TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Gorzów ponownie na zakupach. Hybrydy i piętnastki
InfoBus.pl - Opublikowano: 18.04.2017 18:31:01 32 komentarze
Gorzów ponownie na zakupach. Hybrydy i piętnastki

Miejski Zakład Komunikacji w Gorzowie Wielkopolskim chce kupić 10 szt. niskopodłogowych autobusów miejskich, w tym sześć hybryd klasy MAXI oraz cztery pojazdy standardowe klasy MEGA  ? w ramach lubuskiego RPO.

18 kwietnia 2017 r. przewoźnik ogłosił przetarg, który ma wyłonić dostawcę:

  • 4 autobusów o dużej pojemności klasy MEGA solo tzw. "piętnastek" (o długości od 14,5 do 15m) o napędzie spalinowym z silnikami Euro ;

  • 6 autobusów standardowych klasy MAXI (o długości od 11,5 do 12,15 m) o napędzie elektryczno-spalinowym, gdzie napęd w autobusach będzie realizowany tylko przez silnik/i elektryczne a silnik spalinowy będzie służył tylko do doładowywania magazynu energii elektrycznej poprzez systemy: akumulatorów / superkondensatorów.

Nie znamy jeszcze SIWZ-u, natomiast ogólne kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty są następujące:

  • Właściwości techniczno-eksploatacyjne / Waga: 30

  • Warunki gwarancji / Waga: 10

  • Cena / Waga: 60

Pojazdy mają dotrzeć do bazy zamawiającego w ciągu 210 dni od daty podpisania umowy. Finansowe wymagania zamawiającego względem oferentów są następujące: zdolność kredytowa w kwocie nie mniejszej niż 6.000.000,00 zł, polisa ubezpieczeniowa w kwocie nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł plus wadium w wysokości: 300 000 PLN.

O tym, czy MAN wygra kolejny w tyk roku zamówienie na autobusy hybrydowe, czy raczej to Solaris ponowie dostarczy swoje pojazdy do Gorzowa, dowiemy się 23 maja br., kiedy zaplanowano termin otwarcia ofert.

MAN już jest

Przypomnijmy, że w lutym 2017 r. MZK Gorzów Wlkp. odebrał 15 nowych autobusów MAN Lion`s City. Dzięki tej inwestycji gorzowska flota liczy sobie obecnie 72 autobusy. Wszystkie są niskopodłogowe. Dostawa pojazdów zrealizowana została w formie leasingu finansowego. W postępowaniu przetargowym złożona została jedna oferta przez konsorcjum MAN / mLeasing Sp. z o.o.

Zgodnie z umową cena netto jednego autobusu zawierająca koszty leasingu na okres 6 lat to 987 285,08 PLN netto, a całkowita wartość umowy, czyli 15 sztuk autobusów to kwota 14 809 291,20 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto pojazdu na poziomie 987 286, 06 PLN netto.

W ramach wcześniejszych zakupów ? zakończonych w maju 2016 r. ? Gorzów wydzierżawił na 10 lat 10 szt. Nowych Urbino 12. Umowa wówczas opiewała na 12 mln PLN.

Unijna roszada

Gorzów szukając dofinansowania na zakup nowych pojazdów początkowo aplikował do POliŚ. W sierpniu 2015 roku miasto uzyskało jednak informację o wyłączeniu z konkursu autobusowych projektów i preferowaniu ? w ramach POIiŚ transportu szynowego. Urząd marszałkowski decyzją z dnia 8 marca 2016 r. umożliwił jednak ZIT-om aplikowanie w ramach Poddziałanie 3.3.1 RPO-L2020, przy czym wprowadził dla Gorzowa ograniczenie kwotowe do 10 mln PLN dofinansowania oraz zastrzeżenie, iż możliwe jest wnioskowanie wyłącznie w ramach zakupu taboru (typ II projektu). I tak się stało, czego najlepszym dowodem jest najnowszy przetarg.


Sprawdź też:
MZK Gorzów Wlkp.
przetarg
tabor
  • Wielkopolan – 18.04.2017

    Oby nie MAN, tylko nie MAN, oby Mercedes albo Scania....

  • Tylko MAN – 18.04.2017

    Dlaczego nie MAN? Bo co?

  • Wielkopolan – 18.04.2017

    A dlaczego niby tylko MAN?

