TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Gliwice i przetarg na 20 autobusów
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 01.03.2013 09:23:04 27 komentarzy
Gliwice i przetarg na 20 autobusów

Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Gliwicach ogłosiło przetarg na 20. fabrycznie nowych autobusów, w tym 10 szt. w wersji solo 12-metrowych i 10 szt. trzyosiowych, 15-metrowych. To prawdopodobnie największy tegoroczny kontrakt na nowe autobusy na Śląsku. A oto najważniejsze wymagania zamawiającego w zakresie pojazdów dwuosiowych:

- autobus klasy I, miejski, niskopodłogowy;

- długość pojazdu: od 11.80 do 12,10 m, wysokość całkowita pojazdu: nie więcej niż 3,250 m;

- preferowany jest (przyznawane są za to dodatkowe punkty w ocenie ofert) szkielet nadwozia oraz poszycie ze stopów aluminium, tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknem szklanym, stali odpornej na korozję, stali zabezpieczonej antykorozyjnie metodą katodowego lakierowania zanurzeniowego (KTL);

- liczba miejsc pasażerskich: co najmniej 91 (w tym liczba miejsc siedzących nie mniejsza niż 20% ogólnej, wskazanej przez producenta, nominalnej pojemności autobusu);
- co najmniej 5 miejsc siedzących z dostępem bezpośrednio z niskiej podłogi, bez podestów (przyznawane są dodatkowe punkty za największą ilość siedzeń bezpośrednio dostępnych z niskiej podłogi). Do liczby siedzeń z dostępem bezpośrednio z niskiej podłogi nie zalicza się siedzeń składanych;

- układ drzwi 2-2-2 ( „bezstopniowe”wejścia w I, II i III drzwiach);

- wysokość pierwszego stopnia od ziemi w każdych drzwiach głównych –maksymalnie 340 mm;

- przy II drzwiach pochylnia (rampa najazdowa) dla wózków, składana ręcznie;

- zespół napędowy (silnik) pojazdu o następujących cechach: a) zasilany olejem napędowym i biodieslem, b) spełniający normę EURO V, c) o maksymalnej mocy co najmniej 180 kW i pojemność powyżej 9 dm3;

- skrzynia biegów automatyczna –tutaj zamawiający preferuje program ciągłej zmiany punktów przełączania biegów w zależności od topografii terenu, przyśpieszeń i obciążeń (równoważne z TopoDyn lub SensoTop);
- EBS - elektroniczny system sterowania ciśnieniem powietrza w siłownikach układu hamulcowego pojazdu w układzie hamulcowym autobusu;
Podobne wymagania ma PKM w II zadaniu, czyli dt. 10 szt. pojazdów trzyosiowych o długość: od 14,50 do 15,00 m i wysokości nie więcej niż 3,250. Zmienia się m.in. zapis dt.:

- liczby miejsc pasażerskich co najmniej 140, w tym co najmniej 6 miejsc siedzących z dostępem bezpośrednio z niskiej podłogi, bez podestów,

- maksymalnej mocy silnika, która ma wynieść co najmniej 220 kW , a maksymalny moment obrotowy - co najmniej 1200 Nm.

Przyjęte kryteria oceny ofert to:

1. Cena oferty. Waga 60

2. Ocena techniczna. Waga 30

3. Warunki gwarancji i serwisu. Waga 5

4. Ceny wybranych części zamiennych. Waga 4

5. Ekologia. Waga 1

Warto zauważyć, że PKM Gliwice w ostatnich latach regularnie wymienia tabor. Łącznie w latach 2008-2012 zostało dostarczonych tutaj ponad 80 pojazdów. Co ciekawe jest to prawdziwa mozaika marek o różnorodności rzadko spotykanej w innych polskich przedsiębiorstwach komunikacji miejskiej. Zakupowy obraz taboru PKM tworzą dostawy:

- 3 szt. MAN Lion1`s City G w 2012 r.

- 6 sztuk Solaris Urbino 12 i 3 sztuki Urbino 15 w 2012 r.

- 10 sztuk Scania OmniCity Artic w 2011 r.

- 10 sztuk używanych Mercedesów Citaro G w 2010 r.

- 20 sztuk Solaris Urbino 18 w 2010 r.

- 17 sztuk Solaris Urbino 12 w 2008 r.

- 15 sztuk Solaris Urbino 18 w 2008 r.

