TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Hamburska premiera Volvo 7900 Hybrid Electric
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 19.12.2014 20:03:32 1 komentarz
Hamburska premiera Volvo 7900 Hybrid Electric
18 grudnia był nie tylko dniem premiery hybrydowego Solarisa w Hamburgu, ale także eksploatacyjnego debiutu Volvo 7900 Hybrid Electric, które po raz wyruszyło do regularnej obsługi linii nr. 109. To jedna z trzech elektrycznych hybryd zamówionych przez Hochbahn AG. To początek szeroko zakrojonych testów porównawczych, która mają pomóc miastu podjąć decyzję jakiego typu konstrukcje mają w przyszłość stanowić trzon autobusowej floty Hamburga. W 2020 r. miasto zamierza przejść na zakupy tylko bezemisyjnego taboru i dlatego już teraz chce poznać wszystkie blaski i cienie poszczególnych rozwiązań. Dlatego firma zamówiła pojazdy z różnymi innowacyjnymi napędami, które będą sprawdzane na jednej linii i w identycznych warunkach. Na trasie 109 pojawią się też konwencjonalne autobusy z silnikami diesla, które będą służyć jako punkty odniesienia dla nowych koncepcji napędowych. Volvo wystawiło do obsługi eksperymentalnej linii także klasyczne autobusy hybrydowe - Volvo 7900 Hybrid o długości 12 m i Volvo 7900 Hybrid Artic. o długości 18 m. Jednak największe nadzieje są związane z modelem Volvo 7900 Hybrid. –„Cieszymy się, że nasz najnowszy elektryczny autobus hybrydowy będzie służyć w Hamburgu. Dla nas szczytowy moment wieloletniej i udanej współpracy z Hamburger Hochbahn AG' - powiedział podczas oficjalnej prezentacji Olof Persson, prezes i dyrektor generalny Volvo Group. –„Wspólnie osiągnęliśmy nasz wspólny cel, dzięki czemu transport publiczny staje się teraz wydajniejszy, cichszy i bardziej zrównoważony. W przyszłości chcemy kontynuować współpracę z Hamburgu w zakresie zrównoważonych i niskoemisyjnych pojazdów.”O hamburskim projekcie mówił także Martin Schmitz, Dyrektor Technologii w VDV (Verband Deutscher Verkehrsunternehmen eV), czyli Związku Niemieckich Przedsiębiorstw Transportowych, który podkreśl jego wagę dla całego systemu transportu publicznego: -„Wykorzystanie autobusów elektrycznych w niemieckim systemie transportu publicznego stale się rozwija, a w całym kraju jest realizowanych obecnie około 20 projektów. Kolejne wystartują już w nadchodzących miesiącach.'Hamburska linia nr 109 biegnie od dworca autobusowego poprzez dworzec kolejowy w centrum miasta do końcowego przystanku przy stacji metra w Alsterdorf. Jej długość to około 10 kilometrów. Charakteryzuje się dużą liczbą przystanków i sporymi obciążeniami podczas komunikacyjnych szczytów. To idealne warunki dla elektrycznego autobusu hybrydowego Volvo, który dzięki technologii plug-in (doładowania poprzez pantograf) może przejechać bez załączania silnika diesla aż do 7 kilometrów. Ładowanie podczas jazdy (trwające około 6 minut) ma odbywać się docelowo w ramach dwóch terminali zlokalizowanych na krańcówkach (aktualnie działa jeden). Niezbędna infrastruktura autobusowych pętli została opracowana i zrealizowana przez firmę Siemens, partnera technicznego projektu.  –„Ta technologia ładowania jest idealna, ponieważ ruchome ramię kontaktowe zamontowane na maszcie jest opuszczane na szyny kontaktowe na dachu autobusu. Dzięki mocy ładowania do 300 kW, technologia ta jest w stanie pokryć zapotrzebowanie na energię nawet w razie bardzo wymagających warunków eksploatacyjnych autobusów elektrycznych i elektryczno-hybrydowych - mówi Andreas Laske, Dyrektor Działu Autobusów Elektrycznych w firmie Siemens. Pierwsza stacja ładowania poprzez pantograf została zlokalizowana w sąsiedztwie hamburskiego dworca autobusowego i jednocześnie przystanku metra U3, skąd pociągnięto zasilanie do autobusowej stacji. W końcowym etapie projektu na trasie 109 powstaną dwa maszty doładowujące, które będą mogły obsłużyć łącznie 25 autobusów. Taki stan Hochbahn AG chce osiągnąć już w połowie 2015 r. Warto dodać, że aktualnie zielona flota nimieckiego przewoźnika liczy aż 70 autobusów, które zostały wyposażone w rozmaite innowacyjne napędy –od ogniw paliwowych poprzez układy hybrydowe po elektryczne hybrydy.Model Volvo 7900 Hybrid Electric zadebiutował podczas tegorocznej edycji targów IAA w Hanowerze. To pierwszy elektryczny autobus hybrydowy posiadający silnik diesla Euro 6, silnik elektryczny, a przede wszystkim system ładowania w technologii plug-In. Zdaniem producenta zmniejsza ona zużycie paliwa i dwutlenku węgla do 75%, w porównaniu do konwencjonalnych silników diesla stosowanych w autobusach, a całkowite zużycie energii jest niższe o 60%. Te wyniki pochodzą z testów trzech elektrycznych hybryd na terenie Göteborga. Wyniki wykazały niższą emisję i niższe zużycie energii. Kluczowym elementem jest tutaj prostota doładowywania pojazdu podczas jazdy. Proces ten odbywa się na przystanku końcowym przy użyciu pantografu, który jest zintegrowany ze stacją ładującą. Gdy autobus osiągnie odpowiednie położenie, kierowca naciska odpowiedni guzik. Wówczas stacja ładująca –dzięki komunikacji z pojazdem poprzez wi-fi –blokuje hamulce w autobusie, opuszcza pantograf na pręty ładujące zlokalizowane na dachu autobusu i przystępuje do ładowania baterii. Następnie po okresie 5–6 minut, kiedy akumulatory są już pełne, stacja sama kończy proces ładowania, podnosi doładowujące ramię i autobus może wyruszyć w dalsza drogę. Volvo chce rozpocząć produkcję seryjną elektrycznych hybryd na początku 2016 r. –wszystkie będą powstawały we wrocławskiej fabryce koncernu.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Volvo
Hamburg

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....