TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

I po XXXI. Zjeździe Komunikacji Miejskiej
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 05.06.2006 16:50:58 1 komentarz
I po XXXI. Zjeździe Komunikacji Miejskiej

InfoBus: W zeszłym tygodniu odbył się XXXI. Krajowy Zjazd Komunikacji Miejskiej. Proszę powiedzieć, jakie Pana zdaniem są najważniejsze wnioski płynące z tego spotkania?

Pomimo wyraźnego monotematycznego charakteru tego Zjazdu i próbie skoncentrowania się na zagadnieniu kształtowania oferty przejazdowej, zarówno referaty, dyskusja, jak i wnioski zaprezentowane na zakończenie obrad, odnoszą się do znacznie szerszego pakietu problemów dotyczących lokalnego transportu miejskiego. Wnioski ze Zjazdu opublikujemy w najbliższym czasie na naszej stronie internetowej. Z punktu widzenia potrzeb lokalnej społeczności niewątpliwym i konkretnym efektem tego Zjazdu było wyraźne zbliżenie wszystkich podmiotów biorących udział w organizowaniu i realizacji przewozów na terenie aglomeracji trójmiejskiej, poprzez wspólną organizację Zjazdu i udział w nim. Dobrze to rokuje dla procesu integracji transportu zbiorowego na tym terenie, gdzie przewoźników wyraźnie wspierają wszystkie szczeble samorządu terytorialnego.

InfoBus: Czy podczas zwiedzania Wystawy towarzyszącej Zjazdowi natrafił Pan na jakieś interesujące nowości, które mogą pomóc w pracy przedsiębiorstwom komunikacji miejskiej?

Wystawa organizowana przy okazji Zjazdu ma na ogół bardziej lokalny charakter i oferta tam prezentowana kierowana jest głównie do miejscowych organizatorów i operatorów działających w sektorze lokalnego transportu zbiorowego. Dla uczestników Zjazdu niewątpliwą atrakcją były stoiska ZKM Gdynia, ZKM Gdańsk i MZK Wejherowo, na których prezentowano sztandarowe osiągnięcia tych firm.

InfoBus: W zeszłym miesiącu odbyło się Walne Zgromadzenie Izby, które ponownie wybrało Pana na funkcję prezesa IGKM. Gratulujemy. Proszę powiedzieć, jakie najważniejsze wyzwania czekają Pana w trakcie tej pięcioletniej kadencji i co przede wszystkim chciałby Pan w tym czasie osiągnąć?

Dziękuję za gratulacje. Myślę, że wyzwania jakie stoją przed Izbą, zostały w sposób jasny określone w programie działania Izby, przyjętym przez Zgromadzenie Członków. Stworzenie tego programu poprzedzone było wszechstronną analizą sytuacji w lokalnym transporcie zbiorowym oraz analizą oczekiwań naszych Członków wynikających z przeprowadzonej ankiety. Niewątpliwie w najbliższym 5-leciu uaktywni się proces prywatyzacji przedsiębiorstw komunalnych, które będą w większym niż dotychczas stopniu poddane presji rynku. W dużym uproszczeniu, do wyboru będzie albo strategia rynkowa dla prężnych i stawiających na rozwój firm komunikacyjnych, albo strategia zachowawcza dla firm, które ograniczą się jedynie do działań na terenie własnej gminy, spełniając wymagania projektu Rozporządzenia Rady i Parlamentu Europejskiego w zakresie usług publicznych w pasażerskim transporcie drogowym (COM (2005) 319. Odpowiednie przygotowanie oraz pomoc przy wyborze odpowiedniej strategii przez naszych Członków to jedno z głównych zadań stojących przed Izbą. Innym również ważnym elementem naszego programu jest wspieranie wszelkich inicjatyw zmierzających do integracji transportu zbiorowego na terenach miast lub aglomeracji. Planujemy także zmianę metod i stylu działania Izby, poprzez wypełnianie przez Radę Nadzorczą w większym niż dotychczas stopniu funkcji programowych, a także uzyskanie większej skuteczności współpracy z władzami centralnymi.

InfoBus: Jedną z pilniejszych spraw, na które czeka branża to dostosowanie naszego prawodawstwa do unijnego poziomu. Czy Pana zdaniem aktualny Sejm ma polityczną wolę do uchwalenia ustawy o transporcie publicznym?

Nasze środowisko popiera ogólne założenia ustawy o transporcie publicznym i stwierdza, że taka ustawa jest potrzebna dla stworzenia jednolitych warunków działalności dla wszystkich podmiotów konkurujących ze sobą na rynku przewozów pasażerskich. Sprawdził się model wydzielonego organizatora w przewozach miejskich i nic nie stoi na przeszkodzie, aby podobne rozwiązania zastosować również w przewozach realizowanych na poziomie województwa. Wprowadzenie tej ustawy zależy jednak od polityków, na których wywierana jest presja ze strony niektórych roszczeniowych środowisk transportowych, nie zainteresowanych otwarciem rynku usług i wprowadzeniem równoprawnej konkurencji. Mamy nadzieję, że nowe Ministerstwo Transportu wzorem krajów Unii Europejskiej rozstrzygnie ten problem w zgodzie z interesem pasażerów, a nie wyłącznie przewoźników.

InfoBus: Na początku października br. odbędą się w Kielcach targi TRANSEXPO 2006. Proszę powiedzieć, w jaki sposób Izba będzie uczestniczyła w tegorocznej edycji tej imprezy?

Przede wszystkim należy stwierdzić, że Targi TRANSEXPO są obecnie największą i najlepiej zorganizowaną imprezą tego typu w Polsce, a może nawet w całym regionie. Taką pozycję kieleckie targi zdobyły również dzięki dotychczasowemu zaangażowaniu Izby i w tej sytuacji będziemy dalej wspierać tę imprezę. Oczywiście otwartym i obecnie dyskutowanym pozostaje problem zakresu tematycznego targów, ich częstotliwości itp. W roku bieżącym Izba przygotuje i przeprowadzi seminarium poświęcone kartom miejskim. Omówimy stosowane systemy w kraju i na świecie, ich funkcje, a także możliwości ich standaryzacji. Seminarium odbędzie się w pierwszym dniu targów.

InfoBus: Bardzo dziękujemy za rozmowę.

 
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
IGKM
Zjazd KM
Chudzicki
Gdańsk
TRANSEXPO
  • – 05.06.2006

    Ekhm, WejHerowo chyba...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....