TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Hybrydowa premiera Solbusa
InfoBus.pl - Opublikowano: 31.08.2015 18:14:30 14 komentarzy
Gospodarze niedzielnego pokazu

30 sierpnia stołeczny Lider Trading oraz Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Częstochowie uroczyście zaprezentowały prototyp gazowo-elektrycznego Solbusa Solcity 12. Premiera pojazdu była jedną z imprez zaplanowanych w ramach Dni Częstochowy.

Wczoraj punktualnie o 12:30 w prezydent miasta Krzysztof Matyjaszczyk, poseł Marek Balt, prezes MPK Roman Bolczyk, jego zastępca Robert Madej, a także rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg i Transportu Maciej Hasik oraz dyrektor handlowy Lider Tradingu Michał Śliżak uroczyście zaprezentowali częstochowianom wyjątkowy pojazd. To pierwszy egzemplarz gazowo-elektrycznego Solbusa SM12H.

Warszawski Lider Trading- producent tych autobusów- tym samym przystąpił do finalizacji częstochowskiego zamówienia. Przypomnijmy, że MPK Częstochowa zamówiło 25 pojazdów klasy maxi oraz 15 przegubowych hybryd. Koszt jednego krótkiego autobusu to 1,5 mln zł netto, dłuższego zaś niespełna 1,9 mln zł netto. Całość kontraktu, który zrealizuje Lider Trading to 65,85 mln zł netto. Zakup jest współfinansowany z środków, które MPK zdobyło z programu "GAZELA". Aby autobusy były odpowiednio eksploatowane spółka z własnych środków przeprowadziła modernizację jednej ze swoich w hal warsztatowych oraz zakontraktowała z konsorcjum Gascontrol oraz GZOG budowę stancji tankowania CNG i dostaw przez 10 lat tego paliwa. Ta inwestycja będzie kosztowała MPK 52,4 mln zł. Wróćmy do prezentacji.

Prezes MPK Roman Bolczyk podkreślał innowacyjność gazowo-elektrycznego napędu. Sekundował mu w tym prezydent Krzysztof Matyjaszczyk stwierdzając dodatkowo, że nowe autobusy oprócz zastąpienia ok. 1/3 starszych autobusów wpłyną m.in. na lepsze wyróżnienie Częstochowy na tle innych polskich miast. Poseł Marek Balt z sejmowej komisji ochrony środowiska wyraził głębokie zadowolenie podkreślając ekologiczne aspekty wdrożenia gazowych hybryd. Poza tym parlamentarzysta wyraził nadzieję, że inne miasta z województwa śląskiego pójdą za przykładem Częstochowy i także postawią na modernizację transportu publicznego w oparciu o niskoemisyjne pojazdy.

Głos w dyskusji o zaletach hybrydowych Solbusów zabrał także wiceprezes MPK Robert Madej. Jego zdaniem niezaprzeczalnym plusem tych pojazdów są niższe koszty eksploatacji w porównaniu z autobusami zasilanymi olejem napędowym. A te są znaczne. Według wyliczeń, które w krótkiej rozmowie z nami przedstawił wynika, że koszt przejechania 100 km jedną hybrydową solówką to 125 zł, zaś przegubowcem z takim napędem to 167 zł. Dla porównania pokonanie takie dystansu przez autobus na olej napędowy to przynajmniej 196 zł. Roman Bolczyk i Robert Madej podsumowali, że w ten sposób częstochowskie MPK powinno w ciągu 10 lat zaoszczędzić co najmniej 15 mln zł. Dodatkowo obaj panowie zadeklarowali, że jeśli projekt realizowany przez Lider Trading przyniesie jeszcze większe korzyści niż pierwotnie szacowane to nie wykluczają powalczenia o dofinansowanie unijne do zakupu kolejnych hybryd gazowych.

Z kolei Michał Śliżak z Lider Tradingu mówił o tym, jak ważna dla jego firmy jest realizacja częstochowskiego kontraktu. Zaznaczył, że to kolejny krok w rozwoju marki Solbus, który jest naturalnym uzupełnieniem dotychczasowych doświadczeń producenta. Unikatowość tego projektu polega na połączeniu dwóch napędów o wysokich walorach ekologicznych. Zaprezentowana hybryda jest także pierwszym tego typu autobusem, który spełnia normę EURO6. Michał Śliżak zdradził, że pojazd będzie jedną z wizytówek Lider Tradingu na zbliżających się targach Busworld w belgijskim Kortrijk. Jest też drugi aspekt tego szczególnego projektu. Michał Śliżak wskazał, że to dowód na potencjał naukowy nie tylko producenta Solbusów, ale także całego polskiego sektora autobusowego w Polsce.