Najlepszym momentem dla odnowy floty przez PKM był rok 2008 r., kiedy firma zakupiła aż 32 szt. pojazdy marki Solaris. W tym roku będzie to 20 szt., które dojadą do Gliwic w ciągu 180 dni od podpisania umowy. Kto je dostarczy? Tego dowiemy się najprawdopodobniej już 4 kwietnia br., kiedy zaplanowano otwarcie ofert. Jedno jest pewne - tegoroczny kontrakt pozwoli na całkowite wycofanie Ikarusów z floty PKM.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
PKM Gliwice
Gliwice
przetarg
  • ja – 01.03.2013

    Jak to kto dostarczy? jasne że SOLBUS

  • mn – 01.03.2013

    O widzę, że ty wróżką i jasnowidzem jesteś. To skoro to dla ciebie takie jasne i w swoim mniemaniu umiesz przewidywać przyszłość to idź do kolektury, przewidź numery i bądź milionerem.

  • nie ja – 01.03.2013

    Jaki SOLBUS, przecież wiadomo, że Solaris

  • mn – 01.03.2013

    O następny wszechwiedzący wróżbita.

  • sphinx – 01.03.2013

    Deskorolki Solaris, 12m Solaris albo Mercedes, może też się włączyć MAZ, ale ma trochę za wysokie ceny. Solbus czy Autosan mogą się pokusić o start, ale dużych szans nie mają.

  • ARG – 01.03.2013

    A czy Autosan ze skrzynią Allisona może przystąpić bo o ile dobrze mi się kojarzy to Sensotop to Voith a TopoDyn to ZF. Autosan montuje do swoich pojazdów te skrzynie?

  • sphinx – 01.03.2013

    Tak, dwunastometrowce mają Voithy.

  • Trajluś – 01.03.2013

    Deskorolki może również Mercedes z modelem Citaro L albo MAN Lion's City LL, MAZ 107. Citaro L chyba za drogi jak na Gliwice, wg mnie najprawdopobniej będzie to jednak Urbino 15.

  • swe – 01.03.2013

    Kto jest wróżką kto wróżbita solbus nie ma w ofercie takiej różnorodności więc odpada moze być solarka,man lub mb

  • solaris150 – 01.03.2013

    będzie MAN na 12 metrowe i solaris na 15 metrowe ;) ja wam to mówię :D

  • sihi – 02.03.2013

    Mam nadzieje ze beda to piekne Autosany Sancity 12!!!

  • Fan marki bogdan – 02.03.2013

    Mam nadzieje że wygra Bogdan T701.16 super autobus produkcji Ukraińskiej składany w lubelskiej fabryce Ursusa

  • Fan marki bogdan – 02.03.2013

    sorry, sprostowanie nie T701.16 tylko A 601 lub A 801.10

  • Anty Fan marki Bogdan – 03.03.2013

    Bogdany są dobre dla goroli z lubelszczyzny, a nie dla porządnych ludzi z GOP-u, przecież Ursus to traktury są co oni mają do autobusów

  • precz z bogdanem – 03.03.2013

    Solaris się odwołał, więc jest szansa, że po nieudanym eksperymencie z autosanem drugiej takiej porażki w Lublinie nie będzie

  • srogdan – 03.03.2013

    Bogdan z ukraińskiej stali... gratuluje po roku rdzawa woda z każdego kąta się wylewa a po trzech dziury na wylot.

  • Świnoujście – 04.03.2013

    No idiotko nie kupuj bogdana bo cie zdradzi bo de facto to szajs

  • Baranowski – 04.03.2013

    Busy o różnym standardzie.Różnym są na rynku kupu co chcecie

  • zwq – 04.03.2013

    Ej ty znad morza ty Borsuk ty do klubu podróżników,podróżnika se idz jaj ci sie na ślunsk zachciało jechać

  • Sukcesja – 04.03.2013

    Gadki na niebie wow gliwice w niebezpieczeństwie ktoś z obcego miasta coś powiedział

  • – 04.03.2013

    I tak podróż mpkbusami nie jest powalająca

  • Osiedle Gwardii Ludowej – 04.03.2013

    Znów jakś głupia gadka jak u komendanta ważne jest to że w naszym mieście inwestuje sie w nowe autobusy przez to jakość usług jest o niebo lepsza choc prezydent jest głupszy kiedy skasował tramwaje

  • kita – 05.03.2013

    Autosan lub solbus bedzie..

  • sphinx – 05.03.2013

    Nie będzie żadnego z nich, nie mają szans na punkty.

  • fed – 06.03.2013

    Solbus pojedzie z ceną a później będą próbować tradycyjnie w KIO.

  • ff – 06.03.2013

    Specyfikacja do skarżenia , zamawiający wymienia kilka razy firmy poddostawców sprzętu i wyposażenia z adrsem i konkretnie z nazwą , jest to niedopuszczalne.

  • Madej – 26.03.2013

    Bardzo zdecydowanie największe szanse ma mercedes i man, trochę mniejsze scania. Tym razem solaris nie sprzeda chyba nawet deskorolki... a Sanok, Kutno ani Solec są bez szans.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....