Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Gowin: w ciągu 2-3 lat setki elektrobusów, potem tysiące

infobus
30.03.2017 07:00
0 Komentarzy

W ciągu najbliższych dwóch, trzech lat w polskich miastach mogą pojawić się setki autobusów z napędem elektrycznym ? powiedział w środę, 29.03.2017, wicepremier Jarosław Gowin podczas wizyty w zakładach spółki Ursus w Lublinie.

-„Rząd niedawno ogłosił program elektromobilności. Jesteśmy przekonani, że w ciągu najbliższych dwóch, trzech lat na ulicach polskich miast mogą pojawić się setki autobusów z napędem elektrycznym, a potem tysiące. Tutaj widzimy, że Ursus ma jeszcze śmielsze plany, budowy samochodów elektrycznych, dostawczych i osobowych. To jest przykład sukcesu i dynamizmu polskiej gospodarki ? dodał Gowin i podziękował pracownikom Ursusa.

Gowin zaznaczył, że Polacy uwierzyli w patriotyzm gospodarczy.

-„Teraz jest czas na innowacyjną i naukową samodzielność. Ursus daje przykład tego, jak można nie tylko nadrabiać dystans, dzielący nas od świata, ale wchodzić też w przedsięwzięcia najbardziej nowatorskie, najbardziej innowacyjne” ? podkreślił.

Geneza Ursusa

-„Ursus odrodził się przede wszystkim dzięki przedsiębiorczości i innowacyjności polskich przedsiębiorców i konstruktorów, a także dzięki wsparciu państwa, Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Wierzę, że we współpracy z instytucjami państwowymi takie firmy jak Ursus mają przed sobą wspaniałą przyszłość” – zapewnił.

Prezes Ursusa Karol Zarajczyk podkreślił, że spółka wiele zawdzięcza uczelniom i państwu.

-„Dzięki wysiłkowi zarządu, władz lokalnych i centralnych udało się Ursusa bardzo szybko podnieść do rangi światowego gracza, jeśli chodzi o dostawę ciągników, między innymi na rynki afrykańskie” ? powiedział.

-„Ursus to teraz także szeroko pojęta elektromobilność, autobusy od 8 do 18 metrów, elektryczne, także spalinowe, hybrydowe oraz trolejbusy. To wszystko tutaj w ciągu trzech lat udało się zrobić dzięki wsparciu uczelni lubelskich, Politechniki Warszawskiej. Bardzo pomogły nam dotacje z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju” ? zaznaczył Zarajczyk.

Komentarze