TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Grzegorz Tarnawa – nową szansą Autosana
ZASADA SA InfoBus.pl - Opublikowano: 20.09.2013 23:10:31 28 komentarzy
Dzisiaj ukazał się komunikat Danuty Piskorz, prezesa zarządu Sobiesław Zasada, w który m.in. możemy przeczytać, że ogłoszenie upadłości Autosana było niejako koniecznością finansową, a pozyskaniem inwestora ma zająć się Grzegorz Tarnawa, któremu przekazano większościowy pakiet akcji Autosan SA za symboliczną kwotę. Jak do tej pory to nazwisko nie pojawiło się szerzej w autobusowej branży, a pokaźną liczbę spółek, z którymi jest związany można prześledzić TUTAJ. W tej sytuacji ogłoszona przez zarząd Autosan SA upadłość likwidacyjna z jednej strony zabezpieczy zaległe wynagrodzenia pracowników fabryki (z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych), zaś z drugiej przygotowuje grunt dla nowego inwestora, który przejmie przedsiębiorstwo bez długów (po inwentaryzacji i wystawieniu dotychczasowego majątku spółki na sprzedaż). A oto pełna treść komunikatu Zasada SA.: -„Niniejszym działając za spółkę Sobiesław Zasada S.A. z siedzibą w Krakowie, jako jej prezes zarządu uprawniona do jednoosobowej reprezentacji, w związku ze złożonym przez Zarząd spółki w Sanoku wnioskiem ogłoszenie upadłości spółki, pragnę oświadczyć, iż spółka Sobiesław Zasada S.A. przez wiele lat, w ciągu których była większościowym akcjonariuszem spółki Autosan S.A. dokładała wszelkich możliwych starań, by przedmiotowa spółka była podmiotem rentownym i liczącym się na rynku. Począwszy od 2010 r. trzykrotnie podwyższany był kapitał zakładowy spółki Autosan S.A. (o łączną kwotę około 27,8 mln zł), a reprezentowana przeze mnie spółka wpłacała coraz to większe kwoty tytułem objęcia akcji, mimo iż spółka Autosan S.A. od dawna przynosiła straty, które od 2009 r. do sierpnia 2013 r. wyniosły łącznie około 62,1 mln zł (strata netto liczona od 2009 r. wynosiła w kolejnych latach: 13 mln, 12 mln, 14 mln, 15 mln i 7 mln do sierpnia 2013 r.)
W związku z brakiem jakichkolwiek efektów ciągłego dofinansowywania spółki Autosan S.A. oraz w związku z wykorzystaniem wszelkich możliwych w zakresie wyprowadzenia przedmiotowej spółki z trudnej sytuacji finansowej, podjęta została decyzja o sprzedaży wszystkich akcji „za symboliczną kwotę”, na rzecz Pana Grzegorza Tarnawy. Przedsiębiorca ten przedstawił bowiem perspektywę pozyskania potencjalnego inwestora, gotowego dofinansować spółkę Autosan S.A. kwotą pozwalająca realnie myśleć o jej dalszym funkcjonowaniu. Decyzja ta miała zatem na celu umożliwienie innemu podmiotowi samodzielnej restrukturyzacji spółki Autosan S.A., gdyż w takim działaniu upatrywana była nadzieja dla tej spółki.
Biorąc pod uwagę wszystkie przytoczone wyżej okoliczności, działając za spółkę Sobiesław Zasada S.A., wyrażam ubolewanie związane z tym, iż spółka Autosan S.A. stanęła na krawędzi upadłości. Tym niemniej uważam, że spółka której jestem przedstawicielem zrobiła na rzecz ratowania spółki Autosan S.A. Autosan S.A. Autosan S.A. bardzo wiele, a dalsze jej dofinansowywanie bez jakichkolwiek perspektyw na poprawę jej sytuacji w przyszłości, biorąc pod uwagę także stale spadające przychody ze sprzedaży (z 155 mln w roku 2008 do 70 mln w 2012 r. mogłoby wyłącznie doprowadzić do zachwiania sytuacji finansowej innych spółek wchodzących w skład Grupy Kapitałowej Sobiesław Zasada S.A., na co Zarząd reprezentowanej przeze mnie spółki nie mógł przystać. Z poważniałem za spółkę Sobiesław Zasada S.A. –Prezes Zarządu –Danuta Piskorz.”