  • Tylko MAN – 18.04.2017

    Bo to najlepszy autobus na rynku. A nie jakieś polskie goown@...

  • Wielkopolan – 18.04.2017

    od kiedy Mercedes czy Scania to polskie gówno? Z resztą, w środku jakoś nie widać tej najlepszego autobusu, w jakości szału nie ma, głośno, a i wnętrze jakby bez zmian od początku serii Lion's City.

  • Obiektywny – 18.04.2017

    MZK w naszym mieście stawia na 2 marki max. Jak jest więcej to jest juz za dużo i jest to nie ekonomiczne. Wiec albo Man albo Solaris, z czego teraz MZK na porównywanie: Nowy Solaris i Nowy Lion's, tutaj lepiej wychodzi Lion's wiec. .. również stawiam na MANa ;)

  • Wielkopolan – 18.04.2017

    Solaris przy wszystkim wychodzi gorzej...

  • Gsucy – 18.04.2017

    Jeżeli dla ciebie nowy Lion jest głośny to chyba jestem głuchy XD

  • Radek – 18.04.2017

    Fakt, wystarczy usiąść na samym końcu i słychać....

  • ! – 18.04.2017

    panowie, stwórzcie od podstaw swój autobus i utrzymajcie się na rynku - wtedy pogadamy!

  • RR – 18.04.2017

    !
    W tym kraju nie warto niczego tworzyć bo co byś nie zrobił to rodacy i tak cię skrytykują i powiedzą że to co robisz to gówno a niemieckie i tak lepsze... Ja się nie dziwię że tak wiele polskich firm używa obcobrzmiących marek.

  • Ursus – 18.04.2017

    Ursus, tylko Ursus!

  • Strażak sam – 18.04.2017

    Przeguby 15 metrowe dobre sobie albo przeguby albo 15 metrów klasa mega to Noe to samo co przegub albo deskorolka redakcjo popraw bo wstyd

  • T-rex – 18.04.2017

    Jak 15metrowe przeguby to tylko Ikarus 280...

  • meritum – 18.04.2017

    Czy piszący artykuł czyta własne zdania ??

  • Ktoś – 19.04.2017

    Klasa MEGA zaczyna się od 15m.

  • Ktoś – 19.04.2017

    I obejmuje również takie konstrukcje typu "deskorolka".

  • Ktoś – 19.04.2017

    A ja jakoś nie widzę słowa "przegubowiec".

  • AK – 19.04.2017

    Dzięki za pomoc - rzeczywiście napisaliśmy w jednym miejscu "przegubowe" bo początkowo tak to wyglądało, potem doczytaliśmy,. zmieniliśmy, ale w jednym miejscu zostało. pozdrawiam

  • Gościu z Piły – 19.04.2017

    Z tym że nowy Solaris nie produkuje autobusów tylko produkty autobusopodobne.

  • nie obrażaj innych – 19.04.2017

    @Gościu z Piły - dlatego ma prawie 70% rynku w Polsce, sprzedaż w 32 krajach, produkcję na poziomie 1400 szt rocznie. Żeby pobudzić wyobraźnię - codziennie wyjeżdża z fabryki 8 szt SPRZEDANYCH i NOWYCH autobusów. Ci klienci to jednak wg Ciebie durnie?

  • KMP – 19.04.2017

    Gościu z Piły a możesz uzasadnić swoje zdanie czy piszesz bo tak? Bo nie lubisz Solarisa. Co wg ciebie oznacza produkt autobusopodobny?

  • kubex – 19.04.2017

    Niby MAN jest lepszy, ale z drugiej strony chciałbym zobaczyć 15metrowe Solarisy IV generacji.

  • Niki – 19.04.2017

    Najlepiej wspierać zachodnie firmy a nie Polskie wszyscy kupują Solarisa tylko nie my Polacy.Jakie to jest chore

  • M.Ł. – 19.04.2017

    @Niki. Zapraszam do Poznania gdzie nikt od 4 lat poza Solarisem nie wygrał. Gdzie się nie obrócisz tam Solaris. Aż się rzygać chce.

  • Wielkopolanin – 19.04.2017

    @Niki.....Solaris wygrywa ceną i tylko dlatego jeździ wszędzie, poza tym jak Solaris jest polski, to ja nwm, on jest prawie tak samo niemeicki jak MAN czy Mercedes....

