TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Hamburg gotowy na autonomiczną linię [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 24.09.2019 11:00:36
Hamburg gotowy na autonomiczną linię [FILM]; fot. Hochbahn

We wrześniu - po miesiącu próbnej eksploatacji - zakończył się I etap projektu badawczo-rozwojowego HEAT (Hamburg Electric Autonomous Transportation). W 2020 r. ruszy pierwsza linia.

W ciągu miesiąca testów w Hamburgu autonomiczny minibus jeździł po wyznaczonej trasie bez pasażerów i z opiekunem, który w razie potrzeby mógł natychmiast przejąć kontrolę nad pojazdem. W ramach sprawdzianu skoncentrowano się na kwestii dokładnej lokalizacji pojazdu i jego reakcji na przeszkody podczas ciągłej pracy. Testy wypadły na tyle pomyślnie, że projekt HEAT został skierowany do liniowej realizacji. W 2020 roku.

HEAT!

Autonomiczny transport elektryczny w Hamburgu to projekt badawczo-rozwojowy, który docelowo ma uruchomić regularną, wahadłową, autonomiczną linię w Hamburgu. Do obsługi trasy wybrano pojazd firmy IAV, który przy długości 5 m waży prawie trzy tony, jest zasilany energią elektryczną i zapewnia miejsce dla maksymalnie 10.  pasażerów. Minibus ma dwie ławki z czterema siedzeniami i składane dwa fotele. Jest także wyposażony w rampę umożliwiającą wjazd wózkom.

Autonomiczny pojazd powinien, zgodnie z planem, operować z prędkością do 50 kilometrów na godzinę. Aby osiągnąć ten cel, minibus jest wyposażony w kamery i radar, a także w dodatkową, inteligentną infrastrukturę na swojej trasie, w tym czujniki i system komunikacji cyfrowej. W ten sposób centrum sterowania HOCHBAHN może stale monitorować minibus i wydawać polecenia jazdy w zależności od konkretnej sytuacji na drodze.


Co dalej?

W pomysł na autonomiczna linię najbardziej zaangażowany jest lokalny operator transportu publicznego - firma Hamburger Hochbahn AG, która jest odpowiedzialna za zarządzanie projektem, wdrożenie operacyjne i integrację pojazdu z centrum sterowania.

Generalnie celem projektu badawczo-rozwojowego HEAT jest udowodnienie, że samobieżne minibusy mogą bezpiecznie zostać zintegrowane z ruchem ulicznym w ramach miejskiego systemu transportu publicznego. Teraz przed Hamburgiem kolejny krok na tej drodze, czyli sprawdzian minibusu na trasie i to już z pasażerami, co ma nastąpić w połowie przyszłego roku. Wówczas minibus zacznie działać zarówno z pasażerami, jak i z drugim pojazdem. Do czasu otwarcia Światowego Kongresu ITS w październiku 2021 r. pojazd powinien działać samodzielnie - zgodnie ze specyfikacją SAE Poziom 4.

Na koniec dodajmy, że partnerami projektu są Hamburger Hochbahn AG, IAV, Siemens Mobility GmbH, IKEM - Instytut Ochrony Klimatu, Energii i Mobilności oraz Niemieckie Centrum Kosmiczne e.V. (DLR). Budżet projektu HEAT to 3,7 mln EUR, w tym hamburskie Ministerstwo Gospodarki, Transportu i Innowacji (BWVI), miejski Departament Dróg, Mostów i Wody (LSBG) oraz Hamburg Verkehrsanlagen GmbH (HHVA) wyłożyły 2,7 miliona euro. Z kolei sam HOCHBAHN przeznaczył na zarządzanie projektem około 1 miliona euro. Do tego na rozwój projektu operator wyasygnował dodatkowe 1,5 miliona euro z własnego budżetu. To pokazuje skalę inwestycji w autonomiczny transport.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
autonomia
Niemcy
IAV
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....