TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Gościnne występy SOR-a w Warszawie
Karol Wach - Opublikowano: 29.07.2009 22:07:07 8 komentarzy
Gościnne występy SOR-a w Warszawie

W ubiegłym tygodniu Miejskie Zakłady Autobusowe rozpoczęły testy kolejnego autobusu przed rozpoczęciem tegorocznego przetargu na zakup pojazdów. Tym razem do kilkutygodniowej dyspozycji przewoźnika oddany został SOR NB 12 City - pojazd produkcji czeskiej. Jest to pojazd ciekawy przede wszystkim ze względu na zwiększoną liczbę drzwi zarówno w wersji 12-metrowej, jak i w przypadku autobusu przegubowego. Cztery pary drzwi w autobusie pojedynczym sprawiają, że zwiększa się liczba miejsc stojących, sprzyjają one także szybszej wymianie pasażerów na przystanku. W przypadku warszawskiej komunikacji, gdzie spotykamy się z dużymi potokami pasażerskimi, tego typu atrybuty mogą mieć istotne znaczenie dla wygody pasażerów. Chcemy sprawdzić jak w warszawskich warunkach sprawdzi się taki pojazd –mówił na prezentacji SOR-a szef MZA Mieczysław Magierski. W przypadku, gdyby rozwiązanie takie okazało się korzystne dla pasażerów, niewykluczone, że specyfikacja przetargowa będzie preferował wozy o większej liczbie drzwi. Poza dodatkową parą drzwi, zadowolenie pasażerów, zdaniem MZA, mogą wzbudzić także okna o dużej powierzchni z przesuwnymi szybami, a także przyciski do otwierania drzwi umieszczone na ich środku –w najbardziej widocznym dla pasażerów miejscu.

Autobus SOR NB 12 City jest testowany do 7 sierpnia br. na jednej z bardziej obciążonych linii –127. Zatłoczenie i duża wymiana pasażerów na tej trasie pozwoli przewoźnikowi na optymalną ocenę wartości pojazdu. Warto przypomnieć, że nie jest to pierwszy autobus czterodrzwiowy testowany przez stołeczną komunikacją –24 lata temu po Warszawie kursowały testowo dwa autobusy Autosan H-10 30. Niestety, pojazdy takie nigdy nie pojawiły się na dłużej w ruchu liniowym.

Można powiedzieć, że jesteśmy specjalistami od budowy autobusów o zwiększonej liczbie drzwi –chwalił się na prezentacji szef SOR Polska Jan Cerny. Dodatkowym atutem naszych pojazdów jest to, że przy ich budowie wykorzystujemy jak najwięcej elementów zbudowanych z materiałów całkowicie odpornych na korozję. SOR-y SA eksploatowane głównie w Czechach. Obecnie producent realizuje zamówienie na 620 pojazdów dla Pragi.  

Jeżeli testy autobusu wypadną pomyślnie, to firma SOR może przełamać „monopol Solarisa”na dostawy 12 i 18-metrowych autobusów i stać poważnym konkurentem, tym bardziej, że nie jest to jedyna, atrakcyjna oferta firmy na miejskie autobusy –mówi jeden wiwo, jeden ze związkowców MZA. Firma SOR kończy testowanie tzw. biprzegubu, czyli autobusu 24-metrowego, które są przygotowane pod nową jakość miejskiej komunikacji autobusowej tzw. metrobusów, czyli autobusów, które będą konkurować z komunikacją tramwajową pod względem przewożonych pasażerów jednym kursem i będą kursować z podobną częstotliwością jak metro (2-3 minuty po wyznaczonych buspasach). MZA w najbliższym czasie planuje zakup kilkunastu takich autobusów pod planowane przez ZTM –Warszawa uruchomienie pilotażowych linii metrobusów. Jak widać młoda (zaledwie działająca na rynku 15 lat) czeska firma dynamicznie idzie do przodu i staje się poważnym konkurentem dla producentów biprzegebów (Volvo, Mercedes), a nie jest to ostatnie słowo firmy. Niewątpliwym strzałem w „10”mogą być w pełni elektryczne autobusy miejskie. Dlatego też, warto uważnie obserwować naszych sąsiadów zza południowej granicy i firmę SOR –dodaje wiwo.

