TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

IAA 2016: eBus od MAN-a. Pierwsze jazdy [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 26.09.2016 12:30:11 1 komentarz
IAA 2016: eBus od MAN-a. Pierwsze jazdy [FILM]

Podczas targów w Hanowerze firma MAN zaprezentowała prototyp pojazdu zasilanego elektrycznie MAN Lion's City GL, który przede wszystkim miał przedstawić szeroki wachlarz rozmaitych technologii ładowania.

Autobus pokazuje też najnowszą strategię spółki MAN Truck & Bus, która stawia na modułową budowę swoich elektrycznych autobusów, wykorzystując swoje wieloletnie doświadczenie w produkcji autobusów hybrydowych MAN. Pokazany na targach prototyp nie trafi w najbliższym czasie na żądne testy czy do konkretnego klienta. To jeżdżące laboratorium, które ma przede wszystkim testować aktualne sposoby zasilania pojazdów elektrycznych.

Produkcja seryjna napędzanego w pełni elektrycznie autobusu akumulatorowego MAN rozpocznie się przed 2020 rokiem, pierwsze floty próbne zostaną uruchomione na koniec roku 2018. I już w ramach nowej rodziny autobusów miejskich MAN ? Lion4City. Do roku 2030 firma MAN Truck & Bus planuje uzyskać ponad 50 procent swojej sprzedaży w segmencie autobusów miejskich dzięki pojazdom zasilanym bez emisji zanieczyszczeń.

Napędy

Oferowanie optymalnej technologii napędu dla określonych obszarów zastosowań zawsze było główną ambicją firmy MAN. Dzisiejsza rodzina autobusów miejskich marki MAN Lion's City oprócz technologii silników wysokoprężnych oferuje także szereg alternatywnych napędów we wszystkich wariantach długości pojazdu. Przy tym firma MAN chce oferować swoim klientom pojazdy opłacalne ekonomicznie i zaawansowane technologicznie. Zasada ta obowiązuje również, tak jak w przypadku autobusów z silnikiem wysokoprężnym i alternatywnych paliw, dla rozwiązań e-mobility w obszarze autobusów miejskich.

Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w pracy nad zelektryfikowanymi układami przenoszenia napędu i komponentami pojazdu MAN Lion's City Hybrid, firma MAN Truck & Bus jest najlepiej przygotowana na to, żeby zaoferować przedsiębiorstwom transportowym funkcjonalne i skuteczne rozwiązania także w obszarze autobusów elektrycznych. W tym celu firma MAN stawia na koncept modułowy, zgodnie z którym można wybierać i łączyć według potrzeb technologie ładowania tak samo, jak liczbę modułów gromadzących energię zależnie od wymaganego zakresu i zdolności transportowej. W pierwszym kroku firma MAN koncentruje się na już rozpowszechnionych technologiach nocnego (poprzez interfejs CCS) i szybkiego ładowania (poprzez zautomatyzowany, przewodowy interfejs). Aby zaoferować przedsiębiorstwom transportowym znaną elastyczność przy wyborze profilu i planowaniu mocy produkcyjnych, portfolio początkowe obejmuje zarówno 12-metrowe autobusy solo, jak i 18-metrowe autobusy przegubowo-niskopodłogowe. Zależnie od zastosowania, profilu i topografii połączenie różnych pojazdów i technik ładowania wydaje się być możliwe w rzeczywistej, codziennej eksploatacji. Pojazdy z ładowaniem nocnym, z pojemnością akumulatora wynoszącą przynajmniej 300 kWh, mogą kursować na odległości powyżej 200 km. Ładowanie następuje z mocą do 100 kW przez cztery do siedmiu godzin. Autobusy z pantografem przy kolumnie ładowania potrzebują zakresu mocy od 250 do 450 kW, aby w pięć do dziesięciu minut zgromadzić wystarczającą ilość energii na odległości do 20 km. Akumulatory otrzymują wówczas od ok. 80 do 160 kWh. Kolejne możliwości wyboru roztaczają się przykładowo dla ogrzewania/klimatyzacji. Tutaj rozwiązania natury czysto elektrycznej są tak samo możliwe, jak warianty hybrydowe.

Zasadniczo w autobusie znajdą zastosowanie takie same technologie ładowania i gromadzenia, jak w samochodach ciężarowych. Dodatkowo firma MAN zyska profity dzięki obecności w grupie Volkswagen, wykorzystując synergię wewnątrz koncernu i dynamikę w obszarze samochodów osobowych.

Standaryzacja ładowania

Ważne i do tej pory nierozwiązane zadanie firma MAN upatruje w standaryzacji interfejsu technologii ładowania. Standaryzacja jest warunkiem elastyczności, interoperacyjności oraz pewności planowania właścicieli flot autobusów miejskich, a także warunkiem skutecznego wkroczenia technologii napędowych bez emisji zanieczyszczeń w miastach. Dlatego firma MAN uczestniczy na przykład w projekcie promocyjnym "eBusCS" (Electric Bus Charging System), który jest współfinansowany przez Ministerstwo Gospodarki i Energii. Głównymi zagadnieniami standaryzacji z punktu widzenia producenta są między innymi komunikacja ładowania zgodnie z normą ISO 15118, pozycjonowanie zautomatyzowanego urządzenia ładującego i pozycjonowanie wlotu ładowarki w pojeździe.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
IAA
MAN
hybryda
elektrobus
targi

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....