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Autosan
  • benio – 21.09.2013

    a może tak solaris by wykupił fabrykę i tam produkował swoje międzymiastowe pojazdy.

  • KAX – 21.09.2013

    Zasada juz mial taki pomysl (w autosanie miedzy miastowe + konstrukcje miejskich ktore robiono w jelczu) i widac jak to wyszlo. Najlepiej jakby to przeksztalcono w spoldzielnie z udzialami miasta i mieszkancow to by to calkowicie inaczej wygladalo

  • ab – 21.09.2013

    A może Solaris i Autosan powinny sie złączyć z zachowaniem marek i być w jednym koncernie

  • solaris150 – 21.09.2013

    i tak się ZASADA pozbył problemu... ŻAL NAPRAWDĘ ŻAL że ktoś doprowadził do takiego stanu całej fabryki :(

  • ... – 22.09.2013

    Najbardziej mnie zastanawia, jak można było legendę, fabrykę która wyprodukowała tysiące autobusów, które nadal jeżdżą w naszych PKS-ach doprowadzić do takiego stanu. Nie ogarniam po prostu. Solbus jakoś dał radę, a nie przypominam sobie, aby wyprodukowali coś kultowego na skalę np. H9.

  • PR100 – 22.09.2013

    Zasada - super zdolniacha - który przejął pół przemysłu motoryzacyjnego i wszystkie fabryki położył. Partner strategiczny jak ta lala.

  • E – 22.09.2013

    ZBRODNIA NA NARODZIE I CAŁYCH RODZINACH OSÓB KTÓRE PRACOWAŁY W FIRMACH KTÓRE DOPROWADZIŁ DO UPADKU STARY DZIAD ZASADA.

  • sphinx – 22.09.2013

    @..., Solbus chciał i walczył, a w Autosanie wiało PRLem i kolejne zmiany prezesów nic nie dawały bo każdy miał takie samo nastawienie - leżeć i pachnieć ciągnąc kasę od właściciela. Po co się przemęczać produkcją?

  • świerszcz – 22.09.2013

    Zapewne już prokuratura nie zbada jak to się stało, że S.Zasada stał się właścicielem największych fabryk motoryzacyjnych w Polsce i jak je wszystkie wykończył. Patrzyłem na ta firmę z boku i widziałem jak powoli ją niszczono, ciągłe zmiany prezesów, przenoszenie produkcji do Jelcza, tworzenie spółek handlowych, ect. A terez ucieczka przed odpowiedzialnością.

  • me – 22.09.2013

    A na co liczyliście? Że sprzedawać będzie MB i rozwijać Autosana? Toż to od razu było wiadomo, że chodzi o powolne ale skuteczne wykończenie polskiej fabryki... Smutne - ale prawdziwe!!

  • kasia – 23.09.2013

    wycyckał kase i firme sprzedaż za grosze

  • oko – 23.09.2013

    Absurdalne są opinie o celowym wykończeniu fabryki. Przecież ona była kompletnie przestarzała, nie miała i nie ma ani technologii, ani rynku, ani doświadczonej kadry - w nowoczesnym biznesie i technologiach, a także w marketingu. Przecież przetarg w Rzeszowie przegrali bo nie policzyli miejsc siedzących! Wyprodukowanie tysięcy H9 w ogóle się nie przekłada na kwestię nowoczesnych autobusów. Ikarus też padł. Pomysły pana Sobiesława - dwie fabryki, w jednej produkcja autobusów międzymiastowych, a w drugiej miejskich - ekonomiczne samobójstwo!

