TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

I po XXXI. Zjeździe Komunikacji Miejskiej
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 05.06.2006 16:50:58 1 komentarz
I po XXXI. Zjeździe Komunikacji Miejskiej

InfoBus: W zeszłym tygodniu odbył się XXXI. Krajowy Zjazd Komunikacji Miejskiej. Proszę powiedzieć, jakie Pana zdaniem są najważniejsze wnioski płynące z tego spotkania?

Pomimo wyraźnego monotematycznego charakteru tego Zjazdu i próbie skoncentrowania się na zagadnieniu kształtowania oferty przejazdowej, zarówno referaty, dyskusja, jak i wnioski zaprezentowane na zakończenie obrad, odnoszą się do znacznie szerszego pakietu problemów dotyczących lokalnego transportu miejskiego. Wnioski ze Zjazdu opublikujemy w najbliższym czasie na naszej stronie internetowej. Z punktu widzenia potrzeb lokalnej społeczności niewątpliwym i konkretnym efektem tego Zjazdu było wyraźne zbliżenie wszystkich podmiotów biorących udział w organizowaniu i realizacji przewozów na terenie aglomeracji trójmiejskiej, poprzez wspólną organizację Zjazdu i udział w nim. Dobrze to rokuje dla procesu integracji transportu zbiorowego na tym terenie, gdzie przewoźników wyraźnie wspierają wszystkie szczeble samorządu terytorialnego.

InfoBus: Czy podczas zwiedzania Wystawy towarzyszącej Zjazdowi natrafił Pan na jakieś interesujące nowości, które mogą pomóc w pracy przedsiębiorstwom komunikacji miejskiej?

Wystawa organizowana przy okazji Zjazdu ma na ogół bardziej lokalny charakter i oferta tam prezentowana kierowana jest głównie do miejscowych organizatorów i operatorów działających w sektorze lokalnego transportu zbiorowego. Dla uczestników Zjazdu niewątpliwą atrakcją były stoiska ZKM Gdynia, ZKM Gdańsk i MZK Wejherowo, na których prezentowano sztandarowe osiągnięcia tych firm.

InfoBus: W zeszłym miesiącu odbyło się Walne Zgromadzenie Izby, które ponownie wybrało Pana na funkcję prezesa IGKM. Gratulujemy. Proszę powiedzieć, jakie najważniejsze wyzwania czekają Pana w trakcie tej pięcioletniej kadencji i co przede wszystkim chciałby Pan w tym czasie osiągnąć?

Dziękuję za gratulacje. Myślę, że wyzwania jakie stoją przed Izbą, zostały w sposób jasny określone w programie działania Izby, przyjętym przez Zgromadzenie Członków. Stworzenie tego programu poprzedzone było wszechstronną analizą sytuacji w lokalnym transporcie zbiorowym oraz analizą oczekiwań naszych Członków wynikających z przeprowadzonej ankiety. Niewątpliwie w najbliższym 5-leciu uaktywni się proces prywatyzacji przedsiębiorstw komunalnych, które będą w większym niż dotychczas stopniu poddane presji rynku. W dużym uproszczeniu, do wyboru będzie albo strategia rynkowa dla prężnych i stawiających na rozwój firm komunikacyjnych, albo strategia zachowawcza dla firm, które ograniczą się jedynie do działań na terenie własnej gminy, spełniając wymagania projektu Rozporządzenia Rady i Parlamentu Europejskiego w zakresie usług publicznych w pasażerskim transporcie drogowym (COM (2005) 319. Odpowiednie przygotowanie oraz pomoc przy wyborze odpowiedniej strategii przez naszych Członków to jedno z głównych zadań stojących przed Izbą. Innym również ważnym elementem naszego programu jest wspieranie wszelkich inicjatyw zmierzających do integracji transportu zbiorowego na terenach miast lub aglomeracji. Planujemy także zmianę metod i stylu działania Izby, poprzez wypełnianie przez Radę Nadzorczą w większym niż dotychczas stopniu funkcji programowych, a także uzyskanie większej skuteczności współpracy z władzami centralnymi.

InfoBus: Jedną z pilniejszych spraw, na które czeka branża to dostosowanie naszego prawodawstwa do unijnego poziomu. Czy Pana zdaniem aktualny Sejm ma polityczną wolę do uchwalenia ustawy o transporcie publicznym?

Nasze środowisko popiera ogólne założenia ustawy o transporcie publicznym i stwierdza, że taka ustawa jest potrzebna dla stworzenia jednolitych warunków działalności dla wszystkich podmiotów konkurujących ze sobą na rynku przewozów pasażerskich. Sprawdził się model wydzielonego organizatora w przewozach miejskich i nic nie stoi na przeszkodzie, aby podobne rozwiązania zastosować również w przewozach realizowanych na poziomie województwa. Wprowadzenie tej ustawy zależy jednak od polityków, na których wywierana jest presja ze strony niektórych roszczeniowych środowisk transportowych, nie zainteresowanych otwarciem rynku usług i wprowadzeniem równoprawnej konkurencji. Mamy nadzieję, że nowe Ministerstwo Transportu wzorem krajów Unii Europejskiej rozstrzygnie ten problem w zgodzie z interesem pasażerów, a nie wyłącznie przewoźników.

InfoBus: Na początku października br. odbędą się w Kielcach targi TRANSEXPO 2006. Proszę powiedzieć, w jaki sposób Izba będzie uczestniczyła w tegorocznej edycji tej imprezy?

Przede wszystkim należy stwierdzić, że Targi TRANSEXPO są obecnie największą i najlepiej zorganizowaną imprezą tego typu w Polsce, a może nawet w całym regionie. Taką pozycję kieleckie targi zdobyły również dzięki dotychczasowemu zaangażowaniu Izby i w tej sytuacji będziemy dalej wspierać tę imprezę. Oczywiście otwartym i obecnie dyskutowanym pozostaje problem zakresu tematycznego targów, ich częstotliwości itp. W roku bieżącym Izba przygotuje i przeprowadzi seminarium poświęcone kartom miejskim. Omówimy stosowane systemy w kraju i na świecie, ich funkcje, a także możliwości ich standaryzacji. Seminarium odbędzie się w pierwszym dniu targów.

InfoBus: Bardzo dziękujemy za rozmowę.

 
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
IGKM
Zjazd KM
Chudzicki
Gdańsk
TRANSEXPO

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....