TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Hybrydowa 'szesnastka' dla Szczecina. Sprawdzamy SIWZ
INFOBUS.PL - Opublikowano: 30.10.2017 15:12:54
fot. wikipedia

19 października Gmina Miasto Szczecin ogłosiła przetarg na wyprodukowanie i dostawę 16 nowych autobusów hybrydowych. Zamawiający podzielił przetarg na dwie części: 1. Autobusy klasy MAXI hybrydowe (8 sztuk); 2. Autobusy klasy MEGA hybrydowe (8 sztuk). Wszystkie pojazdy mają trafić do Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego Klonowica.

Zakup autobusów został dofinansowany ze środków UE. Jest to kolejny w tym roku przetarg miasta na dostawę nowych autobusów. Poprzedni obejmował dostawę 20 nowych autobusów spalinowych (w tym 10 przegubowych i 10 standardowych). Te z kolei autobusy – marki Solaris - są przeznaczone dla Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego Dąbie. Czy w obecnym przypadku Solaris ponownie wykosi konkurentów? Zaglądamy do SIWZ.

Termin wykonania zamówienia dla obu części to maksymalnie 270 dni od podpisania umowy.

Warunki formalne

Dla zadania 1
W zakresie doświadczenia miasto chce, aby wykonawcy wykazali się minimum 1 dostawą, w ciągu 3 ostatnich lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy - to w tym okresie, co najmniej 4 sztuk fabrycznie nowych autobusów hybrydowych o długości 12 m (+/- 1 m). Wykonawcy muszą przedstawić dokumenty potwierdzające posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości 10.000.000 PLN oraz roczny obrót w obszarze objętym zamówieniem w wysokości minimum 15.000.000 PLN. Obligatoryjne jest także wniesienie wadium w kwocie 1.590.000 PLN.

Dla zadania 2
Warunek doświadczenia został określony podobnie jak w zadaniu 1, z tą zmianą, iż przewoźnik wymaga wykazania dostawy minimum 4 sztuk fabrycznie nowych autobusów hybrydowych o długości 18 m (+/- 1 m). Wykonawca musi mieć środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości 15.000.000 PLN, osiągać roczny obrót w obszarze objętym zamówieniem w wysokości minimum 20.000.000 PLN oraz wnieść wadium - 300.000 PLN.

Dla MAN-a, Solarisa i Volvo spełnienie powyższych warunków wydaje się być jedynie formalnością.

Kryteria oceny ofert
Zamawiający wybierze najlepszą ofertę na podstawie oceny następujących kryteriów: ceny (60%), emisji dwutlenku węgla (20%), całkowitej liczby miejsc pasażerskich (10%), klimatyzacji (4%), podatności obsługowo-serwisowej (4%) i zawieszenia (2%).

Wśród tych kryteriów, które możemy zaliczyć jako techniczne, miasto przyzna najwięcej punktów za następujące rozwiązania:

  • całkowita liczba miejsc pasażerskich: 81 osób (dla części II – 139 osób) i powyżej - 10 pkt;
  • ilość czynnika chłodzącego w klimatyzacji jest mniejsza niż 3kg (dla części II - 7 kg) – 4 pkt;
  • poszycie zewnętrzne ścian bocznych wykonane z dzielonych pionowo paneli montowanych na wkręty bez konieczności spawania, klejenia – 4 pkt;
  • zawieszenie zależne – 2 pkt.

Kryteria oceny ofert nie preferują rozwiązań stosowanych przez konkretnego producenta. Walka będzie się zatem toczyła w zakresie ceny i emisji CO2. W tym ostatnim przypadku największym wygranym może okazać się Volvo.

