TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Głogowska Komunikacja Miejska obawia się darmowych autobusów
InfoBus.pl - Opublikowano: 17.09.2018 13:00:27
Głogowska Komunikacja Miejska obawa się darmowych autobusów

17 września w Głogowie miała miejsce konferencja prasowa dotycząca obietnic wyborczych związanych z darmową komunikacją miejską. Głos zabrał prezydent i związkowcy, którzy wyrazili obawy załogi związane z BKM.

W konferencji wziął udział prezydent Głogowa Rafael Rokaszewicz oraz Paweł Gołdon Przewodniczący ZZ Kierowców KM w Głogowie i Jerzy Bartosik Przewodniczący ZZ Pracowników KM w Głogowie. Najważniejsze podnoszone argumenty to znaczące zwiększenie kosztów utrzymania komunikacji w mieście i spowolnienie rozwoju Głogowa.

Poniżej publikujemy list otwarty prezydenta Głogowa, Rafaela Rokaszewicza dotyczący tzw. darmowej komunikacji miejskiej w Głogowie. To jedna z pierwszych w Polsce publiczna obrona przed wprowadzeniem BKM.

-"Drodzy Głogowianie,
hitem tegorocznych wyborów samorządowych jest "darmowa komunikacja miejska". Kandydaci chętnie to obiecują. Tak jest i w Głogowie, bo obiecywać coś za darmo jest bardzo łatwo, a temat chwytliwy, bo to przecież obietnica prezentu. A kto z nas nie lubi dostawać prezentów? Czy jednak kandydaci obiecujący "darmową komunikację" są z nami do końca uczciwi? Czy robią to tylko dla głosu w wyborach? Obiecywana "darmowa komunikacja" kosztuje i to sporo. Kto płaci? My wszyscy! I ci, którzy jeżdżą autobusami i ci , którzy z nich nie korzystają. Powiem Wam ile kosztuje. Bo obietnica "darmowej komunikacji" jest obietnicą nieuczciwą!

Czy w Głogowie może być "darmowa komunikacja"? TAK! Czy znajdą się na to środki? TAK! Tylko rodzi się ważne pytanie: jakim kosztem? Z czego będziemy musieli zrezygnować? Dziś do darmowych i ulgowych biletów z budżetu Głogowa do spółki Komunikacja Miejska przekazujemy aż 8 mln złotych. Czyli każdy głogowianin, duży, mały, jeżdżący, niejeżdżący rocznie daje na komunikację miejską 123 złote!

Jeśli komunikacja ma być darmowa, to musicie wiedzieć, że WSZYSTKIE koszty funkcjonowania spółki będzie trzeba pokryć z budżetu miasta – czyli pieniędzy wszystkich podatników. Szacujemy, że ta kwota osiągnie 16 mln zł. I będzie stale rosła. W pierwszym roku "darmowej komunikacji" każdy z nas zapłaci już 246 zł. Czteroosobowa rodzina rocznie płacić będzie aż 1000 złotych!

Skąd zostanie zabrane drugie już 8 mln? Z naszych podatków! Może ze środków na szkoły i przedszkola? A może z inwestycji, o które wnioskujecie na spotkaniach, w mailach, na FB? A może te pieniądze zostaną zabrane stowarzyszeniom? A może seniorom? Czy obiecujący mówią Wam uczciwie skąd wezmą środki na "bezpłatną komunikację"?

"Darmowa komunikacja" oznacza spowolnienie rozwoju Głogowa, a przecież trzeba budować, remontować, spłacać zaciągnięte kredyty. No właśnie! Kilka lat temu wybudowano naprawdę piękną i funkcjonalną zajezdnię Komunikacji Miejskiej. Ale z kredytu! Pozostało do spłaty jeszcze 10,5 mln złotych! Nie będę pisał o tym, że autobusy się niszczą, że zużywają paliwo, że mieszkańcy niestety nie dbają o to co za darmo. To są doświadczenia innych miast i opinie specjalistów. I wcale tak nie jest, że mniej jeździmy samochodami. Wzrost korzystających z komunikacji owszem jest, ale głównie o tych, co do tej pory chodzili piechotą.
Czy kandydaci obiecujący "darmową komunikację" rozmawiali z pracownikami naszej spółki? Ze Związkami Zawodowymi? Czy wiedzą, że pracownicy są przerażeni ich obietnicami?

Mam jednak plan i myślę, że najuczciwszym rozwiązaniem będzie darmowa komunikacja dla dzieci i młodzieży uczącej się. Tak robi wiele miast i jest to akceptowalne przez wszystkich mieszkańców. To zdecydowanie mniejsze koszty dla budżetu miasta. Nie spowalniamy rozwoju, dalej inwestujemy i co najważniejsze, dajemy możliwości dalszego rozwoju naszej spółki.

A wyzwania są ogromne! Choć w ostatnich czterech latach kupiliśmy 19 nowoczesnych autobusów (w tym 16 z dotacji Unii Europejskiej), to już musimy myśleć o zadaniach, jakie stawia przed nami ustawa o elektromobilności. Tak proszę Państwa, za kilka lat po Głogowie będą jeździły autobusy elektryczne! Koszt jednego takiego autobusu to 2,5 mln złotych. Chyba nie chcemy zrezygnować z upragnionego remontu naszej ulicy, budowy przedszkola, czy wielu ważnych inwestycji?
Zagorzałych zwolenników "darmowej komunikacji" pewnie nie przekonam, ale staram się uczciwie, przedstawić temat. Może kosztem głosów części mieszkańców, ale na pewno w trosce o wszystkich! Drodzy Głogowianie - bądźmy czujni, gdy ktoś obiecuje coś za darmo!"


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
kampania
BKM
KM Głogów
  • Czajek Patryk Czajowski – 17.09.2018

    No przecież to prawda. Co z tego, że KM ma być bezpłatna dla kogoś, jak trzeba to w jakiś sposób odbić mimo wszystko. Nie da się mieć w 100% czegoś za darmo. To jest kiepska kiełbasa wyborcza dla myślących przyszłościowo,ale cudowna dla "Januszy" którzy nie myślą realnie, coś jak z super dotacjami typu 500+ skoro brakuje to coś inne musi iść w górę, żeby załatać dziury Edit: w Gnieźnie jest program, trwa już od 3 lat, Darmowe MPK w soboty i niedziele LIPCA I SIERPNIA, też żeby zachęcić do odwiedzania Starego Miasta Rynku itp w celach kulturalnoartystycznych zw z Królewskim Festiwalem Artystycznym. To już jest kosztowne przedsięwzięcie, bo ani MPK ani samorząd nie są super hiper bogate, żeby robić prezenty wszystkim kosztem wszystkich. A gdzie paliwo, eksploatacja, ciągła wymiana taboru na NOWY to koszta Panowie i Panie kandydaci! :)

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....