TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Hybrydowy Solaris w Zakopanem
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 01.08.2014 13:00:52 5 komentarzy
Hybrydowy Solaris w Zakopanem
1 sierpnia br. Tatrzański Park Narodowy uruchomił linię „parkuj i jedź”dla turystów wybierających się do Morskiego Oka. Chętni mogą zostawiać auta na parkingu w Zakopanem, a do Palenicy Białczańskiej (i z powrotem) dowiezie ich autobus Solaris Urbino 12 Hybrid. To pojazd demonstracyjny producenta z Bolechowa, który na czas sezonu wakacyjnego został oddelegowany do pracy w Tatrach.  –„Dzięki parkingowi w Zakopanem i komunikacji masowej chcemy zmniejszyć ruch na wiecznie zatłoczonej drodze do Morskiego Oka. Turystów z parkingu będzie zabierał autobus o napędzie hybrydowym, co będzie miało dodatkowy efekt ekologiczny. Docelowo będziemy chcieli wykorzystać autobus napędzany elektrycznie”–wyjaśnia Szymon Ziobrowski, dyrektor TPN.  Jednorazowa opłata za parking wyniesie 20 zł, czyli tyle samo, ile płaci się za pozostawienie auta na Palenicy Białczańskiej. Dojazd na Palenicę i z powrotem jest darmowy. –„Korzystając z oferty „parkuj i jedź”, unikniemy stania w korkach. W przypadku bardzo dużego ruchu policja może częściowo zamknąć drogę dla samochodów, wówczas przejazd będzie tylko dla komunikacji zbiorowej”–dodaje dyrektor Parku. Autobusy odjeżdżają z parkingu pod Nosalem o godz.: 8.00, 9.30, 11.00, 14.15, 15.45 i 17.15. Z kolei odjazd z parkingu na Palenicy Białczańskiej będzie się odbywał w godz.: 8.45, 10.15, 11.45, 15.00, 16.30, 18.00. Przewidywany czas przejazdu: 30 min. Co warto podkreślić, zakopiańska inicjatywa realizowana jest we współpracy z Tauronem. Ogólnopolski dostawca energii przekazał parkowi także 10 elektrycznych rowerów, które będą wykorzystywane przez pracowników i wolontariuszy TPN w codziennej pracy, oraz dofinansuje zakup elektrycznego quada, który będzie używany do patroli prowadzonych przez Służbę Park Zgodnie z przewidywaniami najnowszy pomysł TPN nie spodobał się lokalnym, prywatnym przewoźnikom, którzy widzą w nim nieuczciwą konkurencję. W tej sprawie, w starostwie powiatowym w Zakopanem odbyło się kilka spotkań. Dyrektor TPN Szymon Ziobrowski zapowiedział jednak, że nie zamierza rezygnować z nowego autobusu. Co więcej, w przyszłości mają pojawić się w Tatrach pojazdy elektryczne –podobnie jak to ma już miejsce po słowackiej stronie, w Tatrzańskiej Łomnicy, gdzie od kilku lat elektrobus SOR EBN 10,5 pełni rolę skibusa. Przypomnijmy, że we wrześniu 2013 r. Zakopane, Tatrzański Part Narodowy, Polskie Koleje Górskie oraz Polskie Koleje Linowe w ramach projektu EKO Zakopane Smart City przeprowadziły testy elektrycznego autobusu marki Solaris. Model Urbino 8,9 LE electric był wykorzystywany na trasie z centrum Zakopanego do Kuźnic. Przetestowano go także na linii Zakopane –Palenica Białczańska. –„Test autobusu elektrycznego to kolejny punkt na mapie projektu EKO Zakopane. To właśnie dla tatrzańskiej przyrody i naturalnych uroków naszego miasta turyści odwiedzają tak licznie Zakopane. Chcielibyśmy, aby Zakopane stało się najbardziej ekologicznym miastem w Polsce”- mówił wówczas Janusz Majcher, burmistrz Zakopanego. Z kolei Solange Olszewska, prezes firmy Solaris tak komentowała pierwszą tatrzańską eksploatację elektrycznego Urbino: - „Myślę, że nie ma lepszego miejsca w Polsce, aby korzystać z tej niezwykle przyjaznej środowisku naturalnemu technologii. Stolica polskich Tatr wydaje się być idealnym miejscem na użytkowanie autobusów bateryjnych. Mam nadzieję, że zaplanowane testy przekonają decydentów Zakopanego o tym, że autobus elektryczny stanowi przyszłościowe rozwiązanie, które pozwoli odciążyć ruch samochodowy w tej jednej z najpiękniejszych i najbardziej obleganych destynacji turystycznych naszego.”
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Zakopane
Solaris
  • lk – 03.08.2014

    Na pierwszych dwóch zdjęciach jest Solaris Urbino 12 LE a nie Electric.

  • lk – 03.08.2014

    ani hybryda

  • pes – 03.08.2014

    elektryki/hybrydy powinny wozić turystów pod morskie oko tam gdzie teraz konie zawracają wtedy było to udogodnienie dla turystów wybierających się na Rysy

  • ttt – 04.08.2014

    Panie Dziennikarz dla twojej wiedzy i pozostałych użytkowników, to jest diesel euro 6 a nie hybryda. Trochę zaangażowania Panowie Pisarze.

  • Combino – 08.08.2014

    Niech go dobrze pilnują,bo jeśli tam busy czasem ulegają w nocy samozapłonowi,to jakakolwiek próba wprowadzenia miejskiej (czyli nie-busiarskiej) komunikacji autobusowej (w oparciu o elektryki) lub trolejbusowej spotka się z takim samym przyjęciem. W Zakopanem powinny jeździć trajtki,ale można się domyślić,jak by je przywitało lokalne busiarstwo.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....