Od 1 kwietnia Miejski Zakład Komunikacji w Gorzowie Wielkopolskim testuje niskopodłogowy autobus klasy MINI ? Iveco-SKD Stratos LF 38. Pojazd zawitał do lubuskiego miasta na tydzień i można go zobaczyć na najmniej obciążonych liniach podmiejskich oraz miejskich. Minibus ma 7,7 metra długości, a jego pojemność pasażerska to 38 miejsc, w tym 14 siedzących.
Z okazji testów MZK prosi pasażerów o przekazanie opinii na temat sprawdzanego autobusu. Opinię można przekazać telefonicznie dzwoniąc pod numer telefonu 95 7287 808 lub wysyłając e-mail na adres rzecznik@mzk-gorzow.com.pl
Wiosna z Iveco
Gorzowski test to kolejny efekt wzmożonej aktywności przedstawiciela Iveco Bus w Polsce, czyli firmy ABP Bus&Coach ze Słupska. Po obecności na targach Warsaw Expo Bus oraz tournée testowego modelu Crossway 1,8 LE city po takich miastach jak Zawiercie czy Koszalin, teraz nadszedł czas na segment MINI, gdzie marka Iveco posiada bardzo szeroką ofertę. Z tej całej gamy ABP wybrało miejską konstrukcję o niskim przebiegu podłogi na całej długości, produkowaną w Czechach przez firmą nadwoziową Stratos. Dlaczego akurat ten model? Niskopodłogowy LF 38 nie ma wielu konkurentów w swojej kategorii ? tutaj rywalizuje jedynie z Mercedes-Benz Sprinter 65 City lub z ofertą lokalnych firm nadwoziowych jak Automet czy Auto-Cuby. Dodatkowo jeden taki egzemplarz jest już eksploatowany w Polsce, a dokładniej w MZK w Bielsku-Białej. Tam nowy Stratos LF 38 zastąpi w taborze bielskiego przewoźnika mocno wyeksploatowanego Ikarusa 405.03, zakupionego przez MZK jeszcze w 1996 roku. Cena bielskiego Stratosa LF 38 w wersji wyposażenia MZK wyniosła niespełna 500 tys. zł netto.
Z czeskim rodowodem
Stratos LF38 to całkowicie niskopodłogowy minibus zabudowywany na podwoziach Iveco Daily o podwyższonej nośności. Posiada długość 7,7-metra, dwoje dwuskrzydłowych drzwi otwieranych na zewnątrz. Jest napędzany silnikiem IVECO o mocy 125 kW który spełnia normę Euro 6. W zależności od zamówionej wersji silnik może współpracować z mechaniczną lub automatyczną skrzynią biegów. Zarówno stanowisko pracy kierowcy jak i cała przestrzeń pasażerska może być klimatyzowana. W bielskim egzemplarzu na przeciw drugich drzwi zlokalizowano miejsce dla wózka inwalidzkiego. Autobus wyposażony został także w cztery tablice informacyjne ? trzy zewnętrzne (przód, bok i tył) oraz jedną wewnętrzną. Dodatkowo nad bezpieczeństwem podróżnych czuwa system monitoringu składający się z dwóch kamer wewnętrznych oraz po jednej skierowanej przed i za pojazd.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

jestem autorem powyższego zdjęcia Stratosa z linii nr 38 :PPełny filmik z nim można znaleźć tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=PczoJwURQ-Q
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.