Głowno z nowymi Isuzu Novociti Life

infobus
15.06.2020 12:00
0 Komentarzy

Dwa nowoczesne autobusy ISUZU NovocitI Life przygotowywane są obecnie do rozpoczęcia regularnych kursów po Głownie.

Autobusy, które Miasto zakupiło za kwotę 1.658.209, 55PLN brutto (koszt dwóch pojazdów) w formie pięcioletniego leasingu, do Głowna przyjechały na przełomie maja i czerwca. Od tego czasu trwa ich testowanie przez kierowców oraz odpowiednia regulacja ich wyposażenia (klimatyzacja, system informacji podróżnych). Cena jednego pojazdu (bez leasingu) to 630 000 PN netto. Obejmuje ona trzyletnią gwarancję. Jak więc widać bardzi atrakcyjnie jak na autobus z tej półki.

Regularne kursy autobusów po mieście planowane są od poniedziałku (15 czerwca 2020 r.). Pojazdy będą kursować według dotychczasowego rozkładu jazdy i na dotychczasowej trasie. W związku z istniejącymi ograniczeniami epidemicznymi i zbliżającymi się wakacjami, nowy rozkład jazdy i nowe trasy zostaną wprowadzone po wakacjach. Przejazdy komunikacją miejską w Głownie pozostają bezpłatne.

O Novociti
Isuzu Novociti Life to autobus, którego najbardziej dostrzegalnymi cechami charakterystycznymi są jego rozmiary. Pojazd ma nadwozie długie na 7,86 m, szerokie na 2,435 m i wysokie na niespełna 2,9 m (jeżeli pominiemy klimatyzację). Demonstracyjny Isuzu umożliwia podróż maksymalnie 63 pasażerom, w tym 23 na stałych miejscach siedzących. Z niskiej podłogi mamy dostępnych osiem stałych foteli oraz cztery rozkładane, czyli straponteny. Jak na autobus tej wielkości to wynik nad wyraz zadowalający. Dostęp na pokład jest zapewniony przez dwa wejścia w układzie 1-2-0. Drugie drzwi są odskokowo-przesuwne.

Czas na napęd. Isuzu jest napędzany silnikami Iveco Tector 5. To jednostki o pojemności skokowej 4,5 l, mocy 137 kW i 680 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Spełniają one normę czystości spalin Euro 6c. Silnik jest zblokowany ze skrzyniami biegów firmy Allison. To najprawdopodobniej zautomatyzowana sześciobiegowa przekładnia typu 2100. O wyniki spalania można więc być spokojnym.

Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewniają cztery przesuwne okna. Nie mogło oczywiście zabraknąć klimatyzacji. Autobus posiada podstawowy system informacji pasażerskiej produkcji bydgoskiego Pixela.

Komentarze