TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

IAA 2016: Nowy Solaris Urbino 12 Hybrid
InfoBus.pl - Opublikowano: 26.09.2016 11:11:36 6 komentarzy
IAA 2016: Nowy Solaris Urbino 12 Hybrid

Podczas targów w Hanowerze Solaris pokazał hybrydową nowość Urbino 12 Hybrid wyposażoną w innowacyjny szeregowy system HybriDrive amerykańskiego producenta BAE Systems.

W rozwiązaniu tym główną rolę odgrywa silnik elektryczny, który zasilany jest energią elektryczną z magazynu energii. Ten z kolei ładowany jest z generatora prądu napędzanego silnikiem wysokoprężnym o niewielkiej pojemności (Cummins ISB4.5E6 o mocy 210 KM). Ekologiczny, w części elektryczny napęd wpływa na obniżenie zużycia paliwa i poziomu emisji szkodliwych substancji do atmosfery.

W nowym hybrydowym Urbino 12 Solaris oferuje opcjonalnie możliwość zamontowania systemu Stop-and-Go, który całkowicie wyłącza pracę silnika spalinowego podczas postoju na przystanku oraz umożliwia opuszczenie go w trybie bezemisyjnym. Oprócz tego klienci będą mogli zdecydować się na system Arrive-and-Go, który dodatkowo wyłącza pracę silnika spalinowego już podczas podjeżdżania autobusu do przystanku. Dzięki tym rozwiązaniom nowy pojazd hybrydowy Solarisa funkcjonalnością upodabnia się do autobusu elektrycznego i według przeprowadzonych testów jest w stanie zaoszczędzić do 20% paliwa potrzebnego w analogicznym pojeździe z konwencjonalnym napędem. Cicha praca pojazdu pozwala również w znaczny sposób zmniejszyć poziom hałasu, szczególnie w zatłoczonych centrach miast.

Nowy Urbino 12 Hybrid odznacza się znakomitymi parametrami jezdnymi, w szczególności cechuje go energiczne, a przy tym płynne przyspieszenie. Jedną z głównych cech napędu jest to, że podczas hamowania odzyskiwana jest energia kinetyczna, po czym zamieniana i gromadzona jest w postaci energii elektrycznej w magazynie energii, umieszczonym na dachu autobusu. Pojazd prezentowany na targach IAA wyposażony jest w baterie o łącznej pojemności 11,6 kWh. W najbliższym czasie będą dostępne dwie dodatkowe wersje magazynowania energii: superkondensatory o pojemności 0,82 kWh oraz baterie litowo-jonowe o pojemności 31,8 kWh.

Sposób rozlokowania elementów systemu hybrydowego ? w wieży silnika oraz na dachu pojazdu ? nie wpływa na liczbę miejsc pasażerskich w pojeździe. Oferowane układy siedzeń w nowej hybrydzie Solarisa są takie same jak w Urbino 12 z konwencjonalnym napędem z silnikiem firmy Cummins.

Dane techniczne ? nowy Solaris Urbino 12 Hybrid

Długość

12000 mm

Szerokość

2550 mm

Wysokość

3100 mm

Rozstaw osi

5900 mm

Oś przednia

Oś niezależna
ZF RL 82 EC

Oś napędowa

ZF AV 132

Przełożenie osi i = 5.13

Zwis przedni

2 700 mm

Zwis tylni

3 400 mm

System hybrydowy szeregowy

BAE HybriDrive

Silnik spalinowy

CUMMINS ISB 4.5

Silnik elektryczny

BAE HDS 100

moc szczytowa 190 kW

Zbiornik paliwa

200 l

Zbiornik AdBlue

40 l

Klimatyzacja

Przestrzeń pasażerska, kabina kierowcy

Układ drzwi

2-2-2

Miejsca siedzące

24

Miejsca siedzące dostępne z niskiej podłogi

09



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
IAA
Solaris
hybryda
BAE
  • WK – 26.09.2016

    One muszą jeździć w Poznaniu, po prostu muszą! Świetne wozy. Trochę elektryków też by się przydało.

  • Bzyk – 26.09.2016

    Witam jestem ciekawy czy solaris wymyslil cos zeby autobus urbino 4 ge nie brudzil sie tak podczas deszczu a w szczegulnosci caly przod i lusterka po przejechaniu paru set metrow zabrudzone sa przednie drzwi i lusterka przez kture nic nie widac a w szczegulnosci noca w poprzedniej generacji tego nie bylo

  • farafiu – 26.09.2016

    Czyżby tajemniczy "nowy napęd" dla krakowskich hybryd miałby być od BAE? I pewnie w starszej budzie, a szkoda, bo prezentowany wyżej egzemplarz wygląda świetnie.

  • Tom – 26.09.2016

    Solaris powinien zainwestować w wytwarzanie własnych silników elektrycznych albo kupić firmę która je już wytwarza i ma know-how.

  • wq – 26.09.2016

    Dziadostwo...jak zwykle

  • Tech – 28.09.2016

    @farafiuDo Krakowa dostarczone będa 18 metrowe hybrydy z systemem Allison.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....