TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Gminy kupią 39 Iveco Crossway 10,8LE dla PKS Rzeszów!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 30.04.2018 14:00:51 2 komentarze
Gminy kupią 39 Iveco Crossway 10,8LE dla PKS Rzeszów!

Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Rzeszowie stanie się posiadaczem 39 autobusów Iveco Crossway 10,8LE. Związek Gmin Podkarpacka Komunikacja Samochodowa rozstrzygnął dziś, 30 kwietnia pozostałe dwie części przetargu na dostawę 54 autobusów klasy MIDI i MAXI.

Przypomnijmy, że przetarg na dostawę 54 nowych autobusów dla rzeszowskiego PKS został ogłoszony przez kontrolujący go Związek Gmin Podkarpacka Samochodowa na początku stycznia. Pisaliśmy o nim tutaj. Przyjrzeliśmy się także wymaganiom związku gminnego wobec nowych nabytków. Można o tym przeczytać tutaj. Początkowo przetarg był podzielony na dwie części- dostawę 39 autobusów klasy MIDI oraz 15 standardowych.

Ostatecznie “rozbito" go jeszcze bardziej i skończyło się na trzech zadaniach, a w każdym mógł zostać wybrany inny dostawca. Finalnie podział wygląda następująco:

  • Część I – 25 autobusów klasy MIDI o długości 10 – 11 m 
  • Część II – 14 autobusów klasy MIDI o długości 10 – 11 m 
  • Część III – 15 autobusów klasy MAXI o długości 11,5 – 12,5 m

6 kwietnia upłynął termin składania ofert. ZG PKS na zakup 54 autobusów przygotował budżet w wysokości 53 665 241,17 PLN brutto. Rozdzielono go następująco na poszczególne zadania przetargowe:

  • Część I – 23 625 000 PLN brutto / wycena jednostkowa za autobus 768 292,68 PLN netto 
  • Część II – 13 230 000 PLN brutto / wycena jednostkowa za autobus 768 292,68 PLN netto 
  • Część III – 16 810 241,17 PLN brutto / wycena jednostkowa za autobus 911 124,8 PLN netto

Związek otrzymał oferty jedynie na w pierwszych dwóch częściach postępowania. Przewyższały one jednak jego szacunki. Swoje oferty w zadaniu I i II przedstawił polski dealer autobusów Iveco, firma ABP Bus&Coach ze Słupska. W części I propozycja spółki opiewała na 23 831 250 PLN brutto, co dało cenę jednostkową na poziomie 775 000 PLN netto za Iveco Crossway'a 10,8LE. Za część II ABP chciałoby zainkasować 13 689 900 PLN brutto, co dawała 795 000 PLN netto za autobus także typu Crossway 10,8LE.

Rękawicę w części II zamówienia słupskiemu dealerowi Iveco zdecydował się rzucić Autosan. Oferta producenta z Sanoka opiewała na kwotę 15 033 060 PLN brutto. Dało to cenę 873 000 PLN netto za jednego SanCity 10LF.

W zadaniu trzecim w nie wpłynęła ani jedna oferta. Co mogło być przyczyną takiego obrotu spraw? Być może nikt nie chciał się podjąć wykonania zlecenia w ciągu pół roku od podpisania umowy. Co prawda nastąpiło pewne “poluzowanie" i niektórzy producenci są w stanie w takim czasie dostarczyć nowe autobusy. Sęk tylko w tym, że sami wybierają zamówienia, które przyjmą w swoich “wolnych" terminach, jednak to póki co to oni. 12 kwietnia związek unieważnił tą część postępowania, a więc w przyszłości nastąpi powtórka.


Brakowało natomiast decyzji samorządowców co do losów pierwszej i drugiej części przetargu. To jak się okazało świadczyło o tym, że znaleźć dodatkowe środki aby móc wybrać dostawcę 39 autobusów klasy MIDI. Dziś już wiemy, że oba zlecenia powędrują do ABP. W pierwszym zadaniu akceptacja jego oferty była formalnością. W drugim natomiast atutem firmy ze Słupska była niższa cena Crosswaya'a 10,8LE oraz jego lepsze spalanie w porównaniu z Autosanem SanCity 10LF.

Polski dealer Iveco może więc już czekać na wyznaczenie terminu podpisania umów. Gdy to się stanie 39 sztuk Crossway'ów 10,8LE zostanie przekazanych ZG PKS w ciągu pół roku.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
ZG PKS
PKS Rzeszów
Iveco
ABP
Autosan
  • wiesio – 30.04.2018

    autosan przegrywa nawet u siebie :(

  • Jarek – 30.04.2018

    Brawo Rzeszów.

  • Jacek Wolny – 30.04.2018

    Podkarpacki patriotyzm...

  • Kazimierz Jasinski – 30.04.2018

    Podkarpacki patriotyzm. Brawa dla zgpks.

  • Оливер Кржисчак – 01.05.2018

    obyscie tam z glodu pozdychali w tym rzeszowie za kupywanie obcego brudu

  • Krzysztof Kuchta – 01.05.2018

    Ponownie jest nieścisłość w artykule na temat tego przetargu. Zarówno w zadaniu nr 2 jak również nr 3 termin dostaw został ostatecznie wydłużony do końca lutego 2019 r. Nie jest więc prawdziwy wniosek, że główną przyczyną braku ofert na wozy 12-m mógł być półroczny termin dostaw, a także, że "39 sztuk Crossway'ów 10,8LE zostanie przekazanych ZG PKS w ciągu pół roku", bo będzie to jedynie 25 wozów. Reszta w 2019 r.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....