Testy autobusów różnych marek o różnych właściwościach pozwolą na zoptymalizowanie potrzeb spółki w odniesieniu do nowego taboru, który MZA chcą zamówić w najbliższym czasie. Niebawem w stolicy pojawi się przegubowy SOR, a w dalszej kolejności miejski autobus BOVA. W tej chwili trwa procedura wyboru doradcy finansowego, dzięki któremu możliwe będzie poznanie źródła finansowania dla zakupu nowego taboru. Taka procedura jest konieczna ze względu na to, że przedsiębiorstwo samodzielnie finansuje zakupy taboru. Do tej pory Zarząd spółki podpisał umowę na zakup 20 autobusów, jako przedłużenie kontraktu z koncernem Solaris Bus &Coach. Pojazdy te przyjadą do Warszawy już we wrześniu br. W zeszłym tygodniu podjęto również uchwałę o zakupie dwudziestu kolejnych autobusów. W sumie w tym roku MZA chcą kupić około 160 autobusów. Warto wspomnieć, że w ostatnich dwóch latach największy polski przewoźnik bije krajowe rekordy w zakresie zakupu autobusów (350 wozów w latach 2007-08). Dzięki rekordowym zakupom średnia wieku taboru MZA spadła w ciągu ostatnich dwóch lat z ponad 10 do 8,5 roku. Do tego dochodzą inwestycje na terenie oddziałów przewozów –od dwóch miesięcy kierowcy korzystają z nowej stacji benzynowej na zajezdni Woronicza, przygotowywany jest też zakup nowych myjni, odkurzaczy przemysłowych do sprzątania autobusów oraz urządzeń, które mają zautomatyzować obsługę codzienną wozów (m. In. urządzenia do automatycznego pomiaru ciśnienia i wysokości bieżnika w oponach). Szykowany jest także projekt kompleksowej modernizacji zajezdni Kleszczowa i Ostrobramska.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
SOR
MZA
Warszawa
Czechy
test
linia
  • kynek – 30.07.2009

    SOR to inaczej Solbus i do widzenia do czech, klima w tych autach nie działa ale jak ma działać jak ciągle otwarte drzwi, czeska lipa do pragi. Mamy swoje inne nam nie potrzebne.

  • kynek – 30.07.2009

    Po za tym czesi tak w pradze napisali specyfikacje że inni tylko poczytać mogli, tak więc kto kupuje nie w Polsce w dobie kryzysu to inaczej mówiąc sprzedawczyk za srebrniki, przez takich padną kolejne polskie firmy.

  • x – 30.07.2009

    Autobus moim zdaniem ma bardzo dobrze rozplanowane wnętrze-nie brakuje poręczy i uchwytów, jasne i przestronne-przynajmniej jak się go ogląda na targach. Nie wiem jak w przypadku, gdy są w nim pasażerowie.

  • MIG – 30.07.2009

    Jak tam z jakością w tym wynalazku? Konkurencyjny Solbus SM12 ponoć wypada pod tym względem nie najlepiej.

  • MIG – 30.07.2009

    Ha, 24-metrowy dwuprzegub, który stylistycznie wciąż wywodzi się z modelu C7,5 (długość 7,5 metra)

  • Kuba – 30.07.2009

    proszę porównać specyfikację SORa i Solbusa i wtedy pisać o podobieństwach

  • straphan – 30.07.2009

    To raz, a dwa - Solbus zaczal jako producent licencyjny dla SORa. Wiec radze nie siac nieprawdy... A co do samego autobusu - pasazerowie powoli staja sie bardziej wymagajacy i beda chcieli wiecej siedzen w pojazdach...

  • paweł – 31.07.2009

    a może autosan w najnowszych sancity wykorzysta doświadczenie sprzed 30lat i zrobi odmianę z 4drzwiami

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....