TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Hybrydowy tercet w Płocku! MAN, Solaris i Volvo
INFOBUS.PL - Opublikowano: 25.09.2017 16:31:22 15 komentarzy
fot. KM Płock

Do dziś, 25 września Urząd Miasta w Płocku czekał na oferty w dwóch przetargach na dostawę do 29 autobusów hybrydowych. Magistrat otrzymał oferty od trzech producentów. Jest więc z czego wybierać.

Postępowania ogłoszono na początku sierpnia. W pierwszym z przetargów Płock chciał kupić nawet 21 autobusów hybrydowych klasy MAXI. W zamówieniu podstawowym założono pozyskanie 17 pojazdów, natomiast dodatkowe cztery objęte są prawem opcji. Wymagania jakie wobec nowych nabytków ma miasto opisaliśmy tutaj.

Natomiast w drugim z postępowań ma zostać wyłoniony dostawca maksymalnie ośmiu autobusów spalinowo-elektrycznych. W zamówieniu podstawowym przewidziano zakup czterech takich pojazdów. Pozyskanie pozostałych czterech uwarunkowane jest skorzystaniem z opcji. Wymagania płockich urzędników wobec tych pojazdów opisaliśmy tutaj.

Na 25 września wyznaczono ostatecznie termin składania ofert. Magistrat na zakup 21 hybryd z zamówień podstawowych przygotował 38 757 258,32 PLN brutto (nieco ponad 31,5 mln PLN netto). Dziś otwarto pięć propozycji, które przedstawiło trzech producentów. Jednak tylko w przetargu "przegubowym" wpłynęła oferta, która zmieściła się w płockich szacunkach.

Na zakup 17 standardowych hybryd Płock przygotował 28 228 465,92 PLN brutto. Oznacza to, że na zakup jednej urzędnicy chcieli przeznaczyć 1 660 497 PLN brutto (1 349 998,37 PLN netto). Pierwszą ofertę w tym postępowaniu przedstawiło Volvo, które jeden egzemplarz modelu 7900H wyceniło na 1 771 200 PLN brutto (1 440 000 PLN netto). Kolejna propozycja pochodzi od Solarisa. Jeden hybrydowy Nowy Urbino 12 dla Płocka miałby kosztować 1 672 800 PLN brutto (1 360 000 PLN netto), a więc nieznacznie wyżej niż wycena kosztorysowa. Ostatnią przedstawił MAN. Producent "lwów" proponuje cenę jednostkową za Lion'sa City A37 Hybrid w wysokości 1 965 540 PLN brutto (1 598 000 PLN netto).

Czas na przegubowe hybrydy. Na cztery pojazdy tego typu z zamówienia podstawowego płocki magistrat zarezerwował 10 528 792,40 PLN brutto (8 559 993,82 PLN netto). Daje to wycenę jednostkową na poziomie 2 632 198,10 PLN brutto (2 139 998,45 PLN netto). Najtańszą i jedyną mieszczącą się w płockim budżecie ofertę przedstawił Solaris. Producent z Bolechowa jednego przegubowego "jamnika" z napędem hybrydowym wycenił na 2 386 200 PLN brutto (1 940 000 PLN netto). Droższą propozycję przedstawiło Volvo. W tym przypadku cena jednostkowa za autobus typu 7900LAH to 2 704 770 PLN brutto (2 199 000 PLN netto).

Teraz Płock musi zdecydować co zrobić- szukać dodatkowych środków czy też unieważnić postępowanie? Najlepszym wyjściem wydaje się pierwsza opcja, gdyż w ewentualnej powtórce raczej ciężko będzie miastu uzyskać jeszcze niższe ceny.

Przypomnijmy jeszcze pokrótce płockie kryteria oceny ofert. Cenie przyznano największą wagę, gdyż to nawet 60% punktów. 8% można wywalczyć dzięki zaoferowaniu gwarancji całopojazdowej na 36 miesięcy i 12 lat na baterie. 32% przeznaczono na ocenę techniczną. W tym kryterium urzędnicy premiują hybrydy, które:

  • posiadają najniższe spalanie w warunkach testu SORT2 
  • miały przynajmniej sześć foteli dostępnych z niskiej podłogi 
  • są wyposażone w oś przednią zależną

W przetargu "przegubowym" Solaris w zasadzie może być pewnym zwycięstwa. W pierwszym natomiast zyskuje nad Volvo minimalnie dzięki cenie. Decydujący wobec tego może być wynik testu SORT2. Oczywiście o ile urzędnicy znajdą dodatkowe środki. Przy tak małym przekroczeniu budżetu nie powinno być to jednak problematyczne.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Płock
UM
KM Płock
MAN
Solaris
Volvo
przetarg
tabor
hybryda
  • Ursus najlepszy stosunek – 25.09.2017

    Szkoda że nie występuje w przetargu Ursus. Oferuje nowoczesne autobusy elektryczne i wodorowe oraz najlepszy stosunek jakości do ceny. Wspierajmy polskie produkty!

