TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

IAA 2016: Nowy Solaris Urbino 12 CNG
InfoBus.pl - Opublikowano: 26.09.2016 12:04:10 4 komentarze
IAA 2016: Nowy Solaris Urbino 12 CNG

Nowe Urbino 12 CNG wzbogaca portfolio polskiego producenta o kolejny autobus nowej generacji z alternatywnym źródłami energii. Debiutant z Hanoweru wykorzystuje też zalety nowej rodziny, takie jak lekka konstrukcja, nowoczesny układ jezdny, lekki szkielet czy przestronna i komfortowa przestrzeń pasażerska.

Jednostkę napędową w nowym gazowym modelu stanowi sprawdzony silnik marki Cummins ISLG o mocy 320 KM, spełniający normę Euro 6, a w prezentowanym egzemplarzu sprzężony ze skrzynią biegów VOITH Diwa6. Nowość stanowi technologia montażu butli z gazem ziemnym. Pięć kompozytowych zbiorników jest umieszczonych na dachu autobusu wzdłużnie, nie zaś poprzecznie, jak było to w poprzedniej wersji Urbino. Ponadto nowa technologia budowy pojemników pozwala na oszczędność nawet 80 kilogramów w zależności od konfiguracji. Dzięki położeniu wzdłuż autobusu, zredukowano także liczbę zaworów butli. Prezentowany na targach model posiada zbiorniki z gazem o pojemności 1575 l. Producent oferuje w tym zakresie także butle o powiększonej pojemności 1875 litrów lub mniejsze o pojemności 1260 litrów. Dzięki temu autobus można idealnie dopasować do potrzeb przewoźników.

W gazowym Solarisie nowej generacji zawór tankowania gazu znajduje się w tym samym miejscu co wlew paliwa w jego spalinowym odpowiedniku. W rezultacie ani układ siedzeń, ani wnętrze gazowca, ani też budowa kabiny kierowcy nie uległy zmianie w stosunku do autobusu diesla. Podobnie jak i inne modele nowej generacji Solarisa, pojazd charakteryzuje się przestrzennym i jasnym wnętrzem, w którym wykorzystano znane już w Solarisach, nowoczesne rozwiązania, takie jak oświetlenie LED, efektywna klimatyzacja czy ładowarki USB, dzięki którym podróż nowym gazowcem staje się niezwykle komfortowa. W autobusie znajdują się 33 miejsca siedzące, w tym 16 dostępnych jest z niskiej podłogi.

Dane techniczne ? nowy Solaris Urbino 12 CNG:

Długość

12000 mm

Szerokość

2550 mm

Wysokość

3100 mm

Rozstaw osi

5900 mm

Oś przednia

Oś niezależna
ZF RL 82 EC

Oś napędowa

ZF AV 132 II
Przełożenie i = 6.20

Zwis przedni

2 700 mm

Zwis tylni

3 400 mm

Silnik

CUMMINS

ISL G 6B 320

Skrzynia biegów

Voith Diwa 6

Miejsca siedzące

33

Miejsca siedzące dostępne
z niskiej podłogi

16

Klimatyzacja

Przestrzeń pasażerska, kabina kierowcy

Układ drzwi

2-2-2

Butle z gazem

1575 l




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
IAA
Solaris
CNG
Cummins
targi
  • kkz – 26.09.2016

    Szkoda tylko że przewoźnicy nie zamawiają takich malowań i takich wnętrz.

  • fromex – 27.09.2016

    Zdjęcia wnętrza robiono chyba tak, żeby nie pokazać za dużo. Właściwie, to tylko dwa ujęcia (a drugie w trzech odsłonach).I znowu fetyszyzm USB. Może za stary jestem, ale nie ogarniam tego jak obecność tych gniazdek rozładuje tłok w autobusie (no chyba, że bezdomni będą je okupować, no bo "panie, prunt za frii"). Bo dopóki jadę "na śledzia", to przychodzą mi do głowy różne określenia na taką podróż, ale nie ma w tym dość bogatym zbiorze terminu "niezwykle komfortowa". Chyba, że w cudzysłowie :PRozwiązaniem byłoby dołożenie foteli tak, żeby nikt nade mną nie stał.W Wawie próbowano pójść w tym kierunku z pierwszymi PESAmi. Szybko skończyło się na "próbowano".To tyle z punktu widzenia codziennego pasażera, a nie podjaranego mkm'a :PCo do wykończenia tego konkretnego egzemplarza, to przypomina mi to niektóre, autorskie zapewne, fantazje widziane w poczciwych podmiejskich Autosanach i to jeszcze w tym stuleciu. Firanek tylko brakuje. Nic nowego :D

  • Jozek z Villingen – 28.09.2016

    Tak jest z tym lakierem i forma to i na zachodzie moze poszalec.

  • pks_rulez – 08.12.2016

    Wnętrze prawie jak w domu. Kredens, nawet lodówka z tyłu jest! :D

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....