TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Hybrydowa czwórka dla Płocka. Czas na SIWZ
INFOBUS.PL - Opublikowano: 18.04.2019 17:00:59
fot. Karol Woźniak, phototrans.pl

Po Płocku będzie jeździło więcej autobusów hybrydowych. Miasto prowadzi przetarg na jeszcze cztery spalinowo-elektryczne pojazdy. Pora przyjrzeć się bliżej płockiemu postępowaniu.

Przypomnijmy, że przetarg został ogłoszony w drugiej połowie marca. Jego nieskomplikowane i bardzo przyjemne warunki formalne omówiliśmy tutaj. Nowe hybrydy dla historycznej stolicy Mazowsza będą objęte min. trzyletnią gwarancją całopojazdową, pięcioletnią na układ napędowy oraz siedmioletnią na trwałość zasobników energii. Spalinowo-elektryczne "dwunastki" mają trafić do Płocka najpóźniej do 15 maja 2020 r.

Wybór najlepszej oferty

Miastu ocenie ofert pomogą trzy bardzo sympatyczne kryteria. Oczywiście najważniejsza jest cena. Ma ona 60% wagi. Do 8% można wywalczyć dzięki odpowiednim warunkom gwarancji. Premiowane będą:

  • wydłużenie gwarancji całopojazdowej do 60 miesięcy - 6 pkt
  • wydłużenie gwarancji na trwałość zasobników energii powyżej 12 lat - 2 pkt

Pozostałe 32% to ocena techniczna. Komplet punktów można zdobyć za krótkie hybrydy z:

  • układem EBS - 10 pkt
  • z jak najniższym zużycie paliwa w warunkach testu SORT2 - 5 pkt
  • przynajmniej sześcioma fotelami dostępnymi z niskiej podłogi - 17 pkt

Jakie hybrydy?

Całkowicie niskopodłogowe hybrydy klasy MAXI mają mieć nadwozia o długości 11,5 – 12,5 m, szerokości 2,5 - 2,55 m oraz wysokości do 3,4 m. Powinny umożliwiać podróż przynajmniej 80 pasażerom. Nie mniej niż 25 osób ma mieć zagwarantowaną przejażdżkę na miejscach siedzących. Na pokład autobusów będzie można się dostać dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2, z których każde powinno być o prześwicie nie mniejszym niż 1200 mm.

Pojazdy mają być napędzane silnikami diesla spełniającymi normę Euro 6. Jednostka ma mieć przynajmniej 150 kW mocy oraz pojemność skokową minimum 4,5 l. W komorze silnika nie może zabraknąć systemu detekcji i gaszenia pożaru. Płock kolejny raz nie wskazuje na konieczność zastosowania konkretnego napędu hybrydowego. Określa jedynie podstawowe jego parametry. I tak silnik elektrycznym nie może być słabszy niż 100 kW. Oczywiście ma być możliwy przejazd wyłącznie na nim na dystansie min. kilkuset metrów. A to poprzez wymóg funkcji start-stop. Kompletacja i zestrojenie całego napędu ma gwarantować osiągnięcie spalania na poziomie nie większym niż 30 l / 100 km w warunkach testu SORT2.

Przestrzeń pasażerska i kabina kierowcy mają być klimatyzowane. Wentylacja naturalna ma być zapewniona przez minimum sześć okien przesuwnych oraz przynajmniej dwa wywietrzniki dachowe. Z kolei za wentylacją wymuszoną mają odpowiadać przynajmniej dwa wentylatory elektryczne umieszczone nad sufitem przestrzeni pasażerskiej.

Autobusy będą monitorowane. Dla pasażerów nie zabraknie gniazd z portami USB oraz automatu do sprzedaży biletów. W drzwiach będą zainstalowane także bramki do pomiaru potoków pasażerskich.

Czas na system informacji pasażerskiej. Będzie się on składał z trzech zewnętrznych wyświetlaczy diodowych o wysokiej rozdzielczości. W środku znajdziemy dwie tablice. Za kabiną kierowcy zostanie zamontowany LCD min. 22". Natomiast z boku, w okolicy drugich drzwi pojawi się monitor 38", czyli "e-korale". Ponadto nie zabraknie głosowych zapowiedzi przystanków oraz GPS. Całością ma sterować autokomputer z dotykowym interfejsem.

Podsumowując...

Kontynuacja, kontynuacja i jeszcze raz kontynuacja. Tak należy określić wymagania Płocka wobec kolejnych autobusów hybrydowych. A to należy pochwalić. W końcu utrzymanie jednolitego standardu niesie za sobą wiele korzyści.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Płock
UM
KM Płock
hybryda

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....