Jak widać temu wyjątkowemu przedsięwzięciu towarzyszy ogromny entuzjazm oraz głębokie zaangażowanie częstochowskiego samorządu, MPK oraz Lider Tradingu. To bardzo dobry znak, gdyż uwidacznia on wolę współdziałania wszystkich stron i zakończenia projektu z jak najlepszym efektem. My również dołączamy do grona trzymających kciuki za pozytywny skutek. Liczymy także na spełnienie obietnicy Romana Bolczyka, gdyż bardzo podoba nam się rozmach, z jakim częstochowski przewoźnik będzie chciał pokazać wszystkie hybrydowe Solbusy. Natomiast jutro, w pewnym sensie "na deser" przedstawimy opis techniczny tych bardzo ciekawych autobusów.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Częstochowa
Lider Trading
Solbus
GAZELA
  • ja – 31.08.2015

    śmiech na sali. Ten kontrakt zakończy się jak krakowski.

  • Artur – 01.09.2015

    Ładne malowanie. Tylko po co ten szary pasek z przodu?

  • MichalK – 01.09.2015

    Ja - a niby dlaczego ten kontrakt ma zakończyć się jak Krakowski?Autobusy są dostarczane zgodnie z harmonogramem, zajezdnia też jest dostosowywana do tych pojazdow. Mają wyjechać na linie w grudniu i zapewne tak będzie. Zamiast krakać bez powodu powinieneś się cieszyć że polscy producenci projektują i wprowadzają do oferty najbardziej innowacyjne pojazdy w Europie.

  • luQas – 01.09.2015

    Ciekawe czemu nie wystartowali do Gdyńskiego przetargu. Chyba spełniliby warunku.

  • bd – 01.09.2015

    yeah

  • Wq... – 01.09.2015

    Widać że Częstochowa i samorząd wiedzą czego chcą - nie to co PKM w Gdyni; (kolejny raz unieważnili przetarg na w/w autobusy). Zatem życzę im sukcesów i szybkiego spotkania tych autobusów na ulicach

  • drut – 01.09.2015

    Jednego zdjecia calego autobusu nie dało się zrobić? Zamiast jakiegoś pajaca ze słuchawkami i dzieciaka? To nie fejsbuk.

  • rys – 01.09.2015

    Złombusy

  • Ja – 01.09.2015

    [komentarz usunięty, powód: komentarz niezgodny z regulaminem]

  • Tomasz – 01.09.2015

    Wyrzucanie kasy w piach... Płacą ponad 70 mln extra, aby może oszczędzić 15 mln w najbliższych 10 latach. To jakaś paranoja. Kto na to pozwala. W tylu inach brak autobusów miedzymiastowych i nikt ich nie chce subwencjonować a w miastach kasę porą na żywca. Do kar era za niegospodarność

  • do Ja – 02.09.2015

    Zgadzam się z Przedmówcą- jeden wielki wałek ...... jak można tak długo tolerować w tzw "państwie prawa" tego typy praktyki ???!!! facet zmienia nazwę firmy, przenosi działalność i nie ma żadnej odpowiedzialności za ludzi i za zobowiązania poprzednich podmiotów..... chyba nie o taką Polskę walczyli..... Już wolę w twej sytuacji Autosana, który przynajmniej "uczciwie" upadł i się powoli podnosi....

  • POlak – 02.09.2015

    Bez obaw toto cudo techniki z ciężkim tedomem zamontowanym na tej chwiejnej konstrukcji nie wróży niczego dobrego. Pewnie więcej będzie stal w oczekiwaniu na serwisantow z Ukrainy i na części niż na liniach śmigal. Zal mi tylko mechanikow z mpk. A panowie slizaki to typowe polskie cwaniaczki co pozostawie bez dalszego komentarza.

  • Wacław R – 03.09.2015

    Solbus musiał mocno przygrzać konkurencji skoro tak na nim psy wieszają. Nikt nie podjął sie zadania z Częstochowy, a teraz jak się udało pokazać autobus 3 miesiące przed terminem dostawy, to aż wszystkich trafia. To są właśnie Polacy ...

  • artur – 03.09.2015

    Solbus te autobusy to totalna porażka tak samo jak i wykończenia tych wozów w Bydgoszczy jezdza te zlombusy nawet klima w nich prawidłowo nie działa bo sauna w wewnątrz a bliżej silnika to juz w ogóle tropic dziwię się że kupują te autobusy nieudane

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....