TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

IAA 2016: Oszczędne silniki Scania
InfoBus.pl - Opublikowano: 22.09.2016 13:32:50
Wizualizacja: Scania

Wszystkie silniki Euro 6 zastosowane w pojazdach Scania nowej generacji zostały wyposażone w nowy system sterowania oraz zmodernizowany osprzęt. Układ chłodniczy o wyższej wydajności w połączeniu z innymi udoskonaleniami przyczyniły się do zmniejszenia zużycia paliwa o 3%. Scania wprowadza również nowy, 13-litrowy silnik o mocy 500 KM. Skrzynia biegów Scania Opticruise pozwala na szybszą i bardziej płynną zmianę przełożeń.

Wszystkie 13-litrowe silniki Scania, w tym najnowszy o mocy 500 KM, zostały wyposażone jedynie w system SCR (Selective Catalytic Reduction).

? "Opracowane przez nas udoskonalenia w silnikach wysokoprężnych w pojazdach nowej generacji pozwoliły na ograniczenie spalania o 3%. Innymi słowy przewoźnicy dostają bardziej wydajne źródło napędu, optymalnie dostosowane do wykonywanej przez nich pracy" ? komentuje Björn Fahlström, Vice President, Scania Trucks.

Użytkownicy działający w transporcie długodystansowym mogą zmniejszyć zużycie paliwa o kolejne 2% dzięki udoskonalonej aerodynamice pojazdów, będącej prawdopodobnie najlepszą wśród samochodów ciężarowych.

? "Nasze nowe, niezwykle oszczędne pojazdy długodystansowe z silnikami Euro 6 zapewniają ograniczenie spalania na poziomie 5%, w porównaniu z analogicznymi pojazdami obecnie produkowanego modelu Scania Streamline. W przypadku samochodu pokonującego 150 000 km rocznie, oznacza to 2200 l oleju napędowego mniej i wyraźnie niższe wydatki na paliwo" ? mówi Fahlström.

Ułamki sekund

Do zautomatyzowanej skrzyni Opticruise wprowadzono hamulec wałka pośredniego. Wraz z nowym oprogramowaniem sterującym skraca on czas synchronizacji wałka pośredniego i głównego, a zatem kolejny bieg zostaje włączony niemal natychmiast.

? "Hamulec wałka pośredniego sprawia, że w skrzyni GRS905, popularnej w transporcie długodystansowym, zmiana biegu w optymalnych warunkach może odbywać się w ciągu zaledwie 0,4 s. A zatem, czas zmiany przełożenia uległ skróceniu niemal o połowę. Przekłada się to na harmonijną pracę układu napędowego, którą można odczuć za kierownicą" - wyjaśnia Fahlström.

Zrównoważone rozwiązania

Scania udostępnia najszerszą ofertę silników Euro 6 spośród wszystkich europejskich producentów pojazdów ciężarowych. Poza oszczędnymi jednostkami zasilanymi zwykłym olejem napędowym, w obecnej generacji pojazdów oferuje silniki zasilane paliwami alternatywnymi, w tym biodieslem FAME, RME i HVO, a także gazem, biogazem oraz etanolem ED95.

? "Będziemy systematycznie wprowadzać kolejne silniki zasilane paliwami alternatywnymi. Wyjątkiem jest HVO, które może być stosowane we wszystkich naszych silnikach Euro 6, niezależnie od generacji pojazdu" ? dodaje Fahlström.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Scania
IAA
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....