  • tantus – 23.09.2013

    Przyczyny upadku Autosanu moim zdaniem są dwie. Pierwsza to całkowite załamania się rynku autobusów międzymiastowych, w których firma się specjalizowała. Jest to skutek polityki Państwa, które założyło, że przewozami lokalnymi i regionalnymi zajmie się "wolny rynek", co kompletnie się nie sprawdza - PKSy padają jak muchy. Tymczasem w Czechach, gdzie postawiono na związki taryfowe i komunikacja lokalna jest obsługiwana przez przewoźników w ramach przetargów ogłaszanych przez samorządy, segment autobusów międzymiastowych rozwija się znakomicie i wręcz ciągnie cały rynek, na czym głównie zyskuje SOR. Druga przyczyna upadku nazywa się Sobiesław Zasada - Autosan chyba nie mógł trafić na gorszego inwestora strategicznego. Tę fabrykę można wyprowadzić na prostą, tylko trzeba ją powierzyć fachowcom, menedżerom którzy znają się na rzeczy i mają kontakty w branży transportowej, a także zapewnią rozwój eksportu. Miejmy nadzieję, że Autosan trafi teraz na jakiegoś porządnego inwestora. Trzymam kciuki!

  • dziad – 23.09.2013

    Ten artykuł to świetny materiał do analizy przez prokuratora Tarnawa to kolejny wybieg i mydlenie ludzią oczów , Facet nie ma żadnych możliwości w branży ani odpowiedniego kapitału.

  • MB – 23.09.2013

    Upadek Autosanu prognozowałem już chyba od około 2 lat. Nie czuję satysfakcji ze sprawdzenia się moich prognoz. Co do przyszłości, poza likwidacją firmy, widzę dwie możliwości. 1) wejście zagranicznego inwestora branżowego, 2) przejęcie firmy przez Zbigniewa Jakubasa i/lub Newag. Ad 1) Mogła by to być np. któraś z wielkich chińskich firm zainteresowana wejściem na rynki UE. Tylko czy Autosan będzie dla niej atrakcyjny skoro upadł i jest do kupienia niemiecki Viseon? Ad 2) Autosan jest dostawcą pudeł do szynobusów i tramwajów Newagu, który sam ich nie produkuje. Rosnąca sprzedaż Newagu w branży szynowej (włącznie z nowymi tramwajami Novelo w przyszłości) mogłaby zostać przyhamowana do czasu wdrożenia własnej produkcji pudeł np. w hali zbudowanej do montażu Siemensów Inspiro dla Metra Warszawskiego. Dlatego dla obu firm takie połączenie było by korzystne, zaś rynek na autobusy odżyje (w 2014 r. wybory samorządowe więc nowe zakupy autobusów miejskich i wkrótce nowy okres dotacyjny środków unijnych!!!). Zbigniew Jakubas ma doświadczenie w branży produkcji środków transportu publicznego, jego firmy osiągają rekordowe zyski wynoszące dziesiątki a nawet setki milionów złotych rocznie, firmy już ze sobą współpracują i mogły by to robić dalej. Nowa firma mogła by się nazywać "Newag Sanok", a nawet marka produktów mogła by zostać zmieniona na Newag (z zachowaniem dotychczasowych nazw modeli). Nowy właściciel powinien kompletnie zmienić zarząd Autosanu i dział handlowy. Połączone firmy uzyskały by efekt synergii (zwłaszcza Autosan). Dla Autosanu oznaczało by to skorzystanie z doświadczeń Newagu przy budowie trolejbusów, autobusów hybrydowych i elektrycznych (UE do 2030 roku chce przestawienia komunikacji miejskiej na elektrobusy), których dotychczas Autosan nie ma w ofercie. Życzę Autosanowi spełnienia się drugiej opcji!!!

