TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Gotowy kadłub Pumy - wiślanego lodołamacza
InfoShip.pl - Opublikowano: 02.09.2019 12:30:04
Gotowy kadłub Pumy - wiślanego lodołamacza; fot. MGMiZS

30 sierpnia w Szczecinie zatwierdzono uroczyście protokół zakończenia budowy stalowego kadłuba lodołamacza czołowego oraz jego aluminiowej nadbudówki. Jednostka jest pierwszą z czterech, które buduje Morska Stocznia Remontowa Gryfia w Szczecinie, a które będą służyły na Dolnej Wiśle.

Zatwierdzenie protokołu zakończenia budowy kadłuba lodołamacza zostało potwierdzone odbiorami szczelności poszycia kadłuba oraz zgodności z dokumentacją.

Pierwsza Puma

Lodołamacz czołowy będzie nosił nazwę Puma, nawiązująca do rodziny drapieżnych kotów, ich zwinności i drapieżności - zgodnie z tradycją nazw lodołamaczy wiślanych.

Szczecińska Morska Stocznia Remontowa Gryfia zakończyła pierwszy etap budowy lodołamacza czołowego dla Wód Polskich i rozpocznie wyposażenie jednostki. Wraz z kadłubem dokonano odbioru kluczowych maszyn i urządzeń, takich jak silnik główny z przekładnią, urządzenia kotwiczne oraz pompy i sprężarki powietrza. Dalsza budowa lodołamacza odbywać się będzie w hali produkcyjnej.

-"To mała jednostka (...), ale wielki krok dla Gryfii; odbudowanie kompetencji przede wszystkim w zakresie budowy statków" - powiedział minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk. "Cieszę się i gratuluję prezesom i całemu zespołowi Gryfii, że poradziła sobie z tym zadaniem, bo przecież ten projekt miał upaść. Dziękuję też inwestorowi, czyli Wodom Polskim" - dodał minister.

Unijne wspieracie

W ramach przedsięwzięcia "Budowa lodołamaczy dla RZGW Gdańsk" dofinansowanego z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 realizowana jest budowa lodołamacza czołowego oraz trzech lodołamaczy liniowych, które będą służyły we flotylli lodołamaczy Wód Polskich na Dolnej Wiśle. Wybudowanie czterech lodołamaczy odbywa się w trybie "zaprojektuj i wybuduj".

Budżet całego przedsięwzięcia to 74 mln zł, a poziom unijnego dofinansowania to 85 proc.

Termin przekazania gotowego lodołamacza czołowego do eksploatacji zaplanowano na koniec marca 2020 r., natomiast pierwszego lodołamacza liniowego na kwiecień 2020 r. Kolejne dwa lodołamacze mają być przekazane do eksploatacji w połowie 2021 r. (PAP)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
statek
stocznia
Gryfia
Wisła
  • Antek Stefański – 02.09.2019

    A kadłub zaklejone zwykłą taśmą... UPADEK+

  • Andrzej Kaźmirowski – 02.09.2019

    Serio? Przeklejanie informacji prasowej kilka dni po ujawnieniu papierowego "spawania" kadłuba?

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....