TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

IAA 2016: Co pokaże Voith?
InfoBus.pl - Opublikowano: 29.07.2016 13:31:31
fot. Voith

Voith zaprezentuje swoje produkty dla transportu publicznego na targach IAA 2016 w Hanowerze. Niemiecki producent pokazał część swojej oferty, zarówno dedykowanej dla transportu szynowego jak i autobusów. My jednak skupimy się na tym drugim.

Voith Diwa 6 - dla tych, którzy cenią efektywność

Wielokrotnie podkreślano, że automatyczne skrzynie biegów Diwa 6 są odpowiedzią na oczekiwania producentów autobusów oraz przewoźników oczekujących jak największej redukcji spalania. Dzięki programowi inteligentnego zarządzania rozruchem i ograniczeniu ciśnienia roboczego całej przekładni udało się zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 5%. To wpływa na większą ochronę środowiska, gdyż mamy mniejszą emisję gazów cieplarnianych oraz cząstek stałych. Diwa 6 posiada jeszcze kilka innych rozwiązań, które mają zapewniać optymalną eksploatację. Voith zaprojektował nową obudowę przekładni i zoptymalizował pracę automatu na poszczególnych przełożeniach. W ten sposób osiągnięto mniejszą emisję hałasu w porównaniu z poprzednimi generacjami automatycznych skrzyń biegów producenta.

Dokonano także zmian od strony sterowania przekładnią. To nowy sterownik E 300.1, zaktualizowana wersja programu zmiany przełożeń SensoTop, diagnostyka ALADIN i Stop-Start Technology (tutaj możliwe jest zwiększenie oszczędności w spalaniu nawet do 10%). Ma to czynić z Diwy 6 automat, który w sposób maksymalnie efektywny ma umożliwiać przekazywanie na most napędowy mocy wytwarzanej przez silnik. Dzięki temu kluczowe elementy układu napędowego mają zyskać większą żywotność.

Inną ważną cechą skrzyń Diwa 6, o których warto więcej napisać jest zmniejszenie ciśnienia roboczego. Pełne ciśnienie robocze jest produkowany tylko wtedy, gdy jest to naprawdę konieczne, czyli w skrajnych przypadkach. Mniejsze ciśnienie robocze znacznie zwiększa efektywność transmisji mocy. A to osiągnięto dzięki kalibracji systemu automatycznego sprzęgła neutralnego ANS SHIFT z inteligentnym zarządzaniem rozruchem. Czujniki zabezpieczają silnik na optymalnym zakresie prędkości obrotowych na moment tuż przed zwolnieniem hamulca. Daje to podwójną korzyć. Po pierwsze to wielokrotnie wspominane mniejsze zużycie paliwa, a także płynne ruszanie.

Diabeł tkwi w szczegółach. Sprężarka LP 490

Voith projektując swoje sprężarki od lat kładł nacisk na maksymalne zwiększanie ich wydajności energetycznej. Dwustopniowe urządzenie typu LP 450 jest sumą dotychczasowych doświadczeń producenta. Taka sprężarka zastosowana w autobusie miejskim jest zdolna do zaoszczędzenia ok. litra oleju napędowego na każde przejechane 100 km.

Inną zaletą dwustopniowej formy sprężania powietrza jest obniżenie mechanicznego nacisku na komponenty urządzenia, wydłużające jego żywotność. Podczas sprężania uzyskiwane są temperatury sięgające kilkuset stopni Celsjusza, co może być dużym obciążeniem nie tylko dla metalowych elementów urządzenia, ale także np. dla oleju w układzie, który doznaje przemian chemicznych.

Obniżenie temperatury sprężania ogranicza te procesy, hamuje też rozwijanie produktów ubocznych sprężania mogących zniszczyć urządzenia wyjściowe systemu sprężania. Znacznie zmniejsza się również ryzyko uszkodzenia sprężarki z powodu przegrzania w czasie sprężania. Stałe zapewnienie wysokiej jakości powietrza zapewnia wydłużenie żywotności komponentów sprężarki i obniżenie emisji szkodliwych gazów przez pojazd.

W autobusach miejskich sprężarki Voith LP 490 są montowane jako standardowy komponent w kilku silnikach. Urządzenie jest dostępne w dwóch jednostkach produkcji Mercedesa, czyli OM471 i OM473. LP 490 jest również dostępna w silnikach MAN D08. Voith oferuje ją również jako odpowiednią do pakietów modernizacyjnych i naprawczych jednostek napędowych Mercedes, Volvo, Renault i MAN, które spełniają przynajmniej normę Euro 3.

Więcej informacji na temat obecności Voitha na IAA 2016 można znaleźć tutaj


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Voith
IAA 2016

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....