TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

IAA 2016: MAN wchodzi w MINI. Z TGE [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 26.09.2016 11:53:05
MAN wchodzi w MINI. Z TGE [FILM]

Wiele wskazuje na to, że najnowszy produkt Volkswagena będzie można kupić w wersji pasażerskiej albo jako VW Crafter albo MAN TGE. Podobnie będzie z podwoziami. Tym samym marka MAN zadebiutuje w segmencie MINI.  Kto o tym zadecyduje? Klienci.

Prestiżowy tytuł

Wydawało się, że o takim wejściu na rynek można tylko pomarzyć. A jednak jest to fakt. Międzynarodowe jury złożone z dziennikarzy z 24 krajów zajmujących się tematyką samochodów użytkowych wskazało na nowego Craftera jako najlepszy samochód dostawczy 2017 roku.

Crafter, model opracowany całkowicie od podstaw będzie produkowany w nowej fabryce Volkswagena we Wrześni. Model nowej generacji został stworzony zgodnie z życzeniami użytkowników i wyposażony w liczne innowacyjne rozwiązania oraz w bogaty zestaw systemów asystujących. Co ciekawe, Nowy Crafter otrzymał prestiżowy tytuł Van of the Year jeszcze zanim został wprowadzony do sprzedaży.

Prezes Zarządu marki Volkswagen Samochody Użytkowe, dr Eckhard Scholz odebrał odznaczenie z rąk przewodniczącego jury Jarlatha Sweeney'a podczas IAA w Hanowerze. Scholz skomentował: "Cieszymy się, że po wyróżnieniu modelu serii T w zeszłym roku, teraz ten szczególny tytuł zdobywa nowy Crafter. Jesteśmy bardzo dumni z naszego najnowszego produktu oraz z załogi, która zrobiła wszystko, by uczynić Craftera najlepszym dużym transporterem na rynku. To wyróżnienie będzie dla nas wsparciem podczas wprowadzania samochodu do sprzedaży".

MAN czy Volkswagen

Wiele wskazuje na to, że najnowszy pojazd Volkswagena w wersji pasażerskiej będzie można go kupić albo z logo Volkswagena (jako Crafter), albo MAN (jako TGE). O wyborze marki na przednim grillu zadecyduje większa lokalność klientów wobec którejś z tych marek, połączonych i tak w jeden organizm Volkswagen Truck & Bus. Poniżej prezentujemy film o wersji MAN TGE:

Najważniejszymi rynkami dla MAN TGE są, obok obszaru niemieckojęzycznego, kraje Europy Południowej iPołudniowo-Wschodniej. Przede wszystkim tradycyjnie mocne rynki Włoch i Francji, które według statystyki homologacji w ostatnich latach zgłosiły ponad 120000 nowych homologacji rocznie w segmencie C/D. Nie można zapomnieć o państwach Beneluxu i o Zjednoczonym Królestwie, których rynki wciąż rosną i na których obecnie również sprzedaje się ponad 120000 pojazdów. Według prognoz, w Niemczech również spodziewane są podobnie wysokie liczby. Wspomniana na wstępie konsolidacja parametrów i rynków pozwala spodziewać się w przyszłości w kraju podobnego wzrostu do około 125000 pojazdów. Liczby, które pozwalają zwiarą patrzeć w przyszłość.

Początek sprzedaży nowego MAN TGE rozpoczyna się w marcu następnego roku. Początek produkcji w kwietniu 2017 r. Wprowadzenie na rynek w Niemczech, Austrii, w Szwajcarii iHolandii nastąpi dwa miesiące później. Na kolejne europejskie rynki nowy MAN trafi jesienią. W pozostałych przewidzianych krajach transporter ten będzie dostępny w roku 2018.

