TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Grupa Michelin w 2012 roku
MICHELIN - Opublikowano: 18.02.2013 20:19:09
Grupa Michelin w 2012 roku

Europejska sprzedaż pojazdów użytkowych w Europie zanotowała w 2012 r. spadek i ta tendencja odbiła się na wynikach Grupy Michelin w 2012 r. Zobaczmy jak firma radziła sobie w dwóch podstawowych segmentach: pierwsze wyposażenie i wymiana. Na pierwszym z tych ryków popyt na opony do pojazdów ciężarowych i autobusów Michelinspadł o 4 proc. poniżej poziomów z 2007 i 2008 roku. Pod wpływem pogarszania się sytuacji ekonomicznej 2 proc. spadek w pierwszym półroczu pogłębił się do 5 proc. w drugim półroczu. W USA po wzroście w pierwszej połowie roku o 17 proc. rynek amerykański znacząco zwolnił w drugiej połowie i na koniec roku zanotował wzrost o 2 proc. Z kolei rynek w Azji spadł o 9 proc., głównie za sprawą 15 proc. spadku popytu w Chinach. Rynki w Azji Południowo-Wschodniej, kontynuujące przejście na opony radialne, odnotowały wzrost o 42 proc. Z kolei w Japonii wzrost wyniósł 12 proc. Duże wzrosty są spowodowane odbiciem po słabszym 2011 roku stojącym pod wpływem katastrof naturalnych.Rynek Ameryki Południowej zanotował spadek o 30 proc. po tym jak Brazylia wprowadziła normy emisji Euro V.

 

Tabela 1. Wolumen sprzedaży: opony do samochodów ciężarowych i autobusów (tylko rynek opon radialnych).

2012 - % zmiana rok do roku

Europa, Rosja, Turcja

Ameryka Północna

Azja (bez Indii)

Ameryka Południowa

Afryka,
Bliski Wschód, Indie

Łącznie

Pierwsze wyposażenie

 

 

- 4%

 

+ 2%

 

- 9%

 

- 30%

 

+ 31%

 

- 5%

 

Rynek wymiany

 

 

- 14%

 

- 2%

 

- 6%

 

+ 3%

 

+ 8%

 

- 4%

 

Rynek wymiany

Tutaj popyt w Europie spadł o 14 proc. głównie za sprawą niepewnej sytuacji ekonomicznej. Z kolei w krajach Europy Wschodniej rynek spadł o 3 proc.W Ameryce Północnej rynek spadł o 2 proc., odzwierciedlając ostrożność zarządzających flotami o perspektywy gospodarcze.W Azji rynek spadł o 6 proc., co było wynikiem słabszej sytuacji ekonomicznej w Chinach i Korei oraz efektu wysokiej bazy w Japonii.W Ameryce Południowej rynek wzrósł o 3 proc.

Generalnie skonsolidowana sprzedaż netto Michelin sięgnęła 21 474 milionów euro, co oznacza wzrost o 3,6% w stosunku do 2011 r. przy aktualnych kursach wymiany walut.Zysk operacyjny przed uwzględnieniem pozycji jednorazowych wyniósł 2 423 miliony euro, czyli 11,3% sprzedaży netto. Zysk netto za rok 2012 wyniósł 1 571 milionów euro.Na koniec 2012 r. wolne środki pieniężne stanowiły 1 075 milionów euro, ponieważ dostępne środki pieniężne i sprzedaż nieruchomości w Paryżu pomogły zrównoważyć szybsze wykorzystanie rosnących nakładów inwestycyjnych. Wskaźnik zadłużenia do kapitału własnego wyniósł 12% na dzień 31 grudnia 2012 roku, natomiast zadłużenie netto wyniosło 1 053 milionów euro.

 

Tabela 2. Informacje o segmentach Michelin

 

(w milionach euro)

Sprzedaż netto

Zysk operacyjny

Marża operacyjna

 

2012

2011

2012

2011

2012

2011

Opony do samochodów osobowych i dostawczych oraz dystrybucja

11 098

10 780

1 033

1 018

9,3%

9,4%

Opony ciężarowe i dystrybucja

 

6 736

 

6 718

 

444

 

233

 

6,6%

 

3,5%

Działalność specjalistyczna

 

3 640

 

3 221

 

946

 

694

 

26,0%

 

21,5%

 

Łącznie razem

 

 

21 474

 

20 719

 

2 423

 

1 945

 

11,3%

 

9,4%

 

Co dalej?

Przy niepewnej sytuacji na rynkach rozwiniętych ale wzrostach w krajach rozwijających się, Michelin oczekuje utrzymania w 2013 roku wolumenu sprzedaży. Ceny surowców powinny pozostać stabilne w pierwszej połowie roku, powodując wzrost wyniku operacyjnego o 350-400 mln euro. Program inwestycyjny o wartości 2 mld euro będzie przyczyniał się do rozwoju Grupy Michelin, zapewniając nowe moce produkcyjne na rynkach rozwijających się. Program ma również wspierać konkurencyjność na rozwiniętych rynkach i promować rozwój nowych technologii. W 2013 roku zysk operacyjny z wyłączeniem zdarzeń jednorazowych i przy stabilnych kursach walutowych, powinien pozostać na stabilnym poziomie. Spodziewany jest ponad 10 proc. wskaźnik ROCE oraz pozytywne przepływy pieniężne.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Michelin
opona
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....