  • arek – 23.09.2013

    jedną z przyczyn upadku autosana jesteśmy my Polacy,którzy nie szanują niczego co polskie media,prasa wszyscy przedstawiają AUTOSANA przez pryzmat starej zdezelowanej H-9.A czy gdzieś poza oczywiście prasą branżową pisano bądż w telewizji pokazywano CEZARY,LIERY,RAMZESY ????nawet SOLARIS praktycznie zaprzestał wytwarzania VACANZY, INTERURBINO sprzedaje sie w śladowych ilościach za to do Polski wjeżdża ogromna fala praktycznie pełnoletnich autobusów często z siedmiocyfrowym przebiegiem!! Mszczą się przetargi na wykonywanie komunikacji za jak najniższą stawkę zapraszam do RUDY ŚL jakie to doskonałe są te używane zachodnie autobusy . Kilka MAN-ów poziomem hałasu wpędzi w kompleksy miłośnika JELCZY M-11 czyIKARUSA-BIZONA smód w jednym z przegubowych VAN-HOOLI przyprawi o mdłości już po kilku minutach jazdy ,jeden z mercedesów 0405 jeżdi tak jakby miał kwadratowe koła,w innym z MAN-ów automat zmienia biegi tak jakby za kkółkiem siedział adept prawa jazdy kat B.W kilku SOLARISACH nie wiem od kogo odkupionych zawieszenie tłucze tak że słychać je na długo zanim pojawi się sam autobus przykłady mozna by mnożyć.Ale dla władz ważniejsze są przepychanki kilkakrotne próby odwołania władz nowe galerie handlowe komunikację mają gdzieś.Podobnie jest z komunikacją w powiatach busiarze wykosili PKS-y i poza szczytem nie jeżdżą a że ludzie nie mają jak dojechać a co to kogo obchodzi gdzie ustawa o transporcie?wydawanie pozwoleń na transport osób bez opamiętania no i skostniała kadra w AUTOSANIE chociaż wątpię czy by to coś dało MAN też prowadził politykę dwóch marek ale niestety STAR sprzedawał się słabo choć od niemieckiego brata różnił go tylko znaczek na masce u nas dobre to co nie polskie .no i jeszcze gdzieś czytałem że RAMZES I CEZAR to silnie zmodernizowane H9/H10...hmm ręce opadają ;może gdyby SANCITY powstał zaraz po upadku JELCZA....może...mądry Polak po szkodzie

  • PR100 – 23.09.2013

    @arek masz rację. Najgorsza jest postawa wielu z nas - zwykłych ludzi - którzy jak mantrę powtarzają, że widać tak musiało być - że niby "rynek" tak chciał i dalej w rytm "nic się nie stało - Polacy nic się nie stało"... Beznadzieja!

  • solaris150 – 23.09.2013

    CUDZE CHWALICIE SWEGO NIE ZNACIE :(

  • ... – 23.09.2013

    @arek: ja jakoś Solcity Solbusa w telewizji nie widziałem, a jakoś udało im się przetrwać.

  • zz – 23.09.2013

    Ten Grzegorz Tarnawa to nie jest przypadkiem katarski inwestor jak było w przypadku stoczni gdańskiej?