Grupy odbiorców nowego pojazdu MAN TGE są przy tym tak różnorodne, jak ich zakres działania. Największe zapotrzebowanie zgłaszają grupy zawodowe "logistyka", "usługi kurierskie, ekspresowe i przewozu paczek", "usługi dla klientów" i "rzemiosło". MAN tradycyjnie widzi swoje mocne strony w logistyce i budownictwie. Ale także wymagania specyficzne dla danej branży z zakresu rzemiosła i transportu pasażerskiego należeć będą w przyszłości do obszarów zastosowania "samochodu ciężarowego" firmy MAN Truck & Bus. Bez względu na dużą wszechstronność MAN TGE, punkt ciężkości instrumentów pochodnych powinien, zgodnie z dużą akceptacją w rzemiośle budowlanym, koncentrować się wokół podwozia z napędem na wszystkie koła lub na tył. Należy przy tym spodziewać się, że oczekiwania klientów, według dużych rezerw ładunkowych, ożywią segment pojazdów powyżej 3,5 tony dopuszczalnego ciężaru całkowitego. W tym celu w Europie na rozpoczęcie sprzedaży do dyspozycji są wyspecjalizowani sprzedawcy pojazdów MAN TGE jako kompetentne osoby do kontaktu. Skuteczne porozumiewanie się z różnymi producentami nadwozi jest w związku z tym tak samo oczywiste jak i ścisła współpraca z odpowiednimi klientami korporacyjnymi. Nie zapominajmy: kombi z wysokiej jakości wyposażeniem w wersji zdziewięcioma siedzeniami do przewozu osób. Ponadto nowa seria korzysta z profesjonalnego serwisu MAN. Jest on znany między innymi z nieskomplikowanego udzielania pomocy również bez ustalonego terminu w warsztacie, szybkiego wsparcia ? w sytuacjach awaryjnych również wweekend i nocą ? oraz z bardzo długich godzin otwarcia. Oczywiście serwis koncentruje się przy tym zarówno na całym pojeździe, jak i na elastycznych zleceniach konserwacji i naprawy. Przedłużenie gwarancji, gwarancja mobilności oraz 24-godzinne usługi awaryjne dopełniają zakres usług warsztatu.

Silniki

W MAN TGE nadchodzi całkowicie nowa generacja silników wysokoprężnych. Ten silnik zadebiutował przed ponad rokiem w znanym na całym świecie i odnoszącym sukcesy pojeździe Volkswagen Transporter a w związku z tym reprezentuje dłuższy cykl życia i większą niezawodność. Dodatkowo jest on wyposażony w chłodnicę powietrza doładowującego i silnik czterocylindrowy z turbodoładowaniem i zaprojektowany został specjalnie ze względu na "twarde" i różnorodne (trasy krótkie i długie) wymagania lekkiego pojazdu użytkowego. Oszczędność i niezawodność oraz planowanie na wiele setek tysięcy kilometrów okresu minimalnego przebiegu były tym samym największym priorytetem. Cechy, które MAN TGE uczynił swoją zaletą, obiecując tym samym najlepsze wyniki zarówno pod względem ekonomicznym, jak i ekologicznym. W ofercie są silniki wysokoprężne 1968 cm3 o mocy 75 kW / 102 KM, 90 kW / 122 KM, 103 kW / 140 KM i 130 kW / 177 KM. Przy czym silniki te zwiększają moment obrotowy z 280 Nm na powyżej 300 Nm i z 340 Nm aż do 410 niutonometrów. Zużycie paliwa wynosi między 6,7 a 7,0 litrów diesla na 100 kilometrów i plasuje się w ten sposób na najniższym poziomie w tym segmencie. W efekcie wartości emisji CO2 wynoszą między 175 a 184 g/km. Oczyszczanie spalin w myśl normy Euro 6 odbywa się przez katalizator SCR, który pobiera środek AdBlue ze zbiornika o pojemności 18 litrów. Przeciętne zużycie czynnika reaktywnego wynosi około 0,15 litra na 100 kilometrów.

Napęd

W zależności od planowanego zastosowania klient może wybierać między trzema rodzajami napędu. Wybór rozpoczyna się w segmencie zwykłego napędu na przód. Obiecuje on w porównaniu z napędem na tył, ze względu na położenie podłogi przestrzeni ładunkowej o około 100 milimetrów niżej i wynikające z tego najniższe krawędzie ładunkowe w całej serii MAN TGE, największą pojemność przestrzeni ładunkowej wielkości około 18 metrów sześciennych. Kolejna zaleta: Kompaktowa jednostka napędowa poprzecznie usytuowanego silnika i przekładni redukuje dodatkowo ciężar własny pojazdu i zwiększa tym samym maksymalny ciężar użyteczny przy porównywalnej karoserii. Dopuszczalna masa całkowita wersji z napędem na przód rozciąga się od 3,0 do 4,0 ton.

To samo dotyczy napędu na wszystkie koła: Ze względu na identyczną technologię konstrukcyjną w przedniej części pojazdu, maksymalny ciężar całkowity zamyka się również tu w okolicach 4,0 ton. Umożliwia to w samochodzie ciężarowym ładowność około 1,35 tony. Zalety trakcyjne 4x4 są widoczne jak na dłoni. Wszędzie tam, gdzie trzeba pracować poza asfaltową drogą, wersja z napędem na wszystkie koła znajdzie swoje przeznaczenie. Dotyczy to oczywiście również krajów i regionów górzystych o dużych wzniosach i spadkach nachylenia drogi lub gdzie są szczególnie śnieżne zimy.