Specyfikacja techniczna

MAXI hybrydy
8 nowych autobusów hybrydowych klasy MAXI ma mieć długość od 11,8 do 12,5 m, szerokość do 2,55 m, wysokość max. 3,3 m. Wysokość wejścia we wszystkich drzwiach nie może przekraczać 340 mm. W standardzie jak zwykle przewidziano funkcję przyklęku, która pozwoli obniżyć wysokość wejścia. Zamawiający wymaga, aby silnik spalinowy był czterosuwowy, rzędowy, wysokoprężny, spełniający normę emisji EURO 6. Komora silnika powinna być wyposażona w system automatycznego wykrywania i gaszenia pożaru. Nie ma przy tym żadnych obostrzeń co do mocy silnika czy momentu obrotowego. Brak również rygorystycznych kryteriów w zakresie silnika elektrycznego. Ma on zapewniać optymalną dynamikę jazdy autobusu w ruchu miejskim. W przestrzeni pasażerskiej przewidziano miejsce na wózek inwalidzki i rower, a także wydzielone miejsce dla psa przewodnika, co jest rzadkością w przetargach na autobusy miejskie. Ponadto, pasażerowie będą mogli naładować swoje telefony w portach USB. Z kolei siedzenia mają być profilowane, miękkie, odporne na zabrudzenia i zniszczenia. Wentylację zapewnią okna uchylne oraz klimatyzacja. Kabina kierowcy ma być typu zamkniętego z możliwością wejścia do niej przez I skrzydło I drzwi. To już standardowe rozwiązanie w szczecińskich autobusach (nie dotyczy SPPK).

MEGA hybrydy
Wykonawca, który wygra to zadanie musi dostarczyć 8 autobusów przegubowych hybrydowych o długości od 17,5 do 18,75 m, szerokości do 2,55 m oraz wysokości max 3,3 m, o niskiej podłodze. Wysokość wejścia we wszystkich drzwiach nie może przekraczać 340 mm. Tu także zamawiający nie ma specjalnych wymagań co do mocy silnika spalinowego i elektrycznego. Pozostałe zapisy SIWZ dla tej części przetargu są zbieżne z wymogami dla autobusów standardowych.

Należy jednak zwrócić uwagę na zapisy wspólne dla obu części zamówienia. Mianowicie chodzi o okres gwarancji. Ten wynosi 7 lat na cały autobus bez limitu kilometrów. Dodatkowo wymogi w zakresie gwarancji przedstawiają się następująco:

  • na występowanie korozji w całym autobusie bez konieczności wykonywania dodatkowych konserwacji przez zamawiającego w trakcie eksploatacji oraz na trwałość konstrukcji i poszycia tj. pękanie szkieletu, ramy, blach poszycia, odklejanie elementów – 15 lat,
  • na powłoki lakiernicze, lakierowane i malowane (odbarwienia, matowienia, pęcherze, pęknięcia, łuszczenie itp.) – 7 lat,
  • na możliwość zakupu wszystkich części zamiennych do autobusu, jego konstrukcji, zespołów, podzespołów, urządzeń, itd. – 15 lat,
  • na okres użytkowania - trwałości eksploatacyjnej magazynu energii elektrycznej napędu hybrydowego (zbudowanego z akumulatorów lub superkondensatorów lub innych urządzeń o porównywalnych zdolnościach do magazynowania energii) – 12 lat.

Tak ostre warunki gwarancji mogą skutecznie odstraszyć potencjalnych oferentów. Chętni do wygrania zamówienia będą zatem musieli wliczyć w cenę autobusów również cały pakiet gwarancyjny. Ten zaś jest niespotykany w takim zakresie w zamówieniach na autobusy, chociaż podobne wymagania obowiązywały w poprzednim przetargu organizowanym przez Gminę Miasto Szczecin. Biorąc pod uwagę dotychczasowe przetargi i zakupy SPAK, SPAD i miasta można wysnuć wniosek, że wygra producent jamników. A może ktoś odważy się przełamać dobrą passę Solarisa w mieście gryfa? Jak będzie rzeczywiście? Przekonamy się na otwarciu ofert, które zaplanowano na dzień 28 listopada.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Szczecin
UM
SPAK Szczecin
przetarg
tabor
hybryda
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....