TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Hybrydowa szóstka dla Piły. Solarisy już w MZK [ZDJĘCIA]
INFOBUS.PL - Opublikowano: 29.03.2018 16:00:52
fot. Piotr Chamczyk

Miejski Zakład Komunikacji w Pile odebrał ostatnią szóstkę "unijnych" Solarisów. To hybrydowe Nowe Urbino 12, które zamykają ubiegłoroczne zlecenie od wielkopolskiego przewoźnika. Dziś, 29 marca nowe nabytki zaprezentowano mieszkańcom miasta.

Przypomnijmy, że w czerwcu ubiegłego roku pilskie MZK podpisało z Solarisem dwie umowy na dostawy łącznie 11 pojazdów z rodziny Nowych Urbino 12. W styczniu przewoźnikowi przekazano cztery autobusy z silnikami diesla Euro 6. Pisaliśmy o tym tutaj. Kosztowały one spółkę z Piły niespełna 4,08 mln PLN brutto.

Na dostawę hybryd dla MZK Solaris miał trochę więcej czasu. Zlecenie opiewało na 10 516 000 PLN brutto. Koszt zakupu jednego spalinowo-elektrycznego Nowego Urbino 12 wyniósł więc 1 425 000 PLN netto. Dzisiaj nowe pilskie autobusy pokazano mieszkańcom miasta.

Hybrydy dla MZK z logo jamnika umożliwiają podróż maksymalnie 91 pasażerom. 27 osób może skorzystać z foteli Ster z serii Ultra Light. Dziesięć siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Płaty drzwiowe oraz ich napęd dostarczyły firma BODE. Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnia siedem uchylnych okien. Nie mogło oczywiście zabraknąć klimatyzacji.

Czas na napęd, który jest najciekawszy w tym pojeździe. Rolę agregatu prądotwórczego pełni silnik wysokoprężny Cummins ISB4.5.E6. To czteroipółlitrowa jednostka o mocy 210 KM oraz 760 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Solaris zastosował szeregowy napęd HybriDrive amerykańskiej firmy BAE.

Silnik spalinowy zblokowany jest z modułem trakcyjnym HDS200. To falownik, który steruje prądnicą synchroniczną o mocy ciągłej 280 KM. Jej zadaniem jest przekształcenie energii mechanicznej z jednostki spalinowej w elektryczną, która umożliwi zasilanie silnika trakcyjnego. BEA stosuje silnik asynchroniczny o mocy 270 KM, który osiąga 2400 Nm ciągłego momentu obrotowego. Za silnikiem trakcyjnym zamontowano zwolnicę, która pomaga "okiełznać" jego wysoki moment obrotowy i przekazać energię mechaniczną na portalowy most napędowy ZF AV132/80. Dzięki takiemu rozwiązaniu, w warunkach miejskich, autobusy te powinny osiągnąć ok. 20% oszczędności w zużyciu oleju napędowe, w stosunku do tradycyjnego autobusu z silnikiem diesla.

Pasażerowie mają zapewnione takie udogodnienia w trakcie podróży jak pokładowe gniazdka z portmi USB oraz automat do sprzedaży biletów firmy Mera-Systemy z Grodziska Mazowieckiego. System informacji pasażerskiej parto na rozwiązaniach firmy Pixel.

Tabor MZK Piła to obecnie 51 autobusów. W znakomitej większości to pojazdy, które przewoźnik pozyskał od Solarisa. Tegoroczna dostawa 10 sztuk Nowego Urbino 12 potwierdza prymat producenta z Bolechowa na pilskich ulicach.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MZK Piła
Solaris
hybryda
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....