Wersje z napędem na tył znajdują szczególne upodobanie w dużych obciążeniach. Inaczej niż jego bracia, klasyczna koncepcja napędowa z silnikiem i przekładnią ułożonymi wzdłużnie, bierze na swoje bary tonaż od 3,5 do 5,5 tony dopuszczalnego ciężaru całkowitego. Oprócz tego napęd na tylne koła zapewnia indywidualne podejście do rozkładu obciążeń i oferowany jest przede wszystkim w kombinacji jako ciągnik w trybie z przyczepą. Podczas gdy wersja 3,5-tonowa przenosi siłę przez otwarty mechanizm różnicowy na pojedyncze koło, w wersjach 5,5 ton o odpowiednią trakcję przy niewielkim nacisku na powierzchnię troszczą się koła bliźniacze. Jest to szczególną zaletą na podłożach luźnych i nieutwardzonych. Poza tym określone przełożenia między kołem a osią dbają przy każdym całkowitym ciężarze zestawu drogowego o adekwatny rozwój siły.

Do wyboru są, w zależności od silnika, 6-biegowa przekładnia zmianowa stopniowa lub 8-biegowa przekładnia automatyczna. Duża liczba biegów zapewnia mniejsze przełożenia. Z bardzo pozytywnym skutkiem dla zużycia i zwinności: Dzięki tak dużemu zakresowi silnik wysokoprężny pracuje we wszystkich zakresach prędkości obrotowej z optymalnym współczynnikiem sprawności bez utraty siły ciągu. Podczas gdy ósmy bieg przeznaczono do redukcji prędkości obrotowej, a tym samym uzyskania poziomu overdrive pozwalającego na oszczędne zużycie paliwa, skrócony pierwszy bieg ułatwia ruszanie z pełnym załadunkiem lub w trybie z przyczepą. Obie skrzynie biegów można łączyć z napędem na wszystkie koła. Dodatkowo opcjonalnie do napędu tylnego jest dostępna poprzeczna blokada mechanizmu różnicowego. Mechaniczna przystawka odbioru mocy o mocy do 40 kW możliwa jest w połączeniu z przekładnią zamontowaną wzdłuż w napędzanym na tył modelu MAN TGE (p. także nadwozia i przebudowa).

Podwozie

Podwozie nowego MAN TGE z niezależnym zawieszeniem kół z przodu (kolumna McPhersona) i sztywną osią na resorach piórowych z tyłu pod względem dostosowania nie ma sobie równych w segmencie transporterów. Tu przy projektowaniu na pierwszym planie były zawsze bezpieczna i doskonała obsługa i marzenie o idealnych, podobnych jak w samochodzie osobowym, właściwościach jezdnych. Dzięki temu MAN TGE z napędem na przód, na wszystkie koła a także na tył, nawet przy maksymalnym załadunku oczarowuje doskonałą dynamika i stabilnością jazdy. Progresywne w różnym stopniu charakterystyki resorów, jak również warstwy resorów piórowych (do trzech), stabilizatory na obu osiach i duża sztywność ramy i karoserii wnoszą swój wkład w bezpieczne użytkowanie. Modele z pojedynczym ogumieniem stoją na kołach o rozmiarze 235/65 16 C, podwójne ogumienie prowadzi do różnic 205/75 16 C. Na życzenie można zamówić inne rozmiary opon i felg.

Wyjątkowo dynamiczną charakterystykę jazdy wspiera elektromechaniczny układ kierowniczy. Stanowi on podstawę dla różnorodnych funkcji bezpieczeństwa i komfortu, które mają zastosowanie w rozlicznych systemach asystenckich kierowcy. I tak, przykładowo, konieczne aktywne działania korygujące kierowanie, jak przy asystencie parkowania, możliwe są dopiero przy tym odłączonym od silnika układzie kierowniczym. Poza tym elektromechaniczny układ kierowniczy zużywa o wiele mniej energii w porównaniu z tradycyjnym wspomaganym układem kierowniczym z pracującą nieustannie pompą wspomagania. Pozwala to zaoszczędzić spirytus i redukuje emisję CO2. Przy rozstawie osi wynoszącym 3638 milimetrów koło skrętu pojazdu z napędem przednim leży w podręcznikowym zakresie 13,6 metra.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
IAA
MAN
TGE
MINI
targi
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....