TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

IAA 2016: Porozmawiajmy o Mercedes-Benz Future Bus
InfoBus.pl - Opublikowano: 30.09.2016 11:52:19 3 komentarze
IAA 2016: Porozmawiajmy o Mercedes-Benz Future Bus

Podczas wystawy w Hanowerze Dan von Appen z Daimler Blog rozmawiał z Arno Prüllage, szefem projektu Future Bus. Wywiad jest po niemiecku, ale niektóre ujęcia futurystycznego autobusu są rewelacyjne. Zobaczcie sami:

Mercedes-Benz Future Bus z funkcją CityPilot ma umożliwiać bezzałogowe prowadzenia pojazdu na dystansie nawet 20 km. Będzie to jedno z rozwiązań z platformy pionierskich technologii Mercedesa, które mają zrewolucjonizować dotychczasowe funkcjonowanie komunikacji autobusowej. Jak zaznacza producent, który jest jednym z liderów automatycznych systemów jazdy ta interesująca technologia ma wpłynąć na poprawę bezpieczeństwa, wydajność i komfortu w realizacji przewozów.

Dodatkowo Future Bus ma prezentować bardzo konkretny pomysł przyszłościowego autobusu miejskiego. Ponadto nowy produkt ma zwiększyć atrakcyjność tego środka transportu poprzez zmianę sposobu jego pojmowania. To przede wszystkim odnosi się do pasażerów, ale także kierowców i przewoźników autobusowych. Wszystkie trzy grupy skorzystają z rewolucyjnej konstrukcji i pionierskich technologii. Technologia z CityPilot w Future Bus opiera się na systemie autonomicznej jazdy, który dwa lata temu został zaprezentowany w ciężarówce Mercedes-Benz Actros. Producent dodaje, że wraz z ciągłym rozwojem tego rozwiązanie będzie on miał coraz szersze zastosowanie.

Ukoronowaniem ma być stworzenie systemu dedykowanego do ruchu miejskiego, który ma umożliwić całkowitą automatyzację środków transportu, w szczególności autobusów. CityPilot jest w stanie rozpoznać sygnalizację świetlną, komunikować się z nią i bezpiecznie kooperować z punktami kontrolnymi inteligentnych systemów transportowych. Może on również rozpoznać przeszkody, zwłaszcza pieszych na drodze i wdrożyć hamulec autonomicznie. System jest w stanie prowadzić pojazd także przez tunele. A jak to w praktyce działa? Kilkanaście kamer monitoruje drogę i otoczenie, podczas gdy systemy radarowe oparte na częstotliwościach długiego i krótkiego zasięgu stale sprawdzają trasę przejazdu. Całość spina GPS.

Dzięki fuzji danych, wszystkie otrzymane informacje umożliwiają tworzenie bardzo dokładnego obrazu sytuacji i umożliwia magistrali systemu planowanie trasy przejazdu i postojów z dokładnością do kilku centymetrów. To już działa w praktyce, o czym świadczy prapremierowy pokaz CityPilot na wymagającym szlaku obejmującego dystans prawie 20 km z dużą liczbą ostrych zakrętów, tuneli, przystanków autobusowych i wysokie prędkości drogowe autobusu miejskiego. Ten półautomatyczny pojazd poprawia bezpieczeństwo, ponieważ zmniejsza obciążenie jego kierowcy. Dodatkowo i nic nie pozostaje ukryte przed kamerami i systemami radarowi. Poprawia się sprawność, a jego gładka, predykcyjna jazda pozwala zaoszczędzić dzięki obniżeniu zużycia paliwa i emisji spalin. Dzięki gładkiej i stabilnej prędkości poprawia się także komfort pasażerów.

Future Bus to przykład zupełnie nowego kierunku w zakresie projektowania wnętrza i nadwozia miejskiego autobusu. Jego harmonijne linie i asymetryczne kontury mają sugerować pasażerowi ich powiązanie z architekturą miasta. Niezależnie od tego zmianie ulegną technologia oświetlenia, układ drzwi oraz system informacji pasażerskiej. Dzięki temu unikalny Mercedes-Benz Bus Future ma w pełni zasługiwać na swoją nazwę. To samo odnosi się do aranżacji wnętrza, której otwarta przestrzeń zajmuje czołową pozycję w tkance miejskiej. Przedział pasażerski ma odzwierciedlać marzenie podróżnych. Jest on podzielony na trzy strefy o różnej długości pobytu. Siedzenia są luźno ułożone wzdłuż ścian w każdej strefie. Innowacyjne uchwyty i poręcze mają odzwierciedlać motyw, który ma nawiązywać do parku. Z kolei oświetlenie sufitowe ma za zadanie przypominać baldachim.

Mercedes-Benz Future Bus z CityPilot podejmuje swoją pierwszą regularną próbę eksploatacyjną na części największej europejskiej sieci BRT, w Holandii. Pojazd trafi na linię łączącą amsterdamskie lotnisko Schiphol z miejscowością Haarlem. Tras o długości 20 km będzie prawdziwym wyzwaniem dla Mercedes-Benz Future Bus, ponieważ jest dosyć kręta i przechodzi przez kilka tuneli napotykając liczne skrzyżowania z sygnalizacją świetlną. Czy zatem Future Bus na stałe wpisze się w systemy BRT i nie tylko? Wyniki holenderskiej próby będą z pewnością bardzo pomocne.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
IAA
Mercedes-Benz
Setra
targi
  • FAILured – 30.09.2016

    Szmmelcedes Failuredbus raczej..

  • MB stacza się. – 30.09.2016

    No firma pionierska, ale elektryka w ofercie nie ma, a tytuł bus of the year pojechał do Solarisa i tam zdobi biurko. Stoisko MB w tym roku słabizna.. nawet stolików dla klientów autobusowych nie było.Że niby w Setze można posiedzieć. Żenada.

  • muhaha – 01.10.2016

    Autobus dla niemieckich przewoznikow sie zupelnie nie nadaje, bo brakuja pierwsze drzwi przy kierowcy. A przeciez to nie do pomyslenia jakby klienci mogli se z tylu wsiadac zamiast jak w praktyce przez durne wsiadanie pierwszymi drzwiami tylko na przodzie.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....