TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

IAA 2014: Van Hool z nową rodziną EX
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 02.10.2014 15:47:43
IAA 2014: Van Hool z nową rodziną EX
Belgijska firma Van Hool pokazała na tegorocznych targach IAA w Hanowerze zupełnie nową gamę ekonomicznych autobusów turystycznych EX. Ich produkcja rozpocznie się IV kwartale 2014 w Skopje –nowej macedońskiej fabryce producenta. Aktualnie realizuje ona dostawę 300 autokarów TX/CX dla Stanów Zjednoczonych, także jest już w pełni gotowa, aby podjąć nowe wyzwanie –tym razem dla europejskiego rynku. Pierwsze przekazania gotowych pojazdów EX dla klientów odbędą się na początku 2015 r. Wejście w segment ekonomicznych autokarów to zupełnie nowy rozdział w historii Van Hool-a. Do tej pory belgijski producent specjalizował się w luksusowych autokarach wysokopokładowych z serii TX. Teraz wyczuł koniunkturę w bardziej uniwersalnych konstrukcjach i dzięki uruchomianiu nowej fabryki w Macedonii chce wejść w tą lukę z atrakcyjnie cenowo ofertą. Jak podkreśla na każdym kroku Van Hool –przeniesienie części produkcji do Skopje w żaden sposób nie zagraża pozycji macierzystego zakładu w Koningshooikt. Tutaj cały czas będą wytwarzane bardziej zaawansowane konstrukcje, a swoją siedzibę będą miały wszystkie biura zarządzające sprzedażą i usługami posprzedażnymi. Kolejnym plusem gamy EX ma być szeroki wybór modeli, która jak na razie obejmuje dwa pojazdy dwuosiowe i jeden trzyosiowy w następujących konfiguracjach:- dwa warianty wysokości nadwozia (z klimatyzatorem) –M (3675 mm) i H (3805 mm)- trzy długości: 15 (12480 mm), 16 (13260 mm) i 17 (14220 mm)Ich podstawowe zastosowanie to według producenta przede wszystkim turystyka, ale także regularne połączenia międzynarodowe czy międzymiastowe.  TechnikaNa wystawie IAA 2014 w Hanowerze zadebiutowały dwa dwuosiowe modele Van Hool z rodziny EX: EX15H i EX16M. Wysokość pierwszego z nich wynosi 3805 mm przy długości 12480 mm z rozstawem osi 6010 mm. Pojemność pasażerska to 53+1+1 przy pojemności, bagażników na poziomie 9,96 m3. Z kolei EX16M ma wysokość 3675 mm i długość 13260 mm przy rozstawie osi 6790 mm. Pojazd może zabrać na swój pokład 59+1+1 osób, a jego pojemność podpodłogowych bagażników (w wersji z kabiną sypialną kierowcy) wynosi 9,77 m3. Oba egzemplarze mają taką samą szerokość (2550 mm) oraz zwis przedni (2890 mm​​) i zwis tylny (3580 mm). Pojemność zbiorników paliwa w targowym egzemplarzu EX16M wynosiła 400 l (+ 64 l AdBlue), a w EX15H –aż 850 l (+ 64 l AdBlue). Obie wersje standardowo są wyposażone w silniki Paccar / DAF MX-11 Euro 6 o pojemności 10,8 l i mocy 290 kW (394 KM). Na potrzeby hanowerskiej wystawy, w układzie przeniesienia napędu EX16M zamontowano manualną skrzynię biegów Mercedes-Benz GO z retarderem Voith R-115E, a w EX15H –automatyczną skrzynię ZF ASTRONIC z intarderem, która razem z wersją Ecolife dostępna jest w opcji. Z układów bezpieczeństwa aktywnego warto wymienić systemy EBS, ESP (ABS+ASR) oraz adaptatywny tempomat odległości (ACC), który także dostępny jest jako wyposażenie dodatkowe. Podczas targów IAA wielkim nieobecnym był trzyosiowy model EX17H o długości 14220 mm i rozstawie osi 6700/1300 mm. Ma on identyczny zwis przedni (2890 mm​​) i zwis tylny (3580 mm), jak konstrukcje