  • RR – 20.04.2017

    @M.Ł.
    Mógłbyś doprecyzować co masz dokładnie na myśl? Czy to że jest po prostu zbyt monotonnie czy problemem jest Solaris bo gdyby np. był MAN czy MB to nie byłoby problemu. Z punktu widzenia logistyki i ekonomii to jeśli chodzi o unifikację taboru to sytuacja w Poznaniu jest wręcz wzorowa. Dominują dwie marki plus kilka kilkanaście sztuk niedobitków innych marek. Wobec powyższego rozumiem że Solaris podrostu ci przeszkadza.

    @Wielkopolanin
    Ty uważasz że wygrywa ceną. A ja uważam że wygrywa dobrym stosunkiem ceny do jakości. W wielu krajach w Europie produkuje się wiele tańszych autobusów ale raczej nie odnoszą one wielkich sukcesów w europie poza swoim rodzimym krajowym rynkiem. Według mnie Solaris to autobus który z każdą kolejną generacją jest coraz lepszy. Technicznie niedoskonały choć składany z markowych podzespołów które spotkasz w innych autobusach ale wizualnie absolutnie nigdy nie musiał się wstydzić swojego wyglądu stając obok Volvo, MB czy Mana. Co do polskości marki Solaris chyba nie powinno być wątpliwości. To polska marka.

  • bun – 20.04.2017

    Many się szybko starzeją. Z czasem silniki wyją coraz głośniej, wnętrze jest klaustrofobiczne, a plastki tandetne i brudochłonne. solarki lepiej znoszą upływ czasu.

  • I <3 Solaris – 20.04.2017

    Many starzeją się ponieważ ich wygląd na przestrzeni kilkunastu lat zmienił się niewiele, jest po prostu nudny zwłaszcza na tle konkurencji ale nie mniej jednak trzyma poziom. Też nie jestem fanem MAN-owskiego wnętrza zwłaszcza tych stopni z tyłu podyktowanych zabudową silnika. Co do jakości plastików to zrówno w przypadku Solarisa jak i MANa bywa różnie. W moim mieście każda partia SU III czymś się od siebie różni jedne są lepsze inne gorsze. Co do MANa faktycznie tworzywa po latach brudne. Solaris wygląda czyściej i ładniej ale za to ma mniej wytrzymałe materiały ale to też zależy od wersji. Czasem gorzej spasowane zwłaszcza po latach te klapy pod sufitem nie trzymają równej linii, często pordzewiałe poręcze u podstawy przy podłodze...

  • farafiu – 20.04.2017

    RR, te tutaj wyżej niedobitki typu "tylko man" i "wielkopolanin" są zwykłymi trollami. Szkoda psy obrażać, więc hołota krzyczy, karawana jedzie dalej ;) Fakt, w Gorzowie najlepiej IV generacja nie wypadła, ale nie ma się czym zachwycać. Wiele innych firm mając Mana do wyboru i Solarisa wybrało naszego producenta. Mówię tu o niemieckich firmach świadczących usługi dla Monachium na przykład.

  • M.Ł. – 21.04.2017

    @farafiu czyli jeżeli ktoś jest za Solarisem to jest ok, a inni to już trolle?
    @rr W Poznaniu nie dominują dwie marki lecz jedna "solaris". Ostatni przetarg kiedy Man wygrał był ponad 10 lat temu (nie licząc przetargu na 10m który wiemy wszyscy jak się zakończył). Na temat Zalet i wad solarisów i innych marek nie będę z wami pisał bo wy i tak na pewno wiecie lepiej, tylko ciekawe kto z was jest kierowcą a kto pasażerem.

  • farafiu – 21.04.2017

    Najpierw rozróżnij ciućmoku obiektywną argumentację swoich przekonań od bezpodstawnej krytyki i następnie się wypowiadaj. Jestem kierowcą od pięciu lat i od zawsze pasażerem. Twoim określeniem "aż się rzygać chce" tylko pokazałeś, że jesteś dzieckiem, które tylko potrafi się obrazić na obecny stan rzeczy. Wyprowadź się do Koszalina czy na inne wygwizdowo jak ci przeszkadza tylko tabor przewoźnika miejskiego, który zakupił w normalnych warunkach przetargowych swoje pojazdy.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma ?JMK analizy rynku transportowego? oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...