Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

IAA 2016: Co pokaże Voith?

infobus
29.07.2016 11:31
0 Komentarzy

Voith zaprezentujeswoje produkty dla transportu publicznego na targach IAA 2016 w Hanowerze.Niemiecki producent pokazał część swojej oferty, zarówno dedykowanej dlatransportu szynowego jak i autobusów. My jednak skupimy się na tym drugim.

Voith Diwa 6 – dla tych,którzy cenią efektywność

Wielokrotnie podkreślano, żeautomatyczne skrzynie biegów Diwa 6 są odpowiedzią na oczekiwania producentówautobusów oraz przewoźników oczekujących jak największej redukcji spalania. Dziękiprogramowi inteligentnego zarządzania rozruchem i ograniczeniu ciśnieniaroboczego całej przekładni udało się zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 5%. Towpływa na większą ochronę środowiska, gdyż mamy mniejszą emisję gazówcieplarnianych oraz cząstek stałych. Diwa 6 posiada jeszcze kilka innychrozwiązań, które mają zapewniać optymalną eksploatację. Voith zaprojektowałnową obudowę przekładni i zoptymalizował pracę automatu na poszczególnychprzełożeniach. W ten sposób osiągnięto mniejszą emisję hałasu w porównaniu zpoprzednimi generacjami automatycznych skrzyń biegów producenta.

Dokonano także zmianod strony sterowania przekładnią. To nowy sterownik E 300.1, zaktualizowanawersja programu zmiany przełożeń SensoTop, diagnostyka ALADIN i Stop-StartTechnology (tutaj możliwe jest zwiększenie oszczędności w spalaniunawet do 10%). Ma to czynić z Diwy 6 automat, który w sposób maksymalnie efektywnyma umożliwiać przekazywanie na most napędowy mocy wytwarzanej przez silnik.Dzięki temu kluczowe elementy układu napędowego mają zyskać większą żywotność.

Inną ważną cechąskrzyń Diwa 6, o których warto więcej napisać jest zmniejszenie ciśnienia roboczego.Pełne ciśnienie robocze jest produkowany tylko wtedy, gdy jest to naprawdękonieczne, czyli w skrajnych przypadkach. Mniejsze ciśnienie robocze znaczniezwiększa efektywność transmisji mocy. A to osiągnięto dzięki kalibracji systemuautomatycznego sprzęgła neutralnego ANS SHIFT z inteligentnym zarządzaniemrozruchem. Czujniki zabezpieczają silnik na optymalnym zakresie prędkościobrotowych na moment tuż przed zwolnieniem hamulca. Daje to podwójną korzyć. Popierwsze to wielokrotnie wspominane mniejsze zużycie paliwa, a także płynneruszanie.

Diabeł tkwi wszczegółach. Sprężarka LP 490

Voith projektując swoje sprężarkiod lat kładł nacisk na maksymalne zwiększanie ich wydajności energetycznej.Dwustopniowe urządzenie typu LP 450 jest sumą dotychczasowych doświadczeńproducenta. Taka sprężarka zastosowana w autobusie miejskim jest zdolna dozaoszczędzenia ok. litra oleju napędowego na każde przejechane 100 km.

Inną zaletądwustopniowej formy sprężania powietrza jest obniżenie mechanicznego nacisku nakomponenty urządzenia, wydłużające jego żywotność. Podczas sprężania uzyskiwanesą temperatury sięgające kilkuset stopni Celsjusza, co może być dużymobciążeniem nie tylko dla metalowych elementów urządzenia, ale także np. dlaoleju w układzie, który doznaje przemian chemicznych.

Obniżenietemperatury sprężania ogranicza te procesy, hamuje też rozwijanie produktówubocznych sprężania mogących zniszczyć urządzenia wyjściowe systemu sprężania.Znacznie zmniejsza się również ryzyko uszkodzenia sprężarki z powoduprzegrzania w czasie sprężania. Stałe zapewnienie wysokiej jakości powietrzazapewnia wydłużenie żywotności komponentów sprężarki i obniżenie emisjiszkodliwych gazów przez pojazd.

W autobusachmiejskich sprężarki Voith LP 490 są montowane jako standardowy komponent wkilku silnikach. Urządzenie jest dostępne w dwóch jednostkach produkcjiMercedesa, czyli OM471 i OM473. LP 490 jest również dostępna w silnikach MAND08. Voith oferuje ją również jako odpowiednią do pakietów modernizacyjnych inaprawczych jednostek napędowych Mercedes, Volvo, Renault i MAN, którespełniają przynajmniej normę Euro 3.

Więcej informacji natemat obecności Voitha na IAA 2016 można znaleźć tutaj

Komentarze