  • arek – 24.09.2013

    Mam wrażenie że ktoś mnie żle zrozumiał więc podam na przykładzie;jestem np.właścicielem firmy przewozowej dysponuję załóżmy nowym AUTOSANEM EUROLIDEREM ze wszystkimi dodatkami i bajerami;dostaję zlecenie przewozu grupy dzieci trasa-500 km dwutygodniowy pobyt więc wcześniej powinno by się odbyć jakieś spotkanie organizacyjne z rodzicami oczywiście pojawiam się i ja; w pewnym momencie z sali pada zasadne pytanie o autokar jakim dzieci będą jechały jeżeli rodzice usłyszą że to AUTOSAN to dopiero będzie się działo,no ale skąd osoba na co dzień nie interesująca się tym tematem ma wiedzieć że AUTOSAN to nie tylko poprukująca;H-9 ,ale także dużo nowocześniejsze autobusy dalekobieżne???czytałem w prasie artykuł dla rodziców ,których dzieci wyjeżdżają na letnie wakacje i tu cytat: "podróż starym autosanem lub jelczem przez pół kraju wszystkim spędza sen z powiek'niestety taki wizerunek marki utrwalony jest w polskim społeczeństwie inna rzecz że fabryka o swój wizerunek też nieszczególnie zabiegała a wystarczyłby króciutki spot np:że dzisiejsze AUTOSANY to już zupełnie inne konstrukcje kilka fotek i na pewno wzbudziłoby to u kilku zainteresowanie "a może to jednak nie taki złom muszę zobaczyć przejechać się".to wszystko powodowało że prywatni przewożnicy AUTOSANA omijali szerokim łukiem;kupując zachodnie używki no bo przecież jazda pełnoletnim MERCEDESEM już nikomu snu z powiek nie spędza ;dochodzi też do przypadków komicznych czy wręcz irracjonalnych: na JELCZU-EWIE jadącym do Grecji widziałem usunięty napis JELCZ i w zamian duży znaczek MERCEDESA,na innym JELCZU PR z kolei jakiś "pomysłowy dobromir " wymalował napis"NEPLAN"...uśmiałem się wtedy a co do prezentacji SOLBUSA w TV to może i dobrze bo tacy miłośnicy polskiej motoryzacji jak pan Kornacki mogliby mu tylko zaszkodzić a tak przynajmniej ludzie z poza branży nie wiedzą póki co że taka marka w ogóle istnieje niech powoli i konsekwentnie wychodzi na prostą trzymam kciuki bo jakoś nie bardzo wierzę że AUTOSAN wróci...

  • ....bez komentarza – 24.09.2013

    Tytuł rozbawił mnie do łez , ile Zasada Gaik i reszta bandy potrafi jeszcze ludzi robić w konia ...

  • sihi – 24.09.2013

    Pisano ze Autosan jest przyjety przez Tarnawe, i mozliwe ze beda produkowali wozy strazackie. ... Moim zdaniem jest wazne aby marka Autosan istniala dalej i ze by autobusy Autosan byly by produkowane i w przyszlosci jako polskie autobusy.

  • Piotr – 24.09.2013

    Czegoś nie rozumiem: fima złożyła wniosek o upadłość likwidacyjną. Jak sąd go uwzględni, to zarządzanie przejmie syndyk i zobowiązany będzie do likwidacji (sprzedaży) firmy. W takim razie w zasadzie co kupił Grzegorz Tarnawa ?

  • mickam – 24.09.2013

    P. Tarnawa jeśli kupił udziały to powinien jak najszybciej cofnąć wniosek o upadłość likwidacyjną jeśli chce cokolwiek uratować.

  • Andrzej – 24.09.2013

    Kolejny wybieg z odwróceniem uwagi, nikt nie wyłoży gotówki żeby ratować związki i ludzi, inwestor który przyjeżdża zobaczy jedną halę i kilka kontraktów... trzeba odwrócić uwagę i to główny powód - a na końcu zawsze można powiedzieć - przecież próbowaliśmy ale nie wyszło. Mistrzostwo propagandy

  • lolka – 07.10.2013

    interes,mianowanie niekompetentnych ludzi na stanowiska,oczywiscie pseudo fachowców,a odwoływanie osób kompetentnych ale znajacych swoją wartość,tacy nie pozwalali sobą pomiatać przez p.Piskosz to jest kobieta zakłamana bez zasad niszczaca dobrych fachowców,której p.Zasada już starszy człowiek zaufał a ona robi co chce i są tego efekty.

  • lolka – 07.10.2013

    Spółki p.Zasady wszystkie zostały zniszczone własnie przez takie osoby jak p.Piskorz,która nie ma zielonego,bladego pojecia o motoryzacji,stawiała tzw.osoby z polecenia nie majace kompetencji,a jedynie wiedziały jak drenować spółki.Ale cóż p.Zasada ma z czego zyc i jego rodzina a motłoch się nie liczy nikt się tym nie przejmuje.A JAK BYŁO ZE SPÓŁAMI MERCEDESA,przecież miał sieć w całej Polsce i wszystko zmarnował,ot cały p.Zasada z klika Piskosz bez zasad.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....