dwuosiowe. Jego standardowa pojemność pasażerska to 65+1+1. Pojazd napędza silnik Paccar/DAF MX-11 Euro 6 o mocy 320 kW (436 KM), współpracujący z skrzynią GO 210-6 + retarder Voith R115E. Zbiornik paliwa tego modelu mieści 500 l paliwa (+69 l AdBlue) StylistykaDo tej pory autobusy turystyczne belgijskiej firmy charakteryzował spokojny design i stonowana elegancja. Nie inaczej jest w rodzinie EX. Stylistyka autokarów odzwierciedla najważniejsze cechy pojazdu: wydajność i funkcjonalność. Z zewnątrz EX wyróżnia się bardzo prostymi i jednocześnie smukłymi liniami, które podkreślają jednolitą bryłę pojazdu. Tutaj nie zajdziemy żadnych stylistycznych fajerwerków (może poza tylnymi światłami). Pojazdy tego typu mają być relatywnie tanie i przynosić swojemu właścicielowi jak największy dochód. Kwestia wyglądu jest tutaj zdecydowanie na drugim torze. Wspomnianym wyjątkiem są tylne świtała, które bardziej pasują do miejskich modeli Exqui.City producenta niż do klasycznej linii EX. Tak czy inaczej dobrze, że jest tutaj jakiś mały designerski akcent, który wyróżni belgijskie pojazdy na europejskich drogach –przynajmniej z tyłu. Wnętrze Wnętrze pojazdów z serii EX jest przestronne i jasne. Od razu rzuca się w oczy płaska podłoga na całej długości przestrzeni pasażerskiej, która jest wspólnym elementem dla wszystkich modeli. Wnętrze zostało modułowo zaprojektowane, co umożliwia szybkie dostosowanie pojazdu do konkretnych zadań –od przewozu osób na wózkach inwalidzkich poprzez wycieczki szkolne po kilkudniowe wyjazdy turystyczne. Kierowca ma do swojej dyspozycji obszerny kokpit (samo miejsce kierowcy i pilota zyskało dodatkowe 10 cm), a także nowe lusterka zewnętrzne, które dają mu pełny widok z przodu oraz z boku pojazdu, bez martwych punktów. Ponadto EX oferuje nową deskę rozdzielczą (aczkolwiek nawiązującą stylistycznych do rozwiązań znanych z serii TX), zintegrowaną z całym pulpitem. Warto podkreślić, że miejsce pilota ma wygodny stół do pracy i jest wyposażony w wejście do urządzeń elektronicznych. To bardzo pomysłowe rozwiązanie. Co do dodatkowych atrakcji dla pasażerów to Van Hool przewidział w standardzie …pojedynczy monitor 19-calowy zabudowany z przodu pojazdu. Producenta można za to pochwalić za nowe półki podsufitowe, które oferują więcej miejsca, a zintegrowane z nimi diodowe lampy z funkcją ściemniania zapewniają optymalne oświetlenie w każdej sytuacji. Do tego mamy nowe lżejsze fotele pasażerskie oraz 3-strefowy system klimatyzacji. Na zakończenie warto dodać, że EX jest opcjonalnie dostępny z szerokim centralnym drzwiami, w których stopniach można zainstalować kasetową windę dla wózków inwalidzkich. Na liście dodatkowego wyposażenia jest także WC, kabina sypialna dla kierowcy (z przodu lub przy tylnej osi), kuchnia i lodówki. Tak szeroki zakres opcji doskonale pokazuje w jaką niszę chce się „wstrzelić”Van Hool. Ma być oszczędnie i niedrogo, ale przy odpowiednim komforcie i poziomie technicznym. Inną filozofię prezentowały także obecne na niemieckich targach luksusowe autokary Van Hool z serii TX, w tym doskonale nam znane modele TDX21 Altano i TDX29 Astromega. Oba wystąpiły już z silnikami Paccar / DAF MX-11 Euro 6.  
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
IAA
Van Hool
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....