Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

IAA 2016: Iveco i nowy, wszechstronny Evadys

infobus
28.09.2016 13:01
0 Komentarzy

Główną atrakcją Iveco na tegorocznym IAA w Hanowerze była premiera nowejwersji autokaru Evadys. Niezrównana wszechstronność i rentowność operacyjna tojego główne wyróżniki zdaniem producenta. Pojazd jest dedykowany klientom,którzy szukają rozwiązania pośredniego pomiędzy tym co oferują autobusyCrossway i Magelys.

Nowa Evadys został specjalnie zaprojektowany, aby sprostać rosnącemuzapotrzebowaniu na trasach o specyfice regionalnej i dalekobieżnej. A mówiąc jeszczeprościej nowa propozycja Iveco idealnie nadaje się do pracy na drogach, któresą mniej korzystne dla autokarów turystycznych, ale dodatkowo na tyle długo, byosiągnąć wysoką niezawodność i maksymalny komfort pasażerów.

Nowy Evadys jest produkowany w fabryce Iveco Vysoké Mýto w Czechach. Jegopoprzednik od momentu wdrożenia do produkcji dziesięć lat temu został sprzedanyw ilości ponad 28 tys. egzemplarzy.

Dzięki ujednoliceniu pewnych rozwiązań nowy Evadys posiada takie samewymiary jak Crossway. W ofercie są dostępne wersje o dwóch długościach nadwozia(12m i 12.96m). Oferuje te same korzyści, jeśli chodzi o łatwość obsługi, ergonomię,aktywne i pasywne systemy bezpieczeństwa (ABS, ASR, ESP, LDWS, R66.02) iniezawodność. Nowy Evadys oferuje również większy komfort, lepszą aerodynamikęi DMF (dwumasowe koło zamachowe), aby zredukować hałas i wibracje – bardzocenione w swojej klasie. Wzmocniona konstrukcja dzięki antykorozyjnemu zabezpieczeniumetodą KTL zapewnia wysoką trwałość i gwarantuje doskonałą wartość rezydualną.

Bardziej wydajny i jeszcze bardziej wszechstronny silnik nowych Iveco Evadysopiera się na sprawdzonych jednostkach napędowych typu Cursor 9 o mocy 400 KM. Wkwestii wyboru skrzyni biegów klient ma szeroki wachlarz możliwości. W pojazdachw sposób równoważny można montować mechaniczne jak i automatyczne przekładnie.

Podłogę w nowym Iveco Evadys podniesiono do wysokości 1,142 mm. Dzięki temunowa propozycja producenta jest idealnie dopasowana do oczekiwań przewoźnikówdalekobieżnych i lokalnych. W ten sposób Evadys wypada pomiędzy Crossway'em(860 mm) a Magelysem (1400 mm).

Przestrzeń bagażowa nowego Evadysa jest średnio o ok. 3 m3 większa odtej, która jest dostępna w Crossway'u. Drzwi bagażnika są również bardziejprzyjazne dla użytkownika, z otworem na pantograf i centralny zamek.

Nowego Evadysa wyróżnia jego komfort, ze standardowymi rozwiązaniamitakimi jak podwójne szyby i wydajna izolacja, a także możliwością zabudowy wyższejjakości foteli (model Spacio). Standardem są również poszczególne otwory nawiewówoświetlane diodowo. W ramach opcji można wbudować lodówkę obok deskirozdzielczej, ekspres do kawy, kuchenkę, ekrany wideo, gniazda USB i Wi-Fi. Producentoferuje klientom około 15 różnych konfiguracji siedzeń dzięki czemu nowy Evadysmoże być uniwersalnym autokarem.

Nowa Evadys jest wyposażony w silnik Cursor 9, który rozwija moc 400 KM-taką samą Magelys. Rezygnacja z recyrkulacji spalin (EGR), a tym samym ryzykowysokiej temperatury wymuszonej regeneracji wyłącznym modułem HI-SCR pozwalazmniejszyć emisję tlenków kwasowych i cząstek stałych, a także umożliwiaograniczenie spalania paliwa. Dzięki temu Cursor 9 jest uznawany przezoperatorów za pojazd efektywny pod względem kosztów eksploatacji. To w połączeniu z dłuższymi okresamimiędzyobsługowymi przyczynia się do bardzo atrakcyjnej TCO- najlepszej w swojejklasie jak deklaruje producent.

Komentarze