Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Greckie problemy z autobusami i kierowcami

infobus
29.11.2016 06:53
0 Komentarzy

Połowa miejskichautobusów w Atenach i okolicach nie nadaje się do jazdy. Brak częścizamiennych, zużyte opony i mechaniczne uszkodzenia sprawiają, że stan pojazdów komunikacjimiejskiej wzbudza strach zarówno wśród jej pracowników, jak i pasażerów.

Autobusy w Atenach iokolicach mają średnio 13 lat i często setki tysięcy kilometrów przebiegu.Wkrótce trzeba będzie wycofać z eksploatacji około 500 pojazdów, a już terazliczba tych, które kursują, nie wystarcza na zapewnienie wszystkichrozkładowych przewozów. Pracownicy donoszą, że sporo autobusów nie wyjechało wtrasę od sześciu lat, kilka jest spalonych. Twierdzą, że do naprawy uszkodzeńużywane są części ze starszych pojazdów. Zdarzało się, że podczas jazdy pękastara opona albo z pojazdu wydobywa się dym.

Coraz gorzej wyglądasytuacja pracowników. W ciągu ostatnich lat wielu odeszło na emerytury. Brakujeprawie tysiąca pięciuset kierowców i mechaników, co sprawia, że zatrudnienimają problemy z odbiorem wolnych dni. Poprawa warunków pracy i bezpieczeństwato jedno z głównych żądań pracowników komunikacji miejskiej, którzy w tym iprzyszłym tygodniu przeprowadzają w proteście kilkugodzinne przerwy w pracy.

Solarisy jak legenda

Ostatnia większa partia nowych autobusów przyjechała do stoicy Grecji aż 8 lat temu. W 2008 r. ateńskie przedsiębiorstwo komunikacjimiejskiej E.THE.L. zakupiło 320 pojazdów marki Solaris o wartości ponad 80 mlneuro, w tym 220 autobusów Solaris Alpino o długości 8,6 metra oraz 100przegubowych autobusów Solaris Urbino 18.

Alpino wyposażono wsilniki spełniające normę Euro 4, natomiast przegubowe Solarisy Urbino 18 ? w Euro5.

Wszystkie autobusy były wyposażonem.in. w specjalny system klimatyzacji przeznaczony dla krajów o ciepłymklimacie, elektryczną rampę dla wózków inwalidzkich, system monitoringu, kabinękierowcy z elektrycznie zamykaną szybą i rolety na bocznych szybach. Wówczas dla Solarisa było to największe jednorazowe zamówienie na nowe autobusy.

Komentarze