TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Hybrydowe lwy z Polski do Paryża
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 26.03.2013 08:53:06 11 komentarzy
Hybrydowe lwy z Polski do Paryża

Paryskie zakłady transportu miejskiego RATP (Régie Autonome des Transports Parisiens) zamówiły 15 autobusów z napędem hybrydowym MAN Lion’s City Hybrid. To aktualnie najbardziej efektywne pod względem emisji CO2 autobusy miejskie marki MAN oparte na najnowocześniejszej technologii. Autobus MAN Lion’s City Hybrid gromadzi uwalnianą podczas hamowania energię w specjalnych kolektorach (Ultracaps), a następnie wykorzystuje ją do obsługi dwóch silników elektrycznych napędzających autobus. Specjalnie opracowany system zarządzania energią odpowiada za przepływ energii oraz za wyłączenie silnika wysokoprężnego –na przykład podczas jazdy posuwistej i postoju autobusu. Niskopodłogowy autobus z napędem hybrydowym nie emituje spalin podczas postoju na przystankach, a dzięki wykorzystaniu silnika elektrycznego jest bardzo cichy przy ruszaniu. W ten sposób zużywa nawet do 30% mniej paliwa, ograniczając równocześnie emisję CO2 w porównaniu z podobnymi autobusami miejskimi z silnikiem wysokoprężnym.

Autobus miejski MAN Lion’s City Hybrid obsługiwał już różne linie miejskiej sieci komunikacji w stolicy Francji w ramach testów polowych w 2011 roku. Potwierdzone wówczas niskie zużycie paliwa oraz wysoka niezawodność napędu hybrydowego zadecydowały o zamówieniu przez RATP 15 sztuk autobusów MAN Lion’s City Hybrid. RATP należy do największych operatorów sieci autobusów miejskich w Europie i posiada ponad 4.300 pojazdów –w tym aż 550 autobusów miejskich typu MAN Lion’s City. Wszystkie pojazdy zostaną wyprodukowane w fabrykach w Sadach i Starachowicach.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
MAN
Paryż
RATP
  • aser – 26.03.2013

    Podróż manem

  • Trajluś – 26.03.2013

    I o co chodzi w Twoim komentarzu ?

  • Janek – 26.03.2013

    energii elektrycznej nie można gromadzić w kolektorach. Do tego celu służą super kondensatory i akumulatory.

  • nm – 26.03.2013

    co to jest ruch posuwisty?

  • Janek – 26.03.2013

    poprawcie głupotę o kolektorach - u producenta na stronie stoi jak byk: "Jako zasobniki energii hamowania zastosowano kondensatory dużej mocy wykonane w najnowocześniejszej technologii (tak zwane kondensatory Ultracap).", więc po co kombinować?

  • Alf – 27.03.2013

    Ultracap = Ultracapacitors, for recovery of braking energy in vehicles...

  • adi – 27.03.2013

    Poprawcie głupotę jedną co napisał janek.

  • marta – 27.03.2013

    Wez zamknij trajluś ten ryj ciągle masz jakieś problemy i docinki do innych

  • ce – 27.03.2013

    i co wynika z tego że kolejne autobusy Man, zostaną wyprodukowane w fabrykach w Sadach i Starachowicach. ??

  • adam – 28.03.2013

    No właśnie po co tyle różnych niepotrzebnych info dawać

  • – 28.03.2013

    Podróż

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....