  • ADSadrian – 25.09.2017

    SOLARIS.MAN.VOLVO też jest Polskie. Co do URSUSA to niestety,nie ma się czym chwalić.

  • ADSadrian – 25.09.2017

    URSUS to tak naprawdę AMZ. Autobus typu SOLBUS, MAZ, SOR. Warszawa ma Ursus bus.Który nie spełnia roli autobusu 12metrowego. Bo jego pojemność pasażerska jest jak w autobusach 10metrowych. I jeszcze jedno.Ursus to AMZ. Mogli by stworzyć własny projekt.

  • Kenshiro – 25.09.2017

    Z całym szacunkiem do Ursusa ale jakość wykończenia tego pojazdu to jest niska półka podobnie jak Autosan. Wygląd to zawsze kwestia gustu i tego nie komentuję. Jeździłem i jednym i drugim i żaden mnie nie przekonał aby odstawić Solarisa. Już nie mówiąc o tym że technicznie sa tak samo ''polskie'' jak Solaris.

  • Egon antyTrajtor – 25.09.2017

    Wygląda na to, że Ursus nie czyta ogłoszeń o przetargach. Który to już przetarg gdzie mogli złożyć dokumenty, a tego nie zrobili. Pewnie się boją, że zdążą na czas z dostawą i nie będzie jak z nich mieć polewkę. Dodatkowo ich troll straci pożywkę.

  • .. – 25.09.2017

    V może mieć duże szanse, M i S coś ostatnio stracili na hybrydziach....

  • farafiu – 25.09.2017

    Ma w luuuuuj duże szanse, zwłaszcza, że Solaris mieści się w kosztorysie na przeguby, a w solówkach jest najtańszy...

  • Ursus jakoś do ceny – 25.09.2017

    W cenie złomu powinno się to sprzedawać wtedy stosunek ceny do jakości będzie odpowiedni

  • Egon antyTrajtor – 25.09.2017

    Oplułem ekran...

  • Egon pytania – 25.09.2017

    Co cię tak śmieszy? Głupkowate komentarze obrażające wysiłek polskich inżynierów z Lublina? Jesteś ukrytą opcją niemiecką?

  • PW – 25.09.2017

    W przypadku Ursusa to są wypociny a nie wysiłek. Czesi lepiej swojego SORa zrobili choć dużo brzydszy od AMZ-ta. A mimo to potrafią SORa sprzedać w Europie bo chociaż tani i solidny. Zresztą ja nawet nie wiem jaki Lublin miał wkład w ten autobus bo mam wrażenie że montują go poprostu z dostępnych na rynku podzespołów. Nawet budy nie potrafią zaprjektować tylko posiłkują sie AMZtem albo Bogdanem.

  • PW – 25.09.2017

    Autosan ma przynajmniej swoją budę która na żywo wygląda przyzwoicie (niestety gorzej jest w środku) i przede wszystkim posiada autobusową tradycję. Ursus niech sie lepiej skupi na ciągnikach bo w tym segmencie to też jedyny jego atut to cena. Teraz weźmie od państwa pieniądze na stworzenie w pełni polskiego elektrycznego autobusu a wyjdzie tania rynkowa tandeta której projekt pochłonął krocie. Po co wyważać otwarte drzwi skoro Solaris ma juz elektryczny autobus? A no tak. Solaris to marka wyklęta...

  • Egon antyTrajtor – 26.09.2017

    Polskich inżynierów z Lublina? To Solaris zmienił siedzibę? Tam jest minimalna praca inżynierów (jeśli tacy są) z Ursusa.

  • Ursus coooo? – 26.09.2017

    "Ursus najlepszy stosunek" - czy to reklama agencji towarzyskiej?

  • Bartosz – 27.09.2017

    Oferta Solarisa według mnie zostanie zaakceptowana. Na przegubach oszczędzają prawie Milion zł, a do standardowych muszą dołożyć prawie 300 tys. zł, więc i tak zostaje im 700 tys. zł. Solaris ma wygraną w kieszeni.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....