TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

GZM, Zawiercie i Tychy kupią autobusy elektryczne. Z Gepard II
InfoBus.pl - Opublikowano: 10.07.2020 09:00:56
GZM, Zawiercie i Tychy kupią autobusy elektryczne. Z Gepard II; fot. TLT Tychy

Trzy projekty na łączną kwotę dotacji 54 mln zł wybrał w swojej części programu Gepard II zarząd woj. śląskiego.

Chodzi m.in. o wsparcie zakupu 40 autobusów elektrycznych przez Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolię oraz kolejnych elektrobusów przez Tychy i Zawiercie.

Z zestawienia projektów wybranych do dofinansowania wynika, że:

  • GZM otrzymała blisko 40 mln zł dotacji z RPO do projektu szacowanego na 120,3 mln zł.

  • Zakład Komunikacji Miejskiej w Zawierciu dostał 4 mln zł z RPO do projektu za 9,5 mln zł,

  • a Tyskie Linie Trolejbusowe – 9,9 mln zł z RPO do projektu za 23,3 mln zł.

W obecnej edycji programu pilotażowego programu Gepard II łącznie 85-procentowe dofinansowanie zapewniają po połowie środki Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego na lata 2014-20.

Historia dofinansowania

Porozumienie o współpracy ws. dofinansowania przedsięwzięć niskoemisyjnego transportu Gepard II przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego Woj. Śląskiego oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej podpisali w Katowicach w październiku ub. roku. Okazją była konferencja "Kongres Programu dla Śląska", dotycząca realizacji rządowego Programu dla Śląska.

Kierowaną do regionu część programu Gepard II włączono do Programu dla Śląska we wrześniu 2018 r. Podczas ubiegłorocznej październikowej konferencji marszałek woj. śląskiego Jakub Chełstowski sygnalizował, że największym beneficjentem tego przedsięwzięcia będzie GZM.

Następnie Metropolia podała, że złożyła wniosek ws. zakupu 40 autobusów o napędzie elektrycznym razem z infrastrukturą ładowania. O wyborze do dofinansowania jej wniosku łącznie kwotą blisko 40 mln zł, a także dwóch innych wniosków przewoźników z Tychów i Zawiercia, poinformował w czwartek zarząd woj. śląskiego.

Gepard II

Nabór do swojej części procedury pilotażowego programu Gepard II, łączącego środki Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz śląskiego RPO, zarząd tego województwa ogłosił w lipcu ub. roku.

Trwający do końca stycznia br. nabór ogłoszono w ramach tzw. poddziałania 4.5.1 RPO, z zastosowaniem narzędzia ZIT (zakłada ono znaczny udział w wyborze projektów samorządów lokalnych). W woj. śląskim wykorzystywane jest we wszystkich subregionach: w największym subregionie centralnym pod nazwą Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych - ZIT; w pozostałych jako Regionalne Inwestycje Terytorialne – RIT.

W ramach ZIT zapotrzebowanie na dofinansowanie kwotą 50 mln zł pod kątem Geparda II zgłosił subregion centralny woj. śląskiego. Subregion południowy ze swojej puli środków RIT wyasygnował pod tym kątem 3 mln zł.

W konkursie ZIT dofinansowany mógł być "zakup taboru autobusowego na potrzeby transportu publicznego". Maksymalny poziom dofinansowania określono na 42,5 proc. tzw. kosztów kwalifikowanych, a łączną kwotę przeznaczona w konkursie na dotacje na 50 mln zł. Pozostałe 42,5 proc. dofinansowania ma gwarantować równoległa procedura prowadzona przez NFOŚiGW.

Program dla Śląska obejmuje obecnie 116 projektów wartych 62 mld zł. Wśród instytucji odpowiedzialnych za program Gepard II wymieniono w dokumencie Narodowe Centrum Badań i Rozwoju oraz Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Nie wykazano w nim terminu realizacji programu Gepard II w woj. śląskim ani kwoty kierowanej w jego ramach do tego regionu; zastrzeżono jedynie, że będzie ona "uzależniona od aktywności beneficjentów".(PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
elektrobus
Gepard
NFOŚiGW
GZM
TLT Tychy
ZKM Zawiercie

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....