TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Gra o e-Bus 2.0: Rafako ze wsparciem ARP
ISBNEWS - Opublikowano: 27.08.2019 15:00:01
Gra o e-Bus 2.0: Rafako ze wsparciem ARP

Przedstawiamy najciekawszych graczy, którzy wystartowali w powtórzonym konkursie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) na opracowanie i dostawę innowacyjnych pojazdów bezemisyjnego transportu publicznego.

Jednym z nich jest konsorcjum Agencji Rozwoju Przemysłu (ARP), Rafako oraz Rafako Ebus. Dzięki niemu spółki mają większą szansę na zakwalifikowanie się do kolejnego etapu konkursu NCBR.

Większy może więcej

Współpraca zakłada udoskonalenie i rozszerzenie skali prowadzonych prac projektowych w celu stworzenia innowacyjnego autobusu elektrycznego do transportu zbiorowego oraz dzieci i młodzieży. Rafako opracowało w ostatnich miesiącach prototyp autobusu o długości 8,5 m, który jest obecnie homologowany. Pozyskanie środków z NCBR pozwoli na rozszerzenie prac i stworzenie prototypów dłuższych pojazdów: 10-, 12- i 18-metrowych, podano w komunikacie.

-"W prowadzonym przez NCBR Programie E-bus udział zadeklarowały 62 samorządy, które zamierzają zakupić prawie 800 autobusów elektrycznych do 2020 r. oraz 1 500 do 2023. Liczby pokazują, że rynek autobusów elektrycznych staje się coraz bardziej dojrzały i w najbliższych latach będzie wyraźnie rósł. Warto ten trend wykorzystać. Między innymi dlatego zaangażowaliśmy się we wspólny projekt opracowania, a następnie produkcji e-busa. Liczymy na to, że połączenie sił Rafako i ARP pozwoli na zdobycie przewag konkurencyjnych polskiego przemysłu w dziedzinie elektromobilności i przyczyni się do przyspieszenia upowszechnienia bezemisyjnego transportu zbiorowego" - powiedział wiceprezes ARP Dariusz Śliwowski, cytowany w komunikacie.

Elektryczny cel

Jak informuje prasowy komunikat, spółka Rafako ma udokumentowane sukcesy w dotychczasowych pracach projektowych. Posiada specjalistyczny zespół inżynieryjny, który będzie kontynuował prace projektowe po wykorzystaniu środków pozyskanych przez konsorcjum z NCBR, podkreślono.

-"Udział w przetargu NCBR jest dla nas zwieńczeniem prac, które prowadziliśmy nad naszym autorskim projektem autobusu elektrycznego przez ostatnie trzy lata. Chcemy w nim wykorzystać ogromne doświadczenie naszych inżynierów oraz innowacyjne i odważne rozwiązania wypracowane przez nasz zespół. Wierzymy w szybki rozwój elektromobilności w Polsce, szczególnie w wydaniu transportu publicznego, i cieszymy się, że nasze dalsze prace będziemy mogli kontynuować z tak silnym i wspierającym polską myśl technologiczną partnerem, jakim jest ARP S.A. Współpracując razem, możemy osiągnąć znacznie więcej" - dodał wiceprezes Rafako Jarosław Dusiło.

Spółka Skarbu Państwa

-"Jednym z ważnych założeń Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju jest wsparcie programu elektromobilności, między innymi poprzez projektowanie i produkcję polskich pojazdów elektrycznych. ARP S.A. jako spółka w bezpośrednim nadzorze prezesa Rady Ministrów włącza się w projekt. Docelowo założeniem jest masowa produkcja polskiego autobusu elektrycznego oraz wymiana obecnie użytkowanego przez gminy i jednostki samorządowe, przestarzałego taboru wykorzystywanego do przewozu młodzieży. Istotnym aspektem przedsięwzięcia jest również wykorzystanie w przyszłości potencjału polskich zakładów produkcyjnych oraz doświadczonej kadry pracowniczej oraz stworzenie nowych miejsc pracy" - podsumowuje komunikat ARP.

Na koniec przypomnijmy, że Agencja Rozwoju Przemysłu S.A. (ARP S.A.) to spółka Skarbu Państwa, działająca w ramach Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju. Od początku działalności (1991 r.) odpowiada na najważniejsze potrzeby polskiej gospodarki. W okresie transformacji ARP S.A. uratowała tysiące miejsc pracy, unowocześniając duże i średnie przedsiębiorstwa. Portfel spółek ARP S.A. obejmuje m.in. przedsiębiorstwa produkcyjne działające w sektorach: budowlanym, energetycznym, elektromaszynowym, a także w obszarze wzornictwa przemysłowego czy innowacji. ARP S.A. zarządza dwiema specjalnymi strefami ekonomicznymi: SSE Euro-Park Mielec oraz TSSE Euro-Park Wisłosan. Siedziba główna ARP S.A. znajduje się w Warszawie. Agencja ma również oddziały w Katowicach, Mielcu oraz Tarnobrzegu, biura w Radomiu i Wrocławiu.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
e-bus
elektrobus
NCBiR
Rafako
ARP
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....