TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Gliwice: PKM z nowymi MAN-ami
Marek Bar, PKM Gliwice 27.03.2012 - Opublikowano: 27.03.2012 15:58:29 2 komentarze
Pod koniec stycznia br. na ulice Gliwic wyjechały 3 nowe, niskopodłogowe autobusy marki MAN Lion’s City A23. PKM zapłaciło za pojazdy około 2,8 mln. zł. netto. Autobusy zostały wyprodukowane w Polsce, w fabryce MAN w Sadach i Starachowicach. Gliwickie MAN-y Lion’s City A23 to pojazdy przegubowe o długości 18m, wyposażone w silnik typu D2066 LUH 47 o pojemności 10518 cm 3 i mocy 235kW. Szkielet nadwozia pojazdu wykonany jest metodą spawania z kształtowników stalowych o przekroju prostokątnym, elementów wytłaczanych oraz przy wykorzystaniu specjalnych wielootworowych otwartych profili ceowych. Elementy konstrukcyjne szkieletu podwozia wykonane są ze stali konstrukcyjnej o podwyższonej jakości. Całość jest zabezpieczona antykorozyjnie za pomocą kataforezy zanurzeniowej, której poddawany jest kompletny szkielet pojazdu wraz z oblachowaniem. Poszycie zewnętrzne wykonane jest ze stali dwustronnie galwanicznie ocynkowanej, aluminium oraz tworzywa sztucznego GFK.

Automatyczna skrzynia biegów Voith D 864.5 jest wyposażona w elektronikę sterującą posiadającą program ciągłej zmiany punktów przełączania biegów w zależności od topografii terenu, przyśpieszeń i obciążeń –Sensotop. Układ hamulcowy jest pneumatyczny dwuobwodowy, wyposażony w hamulce tarczowe, ze wskaźnikiem zużycia klocków na pulpicie kierowcy oraz układ przeciw poślizgowy EBS. Wejścia i wyjścia oraz całe przejście środkowe jest niskopodłogowe i bezstopniowe. Dzięki funkcji przyklęku prawą stronę autobusu można opuszczać. Obok przycisków bezpieczeństwa na ścianach zewnętrznych autobus dysponuje też otwieraną rampą, miejscem na wózek inwalidzki z poręczą przy środkowym przejściu jak i szerokimi siedzeniami dla osób niepełnosprawnych. W autobusach zostały zamontowane wygodne, miękkie siedzenia pasażerskie. Bezpośrednio z niskiej podłogi jest dostępnych 18 siedzeń. Autobus posiada klimatyzację całopojazdową oraz skuteczny system ogrzewania powietrza, który jest realizowany za pomocą grzejników konwektorowych rozmieszczonych wzdłuż ścian bocznych pojazdu i dmuchaw w okolicach drzwi wejściowych. Producent udzielił na pojazd następujące okresy gwarancji:

- Na nadwozie –10 lat

- Na szkielet kratownicy –10 lat

- Na powłokę lakierniczą 24 miesiące

- Na pozostałe zespoły, układy i elementy pojazdu –24 miesięcy.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKM Gliwice
MAN
  • Cezi – 27.03.2012

    Czekałem na ten artykuł ... Ale żeby 2 miechy spóźnienia ?? Spoko, doczekamy jeszcze artykułu pt. Tramwaje Śląskie zakupiły nowe tramwaje typu Alstom 116Nd" - to nic że 12 lat temu !!!!! Żenada !!!!!! Człowiek tyle czasu czeka na ciekawy, świeży artykuł i ... dostaje czerstwy :(

  • Krispolo – 29.03.2012

    Gliwice nie potrzebują nowych autobusów. Tramwaje zlikwidowali, teraz powinni wycofać autobusy. Transport mogą zapewnić przecież furmanki konne...Można też chodzić pieszo. I tak mamy oto Trzeci Świat w środku Europy. Brawo dla władz Gliwic!!!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....