika z pojemności akumulatorów, którą podaje się w artykule = 300 kWh (cyt. "Pojazdy z ładowaniem nocnym, z pojemnością akumulatora wynoszącą przynajmniej 300 kWh...") - takiej pojemności nie posiadają nawet autobusy elektryczne (np. Solaris Urbino Electric 12m w MZA ma baterie208kWh). Może stąd wynikać wniosek, że Autor pomylił się o rząd wielkości w opisie pojemności baterii, albo opisuje autobus elektryczny (100% bateryjny) a nie hybrydowy, albo MAN proponuje zupełnie inne podejście do napędu hybrydowego.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....