Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

HydroPlant napotyka elektryczną niespodziankę we Wrocławiu

infobus
03.03.2015 17:09
0 Komentarzy

Od końca ubiegłego roku innowacyjny system Hydroplant miał być testowany w dwóch autobusach MPK Wrocław (jednym solo i drugim przegubowym). Na przeszkodzie stanęła jednak pokładowa instalacja elektryczna, która została zmodyfikowana i uzbrojona w dodatkowy elektroniczny układ zasilający oświetlenie. Jak podkreśla spółka HydroPhi Technologies Europe w swoim komunikacie, nie jest to typowe rozwiązanie  dla tego typu pojazdów i stąd opóźnienia w testach. Przypomnijmy, że planowo pierwszy polski sprawdzian Hydroplant miał potrwać od końca października do 15 lutego 2015 r., ale na dobrą sprawę jeszcze się rozpoczął. W październiku prezes HPTG Roger M. Slotkin mówił: -?Liczymy na współpracę z MPK Wrocław i innymi potencjalnymi klientami w Europie w zakresie zwiększenia efektywności kosztowej operatorów flotowych. W najbliższych latach planujemy kontynuować ekspansję w Polsce i w całej Europie ze względu na bardzo duże zapotrzebowanie na technologie redukcji zużycia paliwa oraz emisji gazów cieplarnianych. Otrzymaliśmy już certyfikat CE, który uprawnia do obrotu i sprzedaży produktu na terenie Europy. Szacujemy, że wielkość rynku dla naszej technologii w Polsce, tylko dla bieżącej klasy pojazdów, wynosi ponad 250 mln USD i wierzymy, że możemy skutecznie opanować ten rynek w ciągu 5 lat.
Obecnie jednak  amerykański zespół pracuje nad opracowaniem docelowego rozwiązania w MPK Wrocław i oczekuje się, że zmiany te zostaną wprowadzone w następnych miesiącach. W międzyczasie spółka HydroPhi rozbudowała sieć partnerów biznesowych w Europie i ma w planach przeprowadzenie kolejnych testowych wdrożeń systemu Hydroplant u innych operatorów flotowych i na innych typach pojazdów. Obecnie prowadzone są rozmowy z przewoźnikami komunikacji miejskiej i PKS, prywatnymi firmami zajmującymi się gospodarką i wywozem odpadów, prywatnymi firmami transportu ciężarowego oraz innymi firmami posiadającymi własną flotę pojazdów.  O tym, że polskie firmy zainteresowane są nowoczesną i ekologiczna technologią mówił wiceprezes MPK Wrocław Patryk Wild: -?MPK Wrocław poszukuje opłacalnych rozwiązań technologicznych w celu zmniejszenia zużycia paliwa i spełniających nowe zaostrzone normy ochrony środowiska. Wierzymy, że technologia HydroPlant zaoferuje wysoki zwrot z inwestycji i może stanowić idealne rozwiązanie dla naszej floty, składającej się z ponad 340 autobusów i przemierzającej 23 mln km rocznie.”

HydroPhi Technologies Group, Inc jest spółką notowaną na rynku OTC w USA, działającą w branży ?clean technologies?, specjalizuje się w tworzeniu i rozwijaniu systemów ?Hydrogen Hybrid?, umożliwiających zmniejszenie zużycia paliwa oraz emisji spalin. Spółka zależna Emitenta HydroPhi Technologies Europe Sp. z o.o. (?HTE?) jest wyłącznym dystrybutorem i licencjobiorcą technologii HydroPhi Technologies Group, Inc. w Europie. HTE otrzymała wyłączne prawa do wykorzystywania opatentowanej technologii HydroPlant na całą Europę. Polega ona na zastosowaniu zintegrowanego systemu elektrolizy i monitorowania pracy silnika w czasie rzeczywistym w celu wydzielenia na bieżąco wodoru i tlenu z wody, a następnie doprowadzenie go do wlotu powietrza silnika zasilanego paliwami węglowymi takimi jak olej napędowy, benzyna bezołowiowa oraz gaz ziemny. Technologia HydroPlant eliminuje konieczność zapewnienia zbiorników do przechowywania wodoru pod wysokim ciśnieniem lub wykorzystywania niebezpiecznych środków chemicznych, a w rezultacie zapewnia pewne i niedrogie alternatywne źródło paliwa. Jak informuje spółka: – ?Technologia HydroPlant opatentowana przez spółkę HPTG została poddana testom w Meksyku, które wykazały zmniejszenie kosztów operacyjnych związanych z utrzymaniem pojazdów dzięki zwiększeniu wydajności paliw do 20%, przy jednoczesnym zmniejszeniu emisji gazów cieplarnianych o 70%. Dzięki wykorzystaniu zintegrowanego systemu elektrolizy w celu wydzielenia na bieżąco wodoru i tlenu z wody, technologia HydroPlant eliminuje konieczność zapewnienia zbiorników do przechowywania wodoru pod wysokim ciśnieniem lub wykorzystywania niebezpiecznych środków chemicznych a w rezultacie zapewnia pewne i niedrogie alternatywne źródło paliwa” – czytamy w komunikacie HPTG.

Komentarze