TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Gryf podsumował 2012 rok
GRYF - Opublikowano: 10.01.2013 13:20:34 3 komentarze
Gryf podsumował 2012 rok

Koniec roku to dobra okazja do podsumowań. Mijający rok był okresem, w którym kartuski Gryf starał się dopracować ofertę przewozową oraz w dalszym ciągu poprawiać jakość świadczonych usług. Odpowiadając na zgłaszane uwagi Klientów, wprowadził szereg zmian w rozkładach jazdy i przebiegach tras, z których najistotniejsze to:
- wprowadzenie wariantowych zajazdów linii 4 do Chmielna, realizowanych w dni powszednie w godzinach wczesnoporannych oraz wieczornych oraz w weekendy;
- uruchomienie w niedziele i święta dodatkowych dwóch par kursów linii 7 do/z Sulęczyna;
- uruchomienie nowej linii 19 łączącej Burchardztwo z centrum Kartuz;
- wydłużenie wszystkich kursów linii 2 w niedziele i święta do/z Ostrzyc;
- uruchomienie dodatkowych kursów linii 3 do/z Kameli;
- uruchomienie dodatkowych kursów szkolnych na linii 7, w tym realizowanych z zajazdami do Brodnicy Dolnej;
- poprawę skomunikowań autobusów różnych linii w Kartuzach, celem zapewnienia dogodnych przesiadek (w szczególności w relacji Sierakowice Gdańsk);
- skorygowanie rozkładu linii 806 poprzez zwiększenie częstotliwości kursowania w popołudniowym szczycie i stworzenie możliwości szybkiego dojazdu z Babiego Dołu, Skrzeszewa i Przyjaźni do Gdańska (dogodna przesiadka na linię 800 w Lniskach).

Podobnie jak w latach poprzednich, przewoźnik kontynuował wymianę taboru stawiając głównie na sprawdzone autobusy marki Mercedes. Do eksploatacji w komunikacji regionalnej wprowadzonych zostało w sumie 10 autobusów: 6 Mercedesów O407, 3 Mercedesy O408 i 1 Setra S315UL.

1 stycznia 2012 roku Gryf rozpoczął obsługę na ośmiu liniach komunikacyjnych w gminie Pruszcz Gdański. Do ruchu wprowadzonych zostało dodatkowo 10 niskopodłogowych autobusów: 5 Mercedesów O405N2, 2 Mercedesy O405NK, 2 MANy NLxx2 oraz 1 MAN NU223.
Przyszły rok przewoźnik rozpoczyna z nowymi, wyższymi nieznacznie cenami biletów dla linii regionalnych w powiecie kartuskim, jednocześnie zdając sobie sprawę, że ta decyzja uderza w domowe budżety pasażerów i przyjmowana jest, z oczywistych względów, bez entuzjazmu. Gryf zapewnia, że stara się, aby skala podwyżki była możliwie mała, o tyle ile to konieczne, aby zapewnić pokrycie kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa przychodami z prowadzenia działalności przewozowej. Pozwoli ona również na dalszy rozwój firmy, w tym zakup kolejnych nowoczesnych autobusów oraz dalszy rozwój oferty przewozowej poprzez realizację najczęściej zgłaszanych postulatów Pasażerów.

W marcu 2012 roku właściciel Gryfa –Marian Kotecki –przejął PKS Gdańsk. Wówczas obiecywał wprowadzenie pozytywnych zmian, dzięki którym podróżowanie autobusami przewoźnika miało stać się łatwiejsze i wygodniejsze. A zatem, co udało się zrobić? W czerwcu i sierpniu br. wprowadzone zostały zupełnie nowe rozkłady jazdy wszystkich linii komunikacyjnych, które zostały przygotowane w oparciu o szczegółowe wyniki badań marketingowych. Nowe rozkłady jazdy prezentowane są na stronie internetowej PKS-u w postaci przyjaznego dla pasażerów skryptu umożliwiającego zapoznanie się z kursowaniem autobusów w różnych przekrojach (tabliczka rozkładowa dla wybranego przystanku, rozkład tabelaryczny, chronologicznie odjazdy z wybranego przystanku, rozkład jazdy dla kursu itp.). Do dyspozycji internautów jest również schemat połączeń, w którym w sposób graficzny przedstawiono zasięg naszej sieci komunikacyjnej, przebieg tras poszczególnych linii oraz ich przystanki. Poza zmianą rozkładów jazdy, częściowo zmodyfikowane zostały również trasy przebiegu linii, a podaż usług została dopasowana do faktycznego popytu. Mimo niewielkiego ograniczenia ilości kursów, ale dzięki jednoczesnemu wprowadzeniu synchronizacji odjazdów poszczególnych linii na wspólnych odcinkach tras, uzyskano pożądany przez pasażerów efekt w postaci relatywnie wysokiej częstotliwości kurowania autobusów z kolejnymi odjazdami w równych odstępach czasu. Działania te spowodowały również spadek kosztów prowadzenia działalności, co z kolei pozwoliło uruchomić inwestycje niezbędne do poprawy wizerunku firmy. Najbardziej zauważalną zmianą była wymiana taboru na nowocześniejszy, spełniający coraz wyższe wymagania klientów i pozwalający na konkurowanie standardem podróży z komunikacją indywidualną. Tu dokonała się wręcz rewolucja! Nowy właściciel gdańskiego PKS postawił głównie na sprawdzone autobusu marki Mercedes wprowadzając w krótkim czasie do ruchu aż 28 pojazdów (ok. 60% całego posiadanego taboru - 46 sztuk). Taka była jednak skala potrzeb, wynikająca z lat zaniedbań w utrzymaniu taboru. I tak flotę przewoźnika zasiliło: 11 Mercedesów O408, 7 Mercedesów O407, 4 niskopodłogowe Mercedesy O405N, 4 Mercedesy O303 i Mercedes O405 i rodzynek w tym towarzystwie - niskopodłogowa Setra S315NF. Wszystkie pozostałe autobusy przeszły gruntowne remonty i proces estetyzacji. Wprowadzony został również nowy standard w zakresie ubioru kierowców - obowiązkowa koszula i krawat.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Gryf
Kartuzy
  • kaktus – 11.01.2013

    ble, ble, ble, pudrowanie szrotów, ale PR rewelacyjny

  • Grzegorz – 13.01.2013

    Od 1,5 roku korzystam z usług przewoźnika. Poprawy usług nie zauważyłem... lecz podwyżki cen biletów w tym okresie z 202 zł do 245 trudno nie zauważyć... Zastanawiam się nad alternatywą.

  • mat – 14.01.2013

    Takie małe porównanie. Veolia Tczew-Gdańsk 32km bilet miesięczny normalny 160zł średni wiek taboru 4-5 lat ( zainteresowanie rośnie firma dokłada coraz to nowsze kursy i inwestuje w nówki autobusy). Gryf Gdańsk-Kartuzy 272zł. Autobusy stare ale wyklepane. Na trasie do Tczewa silna konkurencja w postaci PKP, (skm chwilowo zawieszone), dzikie busy. Na trasie do Kartuz tylko Gryf. Widać że firma ma monopol w regionie ale pasażer nie jest głupi i liczyć potrafi. Skutki mogą być tragiczne pod względem finansowym.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....